eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyrok po wypadku policyjnej vectry z ZambrowieRe: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 11 Oct 2014 11:26:46 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
    In-Reply-To: <m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad>
    References: <m11nib$48c$1@node2.news.atman.pl> <m12rk1$3r0$2@node2.news.atman.pl>
    <54359b06$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
    <m147es$iph$1@node2.news.atman.pl>
    <5435a7e9$0$12645$65785112@news.neostrada.pl>
    <m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
    <m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410101026350.3900@quad>
    <m193m5$en8$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410102218330.5252@quad>
    <m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 87
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1413026129 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12643 83.15.167.123:63309
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546672
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Możesz tam stanąć i czekać na wolną drogę.

    Z PoRD:
    +++
    Art. 25. 1. Kierujšcy pojazdem, zbliżajšc się do skrzyżowania,
    jest obowišzany zachować szczególnš ostrożnoœć i ustšpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżajšcemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo
    - także jadšcemu
    z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcajšcemu w prawo.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    > Ale jak chcesz zmienić ten pas

    Powiedzmy, że powtórkę z flejma "czy pasy na skrzyżowaniu
    się kończą czy *rozwidlają*" może polegać na przejrzeniu
    archiwum, a na *tym* skrzyżowaniu fakt rozdzielenia pasów
    w lewo i prawo-prosto co najwyżej dowodzi, że rozwidlenie
    następuje przed skrzyżowaniem.

    > czy to poprzez wjazd na niego, czy też jego
    > przecięcie, to MUSISZ się upewnić że nic na nim nie ma i nikomu drogi nie
    > zajedziesz.

    Zajechać drogę można jadącemu z przeciwka - o czym stanowi
    przepis wyżej.
    To, że wyjeżdżający z podporządkowanej ma ustąpić całej
    *drodze* nijak nie świadczy, że to samo dotyczy jadących
    *po* danej drodze z różnych pasów.

    >> A w odróżnieniu od jadącego z przeciwka nie ma przepisu nakazującego
    >> "jadącemu swoim pasem" na ustąpienie pierwszeństwa komu innemu,
    >> w tym jadącemu "nieswoim zajętym przez siebie pasem".
    >
    > Co znaczy nie swoim?

    Gdzieś już padło w wątku, że "pasy mają zwrot" (matematycznie,
    potocznie kierunek).

    > Jedzie nim, to jest jego.

    Ale się PRZECINA z pasem TEJ SAMEJ DROGI, który jest WYZNACZONY
    do skrętu w lewo.

    Weź sobie taki układ: dwa (dla odmiany prawe) skrajne pasy jezdni
    przeznaczone do skrętu w prawo, ale z obydwu fizycznie możliwa
    jest jazda na wprost (nie ma "barier", nawet tym "mniej prawym"
    pasem może być dopuszczona jazda na wprost).
    Jadący "prawym prawym" pasem jedzie prosto.
    Dochodzi do kolizji jadącym "drugim prawym" (od skraja) pasem.

    Kto winien i *czym się różni* ten układ, od zderzenia z jadącym
    "nieprawidłowym lewym" pasem na wprost?

    Jak ktoś musi, to może sobie jeszcze rozważyć podobny przypadek
    z dwoma pasami do skrętu w lewo i podobnym pytaniem.
    A potem odpowiedzieć, jakie WIĘKSZE prawa i z którego przepisu
    ma mieć ktoś jadący "jeszcze bardziej lewym" pasem niż lewy
    skrajny :>

    Na deser można sobie wymalować możliwy wg PoRD (acz nie wiem
    czy dopuszczalny przez rozporządzenie o długiej nazwie
    "o znakowaniu dróg") przypadek, w którym dwa lewe pasy skręcają
    w jeden pas drogi poprzecznej.
    "Lewy lewy" ustępuje temu "mniej lewemu" w każdym przypadku,
    nie tylko przy usiłowaniu jazdy na wprost.
    Nie ma możliwości, aby jadący "bardziej lewym niż najbardziej
    lewy wyznaczony pas" miał "wyższe pierwszeństwo".

    > Nawet gdy formalnie jest pasem dla przeciwnego kierunku, to nadal w tym
    > momencie jest pasem wyprzedzającego, a nie skręcającego.
    >
    >> Taki drobiażdżek różniący skręt na skrzyżowaniu od skrętu "w pole".
    >
    > Nie ma żadnej różnicy.

    To Twoje zdanie, ale IMO "ten" sędzia tym się różni, że przepisy
    przeczytał.
    Rozmaluj sobie te kolizje dla przypadku wyznaczonych pasów
    o których wyżej i potem znajdź przepis, wg którego jadący
    "bardziej lewym niż skrajny lewy" ma mieć "większe pierwszeństwo".

    IMO zwyczajnie "nie ma takiego przepisu".

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: