-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 11 Oct 2014 11:26:46 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
In-Reply-To: <m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad>
References: <m11nib$48c$1@node2.news.atman.pl> <m12rk1$3r0$2@node2.news.atman.pl>
<54359b06$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
<m147es$iph$1@node2.news.atman.pl>
<5435a7e9$0$12645$65785112@news.neostrada.pl>
<m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
<m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410101026350.3900@quad>
<m193m5$en8$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410102218330.5252@quad>
<m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 87
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1413026129 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12643 83.15.167.123:63309
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546672
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:
> Możesz tam stanąć i czekać na wolną drogę.
Z PoRD:
+++
Art. 25. 1. Kierujšcy pojazdem, zbliżajšc się do skrzyżowania,
jest obowišzany zachować szczególnš ostrożnoć i ustšpić pierwszeństwa
pojazdowi nadjeżdżajšcemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo
- także jadšcemu
z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcajšcemu w prawo.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
---
> Ale jak chcesz zmienić ten pas
Powiedzmy, że powtórkę z flejma "czy pasy na skrzyżowaniu
się kończą czy *rozwidlają*" może polegać na przejrzeniu
archiwum, a na *tym* skrzyżowaniu fakt rozdzielenia pasów
w lewo i prawo-prosto co najwyżej dowodzi, że rozwidlenie
następuje przed skrzyżowaniem.
> czy to poprzez wjazd na niego, czy też jego
> przecięcie, to MUSISZ się upewnić że nic na nim nie ma i nikomu drogi nie
> zajedziesz.
Zajechać drogę można jadącemu z przeciwka - o czym stanowi
przepis wyżej.
To, że wyjeżdżający z podporządkowanej ma ustąpić całej
*drodze* nijak nie świadczy, że to samo dotyczy jadących
*po* danej drodze z różnych pasów.
>> A w odróżnieniu od jadącego z przeciwka nie ma przepisu nakazującego
>> "jadącemu swoim pasem" na ustąpienie pierwszeństwa komu innemu,
>> w tym jadącemu "nieswoim zajętym przez siebie pasem".
>
> Co znaczy nie swoim?
Gdzieś już padło w wątku, że "pasy mają zwrot" (matematycznie,
potocznie kierunek).
> Jedzie nim, to jest jego.
Ale się PRZECINA z pasem TEJ SAMEJ DROGI, który jest WYZNACZONY
do skrętu w lewo.
Weź sobie taki układ: dwa (dla odmiany prawe) skrajne pasy jezdni
przeznaczone do skrętu w prawo, ale z obydwu fizycznie możliwa
jest jazda na wprost (nie ma "barier", nawet tym "mniej prawym"
pasem może być dopuszczona jazda na wprost).
Jadący "prawym prawym" pasem jedzie prosto.
Dochodzi do kolizji jadącym "drugim prawym" (od skraja) pasem.
Kto winien i *czym się różni* ten układ, od zderzenia z jadącym
"nieprawidłowym lewym" pasem na wprost?
Jak ktoś musi, to może sobie jeszcze rozważyć podobny przypadek
z dwoma pasami do skrętu w lewo i podobnym pytaniem.
A potem odpowiedzieć, jakie WIĘKSZE prawa i z którego przepisu
ma mieć ktoś jadący "jeszcze bardziej lewym" pasem niż lewy
skrajny :>
Na deser można sobie wymalować możliwy wg PoRD (acz nie wiem
czy dopuszczalny przez rozporządzenie o długiej nazwie
"o znakowaniu dróg") przypadek, w którym dwa lewe pasy skręcają
w jeden pas drogi poprzecznej.
"Lewy lewy" ustępuje temu "mniej lewemu" w każdym przypadku,
nie tylko przy usiłowaniu jazdy na wprost.
Nie ma możliwości, aby jadący "bardziej lewym niż najbardziej
lewy wyznaczony pas" miał "wyższe pierwszeństwo".
> Nawet gdy formalnie jest pasem dla przeciwnego kierunku, to nadal w tym
> momencie jest pasem wyprzedzającego, a nie skręcającego.
>
>> Taki drobiażdżek różniący skręt na skrzyżowaniu od skrętu "w pole".
>
> Nie ma żadnej różnicy.
To Twoje zdanie, ale IMO "ten" sędzia tym się różni, że przepisy
przeczytał.
Rozmaluj sobie te kolizje dla przypadku wyznaczonych pasów
o których wyżej i potem znajdź przepis, wg którego jadący
"bardziej lewym niż skrajny lewy" ma mieć "większe pierwszeństwo".
IMO zwyczajnie "nie ma takiego przepisu".
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 11.10.14 16:34 mk4
- 11.10.14 17:31 Cavallino
- 11.10.14 17:38 Cavallino
- 11.10.14 17:38 Cavallino
- 11.10.14 17:40 Cavallino
- 11.10.14 19:05 RadoslawF
- 11.10.14 21:43 Liwiusz
- 11.10.14 23:01 RadoslawF
- 12.10.14 01:30 Liwiusz
- 12.10.14 11:52 RadoslawF
- 12.10.14 12:23 Liwiusz
- 12.10.14 14:30 RadoslawF
- 12.10.14 21:02 Liwiusz
- 12.10.14 21:22 RadoslawF
- 13.10.14 20:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=