-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 14 Oct 2014 10:24:52 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
In-Reply-To: <m1bitb$3k2$1@node1.news.atman.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410141007200.2152@quad>
References: <m11nib$48c$1@node2.news.atman.pl> <m12rk1$3r0$2@node2.news.atman.pl>
<54359b06$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
<m147es$iph$1@node2.news.atman.pl>
<5435a7e9$0$12645$65785112@news.neostrada.pl>
<m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
<m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
<tr5d9e4v003x.2xnpdl48uno8$.dlg@40tude.net>
<m17nbs$g5$1@node1.news.atman.pl>
<54380fc8$0$18072$65785112@news.neostrada.pl>
<m19598$hop$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410102226430.5252@quad>
<m19hvd$vjj$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410111126590.1708@quad>
<m1bitb$3k2$1@node1.news.atman.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 87
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1413280196 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 7708 83.15.167.123:61814
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546945
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 11 Oct 2014, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>> A co z "przecięciem lub rozwidleniem jezdni", pasy ruchu w tym miejscu
>> znikają z jezdni?
>
> Mniej więcej.
Khem.
I "miejsce na rząd pojazdów" skręcających w lewo znika.
Teleportują się ;)
> Dużo zależy od ich wymalowania.
Koniec wymalowania to najwyżej "koniec wyznaczonego pasa".
> Przy nromalnym skrzyżowaniu wymalowanie najczęściej jest jasne - pas do
> skrętu kończy się NA SKRZYŻOWANIU.
>
>> Przypomnę: pas ruchu nie musi być wyznaczony.
>> Oznacza to również, że może "przestać być oznaczony".
>
> Ale ten akurat był oznaczony i nadal nie znika to pasa dla kierunku
> przeciwnego.
Nie znika - pasy się przecinają, i to jest powodem, dla którego
ma zastosowanie przepis o obowiązku ustąpienia pierwszeństwa
jadącym z przeciwka.
[...]
>> Ten pas ruchu przebiega PRZEZ skrzyżowanie
>
> Przepis?
Spełnienie treści przepisu:
7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczajšcy do ruchu
jednego rzędu pojazdów wieloladowych, oznaczony lub nieoznaczony
znakamidrogowymi;
(tak, wiem, zaraz będzie flejm o "podłużność")
>> Nie.
>> Skończył się "odcinek wyznaczony".
>
> I pas też.
[...]
> Zresztą - mówimy o skrzyżowaniu, a nie o rozwidleniu dróg.
Mhm. Znaczy mówimy o rybie, nie o śledziach. Taka ciekawostka.
Kiedy ostatnio sprawdzałeś definicję skrzyżowania?
>> Powiedz mi coś - tamto skrzyżowanie jest "typowe".
>> Znaczy droga poprzeczna też biegnie "na wprost".
>> Uważasz, że jadący w poprzek podporządkowaną NIE JEDZIE SWOIM PASEM,
>
> Jedzie, oczywiście że jedzie.
> Pasy się krzyżują, a nie przechodzą jeden w drugi.
Cóż, rozstrzygnięcie na .samochody nie będzie "prawomocne", spór był
już parę razy AFAIR, i tu IMO byłoby miejsce (znaczy jedno z miejc
w zakresie PoRD) na interwencję SN w rozszerzonym składzie albo
(interwencję) ustawodawcy.
>> Czy to na pierwszej krawędzi skrzyżowania, czy na "kończącej", a może
>> w sumie trzy razy ;) (raz na początku, potem w środku jezdni poprzecznej
>> i trzeci raz na wylocie).
>
> Ale co, gdzie się kończy pas do skrętu?
NIGDZIE!
Kierujący jadący całym rzędem pojazdów mogą spokojnie jechać z jednej
drogi na drugą drogę, bez żadnych zakłóceń. Mają "pasek jezdni
wystarczający do ruchu całego rzędu".
> Na pewnie nie ZA skrzyżowaniem.
Oczywiście że nie!
Pas ruchu do skrętu w lewo rozwidla się na drodze z pierwszeństwem
("w sposób wyznaczony") z jedynego (dla danego kierunku) pasa,
po czym (na skrzyżowaniu) łączy się z pasem do jazdy w kierunku
przeciwnym.
> Obstawiałbym że gdzieś na jego środku.
Połączenie pasów to nie jest przecież koniec jednego z pasów
(ani obu pasów i "zaczęcie nowego").
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.14 10:43 Gotfryd Smolik news
- 14.10.14 17:49 Cavallino
- 14.10.14 17:57 Cavallino
- 15.10.14 01:00 Gotfryd Smolik news
- 15.10.14 17:46 Cavallino
- 16.10.14 02:07 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 17:38 Cavallino
- 16.10.14 18:02 J.F.
- 16.10.14 18:47 Cavallino
- 16.10.14 23:38 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 23:57 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 18:52 Cavallino
- 17.10.14 18:57 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-10 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-09 Próby RCB SMS alarmowy
- 2024-10-09 Bye Bye Aero2
- 2024-10-09 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-09 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-09 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-09 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-09 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-09 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-09 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-09 masowe programowanie AVR
- 2024-10-08 Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- 2024-10-08 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=