-
11. Data: 2013-04-04 20:53:12
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Czyli tysiąc puazów. To już chyba tyle co jeden gad :-)
Konrad, to ja poproszę takiego legwana - od razu :)
A na serio, coś chodzi Ci po głowie? Kurde, mnie z tego kierunku nigdy
nie dokształcali... pustka Panie, pustka w czaszce :(
Miłego.
Irek.N.
-
12. Data: 2013-04-04 20:53:54
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
Robert Wańkowski pisze:
>
> "Irek N."
> - kieszeń kaseciaka otwiera się spokojnie, bez uderzeń - jedna z piast
>
>
> Może w instrukcji serwisowej będzie napisane?
>
> Robert
Robercie, jak ją napisze, to pewnie będzie :)
Irek.N.
-
13. Data: 2013-04-04 20:54:46
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> A nie osiagniesz tego na zwykłym oleju przeciskanym przez mały otwór?
> Jak tak myślę, to i powietrze mogło by być. O ile pamiętam, to
> samozamykacze były wypełnione olejem.
To co piszesz jest bardzo dobre, ale wymaga pewnej hermetyczności
obiektu, a ja tego nie dam rady osiągnąć :(
Miłego.
Irek.N.
-
14. Data: 2013-04-04 21:22:12
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości
>>> A może ktoś stosuje i wie co to jest? Gdzie to zanabyć?
>> high viscous/viscosity ? Albo po prostu smar ... silikonowy ?
>> Wazelina tez niezla :-)
>Nie, smary, wazeliny to nie to. To ma nie smarować, wręcz
>przeciwnie - zacierać :)
Zebys sie nie zdziwil. W kaseciakach byl wlasnie smar.
Kiedys byly takie sprzegielka do wentylatorow w samochodach - i tam
wypelniaczem byl rzekomo olej silikonowy.
Ale jakis dziwny, bo w miare wzrostu temperatury mu lepkosc wzrastala
( i wentylator sie krecil szybciej i chlodzil lepiej).
Podobnie bylo w jakiejs serii VW - takich z napedem na 4 kola (system
"Syncro")
http://www.youtube.com/watch?v=UL4o9Ysz2gw
Tez rzekomo czule na temperature ... tylko dziala w ulamku sekundy.
A smar ma te zalete ze nie wyplywa samoczynnie.
P.S. no chyba ze konstrukcja rodem z tarczy telefonu - tam dwa
ciezarki niczym w regulatorze Watta tarly o zewnetrzna tulejke jak sie
za bardzo rozpedzily.
J.
-
15. Data: 2013-04-05 08:44:06
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
news:kjki3p$52h$3@news.dialog.net.pl...
> Olej silikonowy do dyferencjałów modelarskich masz do wyboru lepkości aż
> do gęstego miodu (>100 tys. "cps").
>
Wszelkie oleje,silikony to nie ta substancja. Może i lepkość by stykła,
ale to cholerstwo jeszcze się ma kleić do wszystkiego.
Próby z silkonami nie mają sensu - najbliższy budowlany nadal jest za
... hmm... mało lepki :)
////
Najpierw sprawdź ;-)
Ten olej jest stosowany we wspomnianych tłumikach suwu (wspomniane
gramofony, magnetofony) w samochodowych sprzęgłach wiskotycznych wentylatora
(sam dolewałem w swoim).
A lepki jest jak wspomniany miód i tak samo czepliwy ;-)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
16. Data: 2013-04-05 09:33:47
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Thursday, 4 April 2013 19:53:12 UTC+1, Irek N. wrote:
> > Czyli tysiąc puazów. To już chyba tyle co jeden gad :-)
>
>
>
> Konrad, to ja poproszę takiego legwana - od razu :)
>
> A na serio, coś chodzi Ci po głowie? Kurde, mnie z tego kierunku nigdy
>
> nie dokształcali... pustka Panie, pustka w czaszce :(
Nic mi nie chodzi po głowie, bo nie wiem co Tobie chodzi po głowie.
Manometr jest zalany gliceryną żeby strzałka nie drgała (rurka Bourdona to w końcu
świetna sprężynka), ale nie wiem czy to jest kierunek w którym poszukujesz. Powiedz
chociaż jaki ruch chcesz spowolnić: posuwisty czy obrotowy. Zwortny? Szybki? Duży
skok?
Konrad
-
17. Data: 2013-04-05 09:59:31
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Nic mi nie chodzi po głowie, bo nie wiem co Tobie chodzi po głowie.
> Manometr jest zalany gliceryną żeby strzałka nie drgała (rurka Bourdona to w końcu
świetna sprężynka), ale nie wiem czy to jest kierunek w którym poszukujesz. Powiedz
chociaż jaki ruch chcesz spowolnić: posuwisty czy obrotowy. Zwortny? Szybki? Duży
skok?
> Konrad
Ruch posuwisty zamieniony na obrotowy - wieloobrotowy.
Konstrukcja typu talerz z talerzem na smarze (oczywiście wielorowkowe).
Banalne i tanie, tylko ten cholerny wypełniacz niewiadomy.
Miłego.
Irek.N.
-
18. Data: 2013-04-05 10:30:24
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Najpierw sprawdź ;-)
> Ten olej jest stosowany we wspomnianych tłumikach suwu (wspomniane
> gramofony, magnetofony) w samochodowych sprzęgłach wiskotycznych
> wentylatora (sam dolewałem w swoim).
> A lepki jest jak wspomniany miód i tak samo czepliwy ;-)
>
Najwyraźniej trzeba będzie sprawdzić :)
THX.
Irek.N.
-
19. Data: 2013-04-05 10:38:54
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:49f0c675-cee5-4ad7-98e8-a4bd4c8b5369@googlegrou
ps.com...
Manometr jest zalany gliceryną żeby strzałka nie drgała
Gliceryną lub jeśli potrzeba niższy zakres temepratur pracy - olejem
silikonowym, ew. "fluorolube" jeśli jeszcze niższy.
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
20. Data: 2013-04-05 11:02:01
Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"Irek N."
Banalne i tanie, tylko ten cholerny wypełniacz niewiadomy.
Tak mi przyszło do głowy... Poxipol.
Mam podziurawioną tubkę od kilku lat, to nie wysycha. Zawsze ciężko odkręcić
zakrętkę.
Ten szary składnik.
Ale wiadro to pewnie 1k zł. ;-)
Robert