  • 1. Data: 2012-02-09 23:49:25
    Temat: kontrolka oleju
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach
    i podczas hamowania silnikiem? Pacjent to ośmiozaworowy benzyniak 1,4,
    świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska
    rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-10 01:22:00
    Temat: Re: kontrolka oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 9 Feb 2012 23:49:25 +0100, M1SLQ wrote:

> [...]
    > świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska
    > rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

    Pewnie coś źle poskładane po tym remoncie i gdzieś olej leci (być może do
    środka).

    Ewentualnie problem z czujnikiem lub jego elektryką.

    Nim rozbierzesz silnik, podłącz manometr zamiast czujnika i zobacz czy
    faktycznie ciśnienie jest niskie. Jeśli tak, to przyczyny trzeba szukać w
    środku silnika, a możliwości jest bardzo dużo.

  • 3. Data: 2012-02-10 02:30:42
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    > faktycznie ciśnienie jest niskie. Jeśli tak, to przyczyny trzeba szukać w
    > środku silnika, a możliwości jest bardzo dużo.
    Silnika nie da się źle poskładać żeby dało się go uruchomić. A ten jeździ.
    Olej zawsze leci do środka. Pewno nie uwierzysz ale wylatuje spod panewek i
    leci do miski. Zamiast spytać co było robione w ramach remontu to jakieś
    dziwne teorie produkujesz.

  • 4. Data: 2012-02-10 07:40:10
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska
    > rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

    Czujnik cisnienia oleju do wymiany.

  • 5. Data: 2012-02-10 07:56:22
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska
    > rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

    Ty lepiej weź szybko pomierz to cisnienie. KOlega tak miał też po remoncie
    silnika. Kontrolka mu sie żarzyła na wolnych. Po 2 tygodniach silnik znowu
    do remontu bo zatarty.

  • 6. Data: 2012-02-10 09:41:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/10/2012 02:30 AM, kogutek wrote:

> [...]
    > leci do miski. Zamiast spytać co było robione w ramach remontu to jakieś

    A w silniku olejem są smarowane tylko panewki...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2012-02-10 13:34:58
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > A w silniku olejem są smarowane tylko panewki...

    U mnie pompa wody jest smarowana olejem z miski. I co z tego. Zawsze olej
    wraca do miski. Nie znany jest zakres remontu. Jak silnik ma z 200 tysięcy i
    nie zrobili szlifu wału, wałka rozrządu itp. To ze względu na zużycie
    ciśnienia oleju nie będzie. Tak wiem silnik co ma 200 tysięcy to dopiero
    dotarty jest. Szkoda że to ze słynnych trzech prawd gówno prawda.

  • 8. Data: 2012-02-10 13:45:26
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-09 23:49, M1SLQ pisze:
> [...]
    > świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska
    > rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

    Jak u mnie ostatnio się świeciła kontrolka od oleju (Rover 420Si) to
    miałem "padniętą" masę tj. przewód od aku do budy (był urwany na mocowaniu)

    gregor

  • 9. Data: 2012-02-10 16:15:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/10/2012 01:34 PM, kogutek wrote:

> [...]
    > ciśnienia oleju nie będzie. Tak wiem silnik co ma 200 tysięcy to dopiero
    > dotarty jest. Szkoda że to ze słynnych trzech prawd gówno prawda.

    No i co z tego, że olej wraca do miski skoro nie ma go pod odpowiednim
    ciśnieniem tam gdzie powinien być? Wystarczy, źle przykręcony/odkręcony
    przewód olejowy żeby uciekało ciśnienie i brakowało go na panewkach/górze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2012-02-10 16:37:37
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska
    > rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

    niski poziom oleju

    Icek