    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 14 Oct 2014 10:24:52 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
    <m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
    <m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
    <tr5d9e4v003x.2xnpdl48uno8$.dlg@40tude.net>
    <m17nbs$g5$1@node1.news.atman.pl>
    <54380fc8$0$18072$65785112@news.neostrada.pl>
    <m19598$hop$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410102226430.5252@quad>
    <m19hvd$vjj$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410111126590.1708@quad>
    <m1bitb$3k2$1@node1.news.atman.pl>

    On Sat, 11 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    > Mniej więcej.

    Khem.
    I "miejsce na rząd pojazdów" skręcających w lewo znika.
    Teleportują się ;)

    > Dużo zależy od ich wymalowania.

    Koniec wymalowania to najwyżej "koniec wyznaczonego pasa".

    > Przy nromalnym skrzyżowaniu wymalowanie najczęściej jest jasne - pas do
    > skrętu kończy się NA SKRZYŻOWANIU.

    > Ale ten akurat był oznaczony i nadal nie znika to pasa dla kierunku
    > przeciwnego.

    Nie znika - pasy się przecinają, i to jest powodem, dla którego
    ma zastosowanie przepis o obowiązku ustąpienia pierwszeństwa
    jadącym z przeciwka.

    [...]
    > Przepis?

    Spełnienie treści przepisu:
    7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczajšcy do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wieloœladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakamidrogowymi;
    (tak, wiem, zaraz będzie flejm o "podłużność")

    > I pas też.
    [...]
    > Zresztą - mówimy o skrzyżowaniu, a nie o rozwidleniu dróg.

    Mhm. Znaczy mówimy o rybie, nie o śledziach. Taka ciekawostka.
    Kiedy ostatnio sprawdzałeś definicję skrzyżowania?

    > Jedzie, oczywiście że jedzie.
    > Pasy się krzyżują, a nie przechodzą jeden w drugi.

    Cóż, rozstrzygnięcie na .samochody nie będzie "prawomocne", spór był
    już parę razy AFAIR, i tu IMO byłoby miejsce (znaczy jedno z miejc
    w zakresie PoRD) na interwencję SN w rozszerzonym składzie albo
    (interwencję) ustawodawcy.

    > Ale co, gdzie się kończy pas do skrętu?

    NIGDZIE!
    Kierujący jadący całym rzędem pojazdów mogą spokojnie jechać z jednej
    drogi na drugą drogę, bez żadnych zakłóceń. Mają "pasek jezdni
    wystarczający do ruchu całego rzędu".

    > Na pewnie nie ZA skrzyżowaniem.

    Oczywiście że nie!
    Pas ruchu do skrętu w lewo rozwidla się na drodze z pierwszeństwem
    ("w sposób wyznaczony") z jedynego (dla danego kierunku) pasa,
    po czym (na skrzyżowaniu) łączy się z pasem do jazdy w kierunku
    przeciwnym.

    > Obstawiałbym że gdzieś na jego środku.

    Połączenie pasów to nie jest przecież koniec jednego z pasów
    (ani obu pasów i "zaczęcie nowego").

    pzdr, Gotfryd