  • 71. Data: 2012-02-10 20:13:26
    Temat: Re: Wysokość mandatu
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Q Q

    > Naprawdę przerasta Cię uważne przeczytanie wątku i zauważenie, że już na
    > jego początku otrzymałem dwie sprzeczne odpowiedzi?
    >
    > 1. "...mandat dostaniesz wg taryfikatora przekroczenie o
    > 40-49km/h OIDP 8pkt i 300-400zł"
    >
    > 2. "Minus błąd radaru czyli wpadnie w zakres 31-40. AFAIR 200-300 i
    > 6pkt."

    W tych odpowiedziach nie ma nic sprzecznego. "Minus błąd radaru" to
    będziesz miał, jak się dogadasz z "wystawcą". Nikt Ci z automatu nic nie
    odejmie.

  • 72. Data: 2012-02-10 20:39:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2012, kogutek wrote:

    > szufla <b...@e...pl> napisał(a):

    [...]
    > W którym momencie jest niezgodny z konstytucją.

    W tym:
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    +++
    Art. 2.
    Rzeczpospolita Polska jest [...] państwem prawnym,
    ---

    Prawo składa się z dwu części: przepisów prawnych
    (od konstytucji w dół) i "zasad prawnych", obejmujących
    interpretację.

    > Niezgodne z konstytucją jest przekraczanie prędkości

    Nie, w konstutucji nie zapisano "której obywatele z definicji
    przestrzegają prawa".
    Dlatego są kary - za nieprzestrzeganie prawa, z założenia.
    Z zasadami opisanymi w konstytucji.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2012-02-10 21:30:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-10 19:01, Tomasz Pyra pisze:
    > On 10 Feb 2012 13:19:49 GMT, to wrote:
    (...)

    > Oczywiście że tak.

    Masz z tym jakiś problem? Nic się nie zmieniło - muszą udowodnić.

    > A to co wymyślono i obecnie zapisano w prawie - czyli to że masz obowiązek
    > składania donosów na siebie i członków swojej rodziny w sprawach o
    > wykroczenia drogowe na polecenie służb, to jest kpina z jakichkolwiek
    > podstaw prawa.

    A co takiego niby wymyślono? Zdaje się, że nie mam tam nic nowego.

    > O kombinacjach mających ograniczyć możliwości obrony w celu osiągnięcia
    > lepszych wyników finansowych - nawet nie wspominając.

    Ty jak zwykle kombinacji szukasz.

    > Zawsze jest część społęczeństwa która będzie przeyklaskiwać takim pomysłom
    > w imię ich chorych totalitarnych przekonań,

    Aha, skąd Ci się wzięły te totalitarne przekonania?

    > problemem jest brak sprzeciwu
    > wśród tej normalnej reszty społeczeństwa.

    Aha, czyli już nie "totalitarni", ale większość normalnego
    społeczeństwa.

    > Bo za chwilę w ramach "walki z
    > pedofilią" zamontują Ci kamerę w majtach i też będą tacy internetowi
    > krzykacze aż klaskać uszami z radości na ten pomysł.

    Demagogia. Napisz jeszcze, że prewencyjnie będą penisy amputować :)
    Znaczy będzie wybór - albo amputacja, albo domniemanie popełnienia
    przestępstwa.

    > Bo nie mam nic przeciwko karaniu kierowców za wykroczenia i uważam że
    > należy to robić. Bo to co się dzieje na drogach to jest masakra.

    No popatrz - więc w czym problem?

    > Xam jeżdżę zgodnie z przepisami,

    Tak, tak - to w ile zrobiłeś tę trasę Gdynia - Łódź? ;)

    > a wszystkie mandaty jakie mi się kiedyś
    > przytrafiły za wykroczenia drogowe bez gadania i specjalnego żalu płacilem.

    Zdaje się, ze jednak nie. Ostatnio wykazywałeś, że mandatu nie
    zapłacisz, ponieważ złapałeś się o 1 km/h w granicę dokładności
    pomiaru.

    > Natomiast obecny cały system biznesu fotoradarowego uważam za wynaturzenie
    > i przykład w jakie bagno daje się zapędzić społeczeństwo - z wykroczeń
    > drogowych robi się konkretne źródło dochodu.

    He, he - kto głupi, tego łapią. Odrobina patologii może i istnieje, ale
    to jak wszędzie.

    > A wtedy możemy być pewni że będą ludzie i instytucje żywotnie
    > zainteresowani tym żeby wykroczenia drogowe były popełniane i dołożą
    > wszelkich starań żeby tak było.

    Nie ma to jak paranoja.

  • 74. Data: 2012-02-10 21:38:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 18:40, kogutek pisze:

    > Inni, Inni. Miliony much jedzą gówno. Jedz i Ty. Miliony nie mogą się mylić.

    Nie jestem muchą ;) A ryż lubię ;>

    > Ciekawe kto jest tymi urzędasami? My i nasi znajomi i rodzina nimi są. Z marsa
    > ich Tusk nie przywiózł.

    Te urzędasy mają przepisy, wytyczne, przełożonych, oni swoich, ci cele,
    które mają spełnić, aby zadowolić swoich przełożonych - wszystko to w
    efekcie powoduje, że czasem te cele nie są tożsame z duchem prawa (vide
    straż miejska jako część samorządu, który to decyduje o oznakowaniu w
    efekcie czego SM poluje na kierowców nie tam, gdzie jest niebezpiecznie,
    tylko tam, gdzie szef - burmistrz np. - ustawi znak tak, żeby zgarnąć
    jak najwięcej kasy, np. obszar zabudowany w szczerym polu, albo za
    drzewem, znakiem... Jak nie wierzysz, to mogę ci podesłać zdjęcie z
    wjazdu do Pruszcza Gd., gdzie ów znak schowany jest za wielkim
    drogowskazem).

    > Tam gdzie drwa rąbią to wióry lecą. Przy ogromnej ilości
    > wykroczeń mogą trafić się pomyłki. Po to jest stworzona możliwość wyjaśnienia
    > sprawy. Dla mnie ktoś kto został złapany za rękę i szuka furtki żeby nie
    > zapłacić kary to szmaciarz.

    To na oskarżającym ciąży obowiązek udowodnienia winy, a nie na
    obwinionym udowadnianie ewentualnej pomyłki. To jest absolutna podstawa
    naszej cywilizacji i w żadnym przypadku nie zgadzam się na zmianę tego
    warunku.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 75. Data: 2012-02-10 21:39:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-10 18:34, to pisze:
    > begin kogutek

    > A Ty jesteś jakimś wyznacznikiem?

    Oczywista oczywistość - wystarczy przeczytać ze 2-3 posty kogutka żeby to wiedzieć ;)

  • 76. Data: 2012-02-10 21:40:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-10 15:34, kogutek pisze:

    > Znasz powód dla którego ktoś anonimowy miałby Cie w chuja robić i za 49 na 50
    > miałby próbować wyłudzić kasę? Przecież to nonsens. Nic z takiej kasy nie ma.

    Ależ oczywiście że ma.
    Kasa idzie do gminy, operator radaru dostaje swoją działkę, a strażnicy miejscy
    mają wykonac plan przychodów, zapisany w budżecie. A jak przekroczą, to premię.
    Za gdy jak planu nie zrobią, to komórka radarowa może zostać rozwiązana. Co tez
    bywało.

  • 77. Data: 2012-02-10 21:56:19
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >Gruzin jechał? A jak tak napiszesz i na zdjęciu twoja
    > twarz to jeszcze za składanie oświadczeń nie zgodnych z prawdą dołożą parę
    > groszy górką.

    Oskarżony może bez żadnych konsekwencji składać oświadczenia niezgodne z
    prawdą. Świadek nie.

  • 78. Data: 2012-02-10 22:20:35
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > składania donosów na siebie i członków swojej rodziny w sprawach o
    > wykroczenia drogowe na polecenie służb, to jest kpina z jakichkolwiek

    Dokładnie. Ale jest małe ale.... Oskarżony nie ma obowiązku mówienia prawdy
    i nie może z tego tytułu ponosić żadnej dodatkowej odpowiedzialności.
    Można więc dowolnie i bez konsekwencji podawać osoby które mogły korzystać z
    Twego samochodu. Jeżeli podasz 124 osoby które mogły w tym czasie korzystać
    z Twego auta to myślę że nikomu nie będzie się chciało tylu osób wzywać.
    Osoby te jako potencjalnie oskarżone o popełnienie wykroczenia mogą podać
    kolejne dziesiątki osób którym mogły pożyczyć samochód który Ty im
    pożyczyłeś i tak dalej....

  • 79. Data: 2012-02-10 23:10:12
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 10 Feb 2012 11:36:49 +0100, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    >Minus błąd radaru czyli wpadnie w zakres 31-40. AFAIR 200-300 i 6pkt.

    Bzdura.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 80. Data: 2012-02-10 23:19:06
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 22:20, Jackare pisze:

    > Dokładnie. Ale jest małe ale.... Oskarżony nie ma obowiązku mówienia
    > prawdy i nie może z tego tytułu ponosić żadnej dodatkowej
    > odpowiedzialności.

    Dostając fotkę nie jesteś oskarżonym.

    > Osoby te jako potencjalnie oskarżone

    Nie ma czegoś takiego, jak "potencjalnie oskarżony".

    Aby skomplikować sprawę - świadek też pewnych okolicznościach może
    odmówić składania wyjaśnień. A odpowiedni status "otrzymuje się" dopiero
    w momencie wszczęcia odpowiedniego postępowania. Więc nie jest tak, że
    dostając pisemko z zapytaniem można kłamać. Ale można odpowiadać zgodnie
    ze stanem własnej pamięci - np. "nie przypominam sobie", "nie jestem
    pewien", "nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi" ;)

    Pozdr