  • 21. Data: 2013-04-05 11:28:37
    Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:515e9309$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tak mi przyszło do głowy... Poxipol.

    Polacy nie gęsi - mamy swoje epidiany czyli żywice epoksydowe.
    Faktycznie składnik epoksydowy nie wysycha ale żywiczeje naturalnie po
    czasie i robi się twardy.

    Łukasz

  • 22. Data: 2013-04-05 12:39:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 5 April 2013 08:59:31 UTC+1, Irek N. wrote:
> [...]
    końcu świetna sprężynka), ale nie wiem czy to jest kierunek w którym poszukujesz.
    Powiedz chociaż jaki ruch chcesz spowolnić: posuwisty czy obrotowy. Zwortny? Szybki?
    Duży skok?

    > Ruch posuwisty zamieniony na obrotowy - wieloobrotowy.
    >
    > Konstrukcja typu talerz z talerzem na smarze (oczywiście wielorowkowe).
    >
    > Banalne i tanie, tylko ten cholerny wypełniacz niewiadomy.

    No dobra, a czemu uparłeś się na lepką ciecz? Nie lepiej na sucho? Filc po metalu
    bardzo elegancko się ślizga, tarcie spoczynkowe bardzo niskie w stosunku do
    ruchowego, zużycie zaniedbywalne, same zalety. Ukaniu, opowiedz o tych tam swoich
    hamulcach czy co tam majstrowałeś z tą amorficzną taśmą niklową.
    Konrad

  • 23. Data: 2013-04-05 13:55:24
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Friday, 5 April 2013 08:59:31 UTC+1, Irek N. wrote:
    Ukaniu, opowiedz o tych tam swoich hamulcach czy co tam majstrowałeś z tą
    amorficzną taśmą niklową.

    U mnie to były hamulce bębnowe opasane taśmą. Na bębnie (fi z 80 mm) była
    naklejona bawełniania preparowana szmatka (sztywna). Chodziłow w nich o
    jednorazowe zahamowanie z definiowaną i regulowaną siłą tarcia (pomijalne
    grzanie). To w magnetofonach szpulowych był układ zatrzymywania szpul. Na
    samym końcu eksperymentów znalazłem taśmy chyba nierdzewne produkowane dla
    dentystów - one się sprawdziły podobnie jak fabryczne z tym, że trzeba było
    ciąć je na zamówienie.
    W sprzegłach wiskotycznych i hamulcach hydrodynamicznych stosuje się też z
    tego co ja wiem wspominany przezemnie olej silikonowy. Tu można pokusić się
    o chłodzenie medium np. radiatorem. Bo nie wiemy jakie mogą być straty.
    Problemem będzie cena - ale to już trzeba by gadać z producentem - zdaje się
    "Silikony Polskie" robią to z jakością i na skalę światową.

    Łukasz

  • 24. Data: 2013-04-05 15:25:10
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Ciach - przeczytane z uwagę.

    Jest jedna różnica, macie stałe tarcie, a mnie bardzo pasuje to, że ze
    wzrostem prędkości rośnie opór takiego sprzęgła. Jak dobrze to rozegram,
    to może będę miał w miarę równe obroty przy zmieniających się momentach
    na hamowanym wałku - zobaczymy.
    W każdym razie cierne nie da rady, statycznie ma większy opór niż
    dynamicznie, na dodatek pod koniec ruchu, gdy zaczynamy zwalniać do zera
    zatrzyma mi się i tyle, wiskotyczne dojedzie powolutku na pozycję.

    Są pewne przesłanki za takim jak potrzebuję. No nie wierzę też, że tego
    lepiszcza nie da się kupić!

    Miłego i THX.
    Irek.N.

  • 25. Data: 2013-04-05 15:50:10
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    Są pewne przesłanki za takim jak potrzebuję. No nie wierzę też, że tego
    lepiszcza nie da się kupić!

    A dzwoniłeś do tych silikonów?

    Łukasz

  • 26. Data: 2013-04-05 17:28:18
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A dzwoniłeś do tych silikonów?

    Zwariowany dzień był, jedynie modelarzy zaatakowałem - bezowocnie :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2013-04-05 19:51:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > To co piszesz jest bardzo dobre, ale wymaga pewnej hermetyczności
    obiektu, a ja tego nie dam rady osiągnąć :(

    Jak nie będzie szczelne, to ten Twój towot też długo nie pożyje. Pomyślałem
    (tak, bardzo śmieszne :)) jeszcze o hamulcu magnetycznym, ale to już armata
    :) Może dwie tarcze dociskane sprężyną?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 28. Data: 2013-04-05 20:50:58
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > Pomyślałem (tak, bardzo śmieszne :)) jeszcze o hamulcu magnetycznym, ale
    > to już armata :) Może dwie tarcze dociskane sprężyną?

    No właśnie chyba nie, chyba jest wciągany w szczeliny. Takie sprzęgiełko
    z kaseciaka też szczelne nie jest.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 29. Data: 2013-04-05 20:55:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Znalazłem analogię:
    http://epub01.publitas.com/Skiffy/18/magazine.php?sp
    read=58

    Body wykonam sobie sam, potrzebne tylko wypełnienie.

    Irek.N.

  • 30. Data: 2013-04-06 01:12:32
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    > Kiedys byly takie sprzegielka do wentylatorow w samochodach - i tam
    > wypelniaczem byl rzekomo olej silikonowy.
    > Ale jakis dziwny, bo w miare wzrostu temperatury mu lepkosc wzrastala ( i
    > wentylator sie krecil szybciej i chlodzil lepiej).

    To przeinaczone tłumaczenie. Olej jest zwykły ale układ sprytny.
    Im większa temperatura tym bimetal otwiera większy przepływ lepkiego oleju
    pomiędzy blachami robiącymi za sprzęgło. Jak jest zimno to oleju nie ma
    pomiędzy blachami i zasrzęglenia nie ma. Stąd wiskozy po odpaleniu silnika
    chwilę napędzają śmigło aż olej przeniesie się w odpowiednie miejsce skąd
    powróci jak będzie gorąco.
    Jak żyję to wiskoz widziałem sporo a oleju gęstniejącego z temperatura w
    nich nie widziałem.

    Łukasz