  • 31. Data: 2013-04-06 12:10:48
    Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2013 01:12:32 +0200, ukaniu napisał(a):

    > To przeinaczone tłumaczenie. Olej jest zwykły ale układ sprytny.
    > Im większa temperatura tym bimetal otwiera większy przepływ lepkiego oleju
    > pomiędzy blachami robiącymi za sprzęgło.

    OK, byc moze, nie rozbieralem.

    Ale co z tymi sprzeglami wiskotycznymi do napedu osi ?

    usiluje znalezc co tam wlewaja ... chyba jednak nie to
    http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t
    =336150
    http://www.clearcoproducts.com/standard_pure_silicon
    es.html
    O, lepsze
    http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=1583
    2
    http://www.dowcorning.com/applications/search/produc
    ts/Details.aspx?prod=02468719&type=PROD

    Ale ciagle "brak danych"

    A moze od drugiej strony
    http://www.gkn.com/driveline/our-solutions/awd-syste
    ms/awd-couplings/viscous-coupling/Pages/default.aspx

    tu cos pisza o "hump mode"
    http://www.gkn.com/driveline/our-solutions/awd-syste
    ms/awd-couplings/viscous-coupling/Documents/datashee
    ts/Viscous-engl.pdf

    Mozliwe to ze olej sie tak intensywnie grzeje w szczelinie ?

    J.

  • 32. Data: 2013-04-06 12:26:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jarku wielkie dzięki! Naprowadzający materiał :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 33. Data: 2013-04-06 14:34:34
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    http://www.dowcorning.com/applications/search/produc
    ts/Details.aspx?prod=02468719&type=PROD

    > Ale ciagle "brak danych"

    Zassałem jakąś notę aplikacyjną "Generic Description: Silicone"

    > http://www.gkn.com/driveline/our-solutions/awd-syste
    ms/awd-couplings/viscous-coupling/Documents/datashee
    ts/Viscous-engl.pdf

    > Mozliwe to ze olej sie tak intensywnie grzeje w szczelinie ?

    Tu też jest silikonowy wypełniacz ale układ sprytniejszy ;-)

    [OT]
    Szukając specjalistycznych smarów trafiłem
    http://www.klueber.com/

    No no no, ciekawa oj ciekawa oferta...

    Łukasz

  • 34. Data: 2013-04-06 15:00:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Apr 2013 12:26:15 +0200, Irek N. napisał(a):
    > Jarku wielkie dzięki! Naprowadzający materiał :)

    Jak sie doszukasz czegos konkretnego to daj info - chetnie przeczytam
    gdzies czarno na bialym ze lepkosc wzrasta z temperatura :-)

    J.

  • 35. Data: 2013-04-08 23:42:52
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Najwyraźniej trzeba będzie sprawdzić :)

    No i jedzie do mnie kilkadziesiąt ml czegoś, co podobno ma 1mln cSt :)
    Oj dreptam już nogami, dreptam ;)

    Irek.N.
    ps. zagęściłem smar Valvoline - gęste, ciągnie włosy na 30cm, takie
    francowacie lepkie, dobry kierunek, ale jeszcze za mało.

  • 36. Data: 2013-04-09 00:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Apr 2013 23:42:52 +0200, Irek N. napisał(a):
> [...]
    > ps. zagęściłem smar Valvoline - gęste, ciągnie włosy na 30cm, takie
    > francowacie lepkie, dobry kierunek, ale jeszcze za mało.

    Nie wiem czy jest sie czym chwalic - zwykla smola nie jest lepsza ?
    :-)

    P.S. http://en.wikipedia.org/wiki/Pitch_drop_experiment

    A to jakas taka odmiana, ze jak sie stuknie mlotkiem to peka na
    kawalki .

    PPS. O, wkrotce powinna sie urwac kolejna kropla.

    J.

  • 37. Data: 2013-04-19 23:36:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Wygląda że mam to co chciałem, mechanizm działa znakomicie :)

    Irek.N.

  • 38. Data: 2013-04-20 13:51:29
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Wygląda że mam to co chciałem, mechanizm działa znakomicie :)

    Pozostaje złożyć gratulacje :) Jakiś link do gotowego urządzenia będzie?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 39. Data: 2013-04-20 16:05:58
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Pozostaje złożyć gratulacje :) Jakiś link do gotowego urządzenia będzie?

    Przykro mi, ale nie sądzę. Na ten moment trwają rozmowy z producentem i
    pewnie skończy się na dużych zastrzeżeniach.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 40. Data: 2013-04-20 20:49:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Apr 2013 23:36:00 +0200, Irek N. napisał(a):
    > Dziękuję wszystkim za pomoc.
    > Wygląda że mam to co chciałem, mechanizm działa znakomicie :)

    Opada tak plynnie jaka klapa w japonskim sedesie ? :-)

    J.