    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Wysokość mandatu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 11 Feb 2012 00:49:34 +0100

    On Fri, 10 Feb 2012 21:30:45 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > A co takiego niby wymyślono? Zdaje się, że nie mam tam nic nowego.

    Np. usunięto z art. 183 KPK prawo do odmowy zeznań przeciwko sobie i osobie
    najbliższej w sprawach o wykroczenia, co jest moim zdaniem skandaliczne.

    > Ty jak zwykle kombinacji szukasz.

    Przecież to jest oficjalne stanowisko ITD które możesz znaleźć w prasie.
    Nie wysyłają fotek, dlatego że w sytuacji kiedy fotka jest niewiarygodna
    obwioniony nie przyjąłby mandatu i wygrał przed sądem, a tego chcą uniknąć
    kierując się rachunkiem ekonomicznym.

    Czyli co? Robią tak żeby golić z kasy również tych których dowodów winy nie
    mają. Liczą że maksymalnie utrudniając możliwość obrony, uda im się uniknąć
    konieczności dowiedzenia winy.

    Bo nie podejrzewam Cię o naiwność żebyś dał wiarę ich tłumaczeniu że chodzi
    o niewskazywanie kierującego "bo nie widać twarzy", bo jak wiadomo w takim
    wypadku właściciel płąci za niewskazanie jeszcze więcej niż za to
    przekroczenie.
    Zresztą możliwość niewskazania (płacąc mandat) właściciel i tak ma - z
    fotką czy bez. Nawet jeżeli robi to z pełną premedytacją.

    Prawdziwą przyczyną niewysyłania zdjęć jes to, że obwiniony nie przyjąłby
    mandatu w sytuacjach ewidentnych - nie jego samochód na zdjęciu, więcej niż
    jeden pojazd w kadrze, źle odczytane numery itp.
    Widocznie testy systemu wykazały, że skala zjawiska niewiarygodnych zdjęć
    jest na tyle szeroka, że kontrowersyjna polityka niewysyłania zdjęć da
    istotnie więcej pieniędzy.

    > Aha, skąd Ci się wzięły te totalitarne przekonania?

    Obowiązek denuncjacji siebie i osób najbliższych kojarzy mi się wyłącznie z
    najczarniejszym totalitaryzmem.

    > No popatrz - więc w czym problem?

    W sposobie.
    Nie mam nic przeciwko temu żeby funkcjonariusz (może być nawet straży
    gminnej czy innego ITD) stał sobie przy drodze z radarem i karał kierowców
    na gorącym uczynku.
    To jest metoda efektywna, prosta i skuteczna. Dająca pełną możliwość obrony
    swoich racji każdej ze stron.

    A nie podoba mi się to że służby wysługują się właścicielem pojazdu
    zmuszając go do wskazywania obwinionego za nich.
    Do tego nie podoba mi się system finansowania który robi z wykroczeń dobry
    biznes.

    Karanie kierowców za wykroczenia oczywiście tak, ale nie za wszelką cenę i
    nie na siłę.

    > Tak, tak - to w ile zrobiłeś tę trasę Gdynia - Łódź? ;)

    Z tego co pamiętam to raczej przepisowo.

    > Zdaje się, ze jednak nie. Ostatnio wykazywałeś, że mandatu nie
    > zapłacisz, ponieważ złapałeś się o 1 km/h w granicę dokładności
    > pomiaru.

    Tylko to był mandat za wykroczenie którego nie popełniłem.

    Za popełnione wykroczenia zawsze mandaty płaciłem bez żadnej pretensji do
    nikogo - najwyżej do siebie.