  • 11. Data: 2018-04-09 08:24:42
    Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Apr 2018 19:35:10 +0200, Marek S

    > Na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić czujnik różnicy ciśnień na DPF.
    > Też tak miałem w swoim aucie. Zapełnienie powinno być zmienne

    Gdzieś napisałem że nie jest zmienne? Jest. Napisałem że DPF (tuż po
    wypaleniu naturalnie) ma parametry takie jak auto salonowe po paru kursach.
    I to mimo jeżdżenia na małych dystansach. Może to dzięki temu, że grzeję
    auto webastem i praktycznie nie jeżdżę na zimnym silniku -- z drugiej
    strony nie robię tego dla silnika, tylko dla komfortu własnego tyłka.

> [...]
    > 3% - to procedura wypalania włączała się rzadko, co potęgowało proces
    > zapychania. 25% oznacza, że jest to granica, przy której uzdatnianie
    > DPFa może się nie udać.
    > U mnie udało się powrócić do 3-5% po płukaniu (po ok tygodniu). Dopowiem
    > tylko, że gdy filtr jest nasączony chemią, to rośnie jego stan
    > zapchania. Jeśli przekroczy zaprogramowaną krytyczną wartość (zazwyczaj
    > ok 40%), to auto nie pojedzie, wejdzie w stan awaryjny. Nie będzie szans
    > na załączenie się wypalania i DPF idzie na śmietnik. Warto więc

    U mnie wszystko działa jak należy. Nic się nie zapycha, nie ma wzmożonego
    spalania, nie ma ponadprzeciętnego przybywania ON w oleju. Acz znajomy z
    Poznania, który kupił takie same auto w tym samym czasie co ja, parę lat
    temu już wspomniany czujnik wymieniał. Jedyna sytuacja w której "DPF mi
    nawalił" to było gdy EGR się zaciął w pozycji otwartej (zapomniałem
    wyczyścić przy 120tkm tak jak instrukcja nakazywała i przy 140tkm dał
    dupy), oraz ze dwa razy postraszyło kontrolką jak mi się "zapomniało"
    kontroli olejowej skasować. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-04-09 18:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > A ten procent wyświetlany na komputerze, to nie jest "stopień
    > zużycia filtra" a nie jego zapełnienia? Przecież filtr poza sadzą
    > która się wypala, zapycha się jeszcze chociażby popiołami ze
    > spalania oleju. A tego nie da się wypalić i pojemność z czasem
    > maleje. Na podstawie *szybkości* zachodzenia procesu wypalania aż do
    > obniżenia temperatury w filtrze (sadza została wypalona) komputer
    > określa że filtr się bezpowrotnie w jakimś stopniu zapycha i
    > pokazuje procent jego zużycia.

    Raczej nie, bo u mnie było 130 a przy nastepnej kontroli 40%.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 13. Data: 2018-04-09 18:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Domyślam się, że to nie Twoja bezmyślność lecz twórców
    > oprogramowania. Stworzyli bezużyteczną informację z czegoś, co jest
    > proste do pomierzenia (różnica ciśnień na wlocie i wylocie DPF minus
    > opory własne czystego DPF).

    Tak, mowie o tym ,co wskazuje komputer.
    Tak, rozumiem, ze nie mozna zapełnic garnka woda w wiecej niz 100% :)

    > Zapewne abyś dowiedział się jaki jest
    > procent zapchania DPFa to i tak diagnostyka komputerowa Cię czeka...
    > Warto o to zadbać by potężnych kosztów potem nie ponosić.

    Ale to juz było...
    Tak jak pisałem - 130%.
    Po wypaleniu, przejechaniu 1000km z wrazeniami opisanymi powyzej - 40%.

    > A wracając do wątku, to reasumując - procedura wypalania jest jedna
    > ale nie jest ona jak drzwi w lodówce: włączone/wyłączone. Jest w tym
    > jakaś logika, jak napisałem. Wszystko zależy od "fantazji"
    > programistów. Inaczej to działać wypalanie może w różnych warunkach
    > eksploatacji i procentu bieżącego zapchania. To normalne.
    >
    > Uzupełnię jeszcze jako ciekawostkę, że wypalanie można zazwyczaj
    > odpalić w trybie serwisowym. Firmy zajmujące się chemicznym
    > oczyszczaniem DPFów tak czynią. Biorą auto na podnośnik, uruchamiają
    > dopalenie, dozują chemię (obniżającą temperaturę sadzy) i chłodzą
> [...]
    To wszystko prawda, mi tez raz w serwisie zrobili wypalanie serwisowe,
    dopiero potem sie dowiedziałem, ze po tej procedurze powinno sie wymienic
    olej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 14. Data: 2018-04-09 18:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > ...pojemność filtra nie maleje. Mój filtr DPF po 10 latach od
    > wyjazdu z salonu, po podpięciu do kompa, pokazuje taką samą wartość
    > jak nowy filtr po paru użyciach. I żeby było ciekawiej, to od 3 lat
    > jeżdżę odcinki po 2km dziennie i mam ZERO kłopotu z tym elementem.

    Uwielbiam jak ktos mierzy odległosci czasem :)))
    10 lat ale ile km?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 15. Data: 2018-04-09 18:25:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    09 Apr 2018 16:00:18 GMT, Budzik

    > Uwielbiam jak ktos mierzy odległosci czasem :)))
    > 10 lat ale ile km?

    Czas był podany głównie by podkreślić że ponad 3 lata przejeżdziłem tyle co
    kot napłakał -- wg większości znawców wtedy najszybciej zarzyna się DPF.
    Przelotu mam 180 tkm >95% jazdy po Wawie. Udokumentowany. :P

    BTW Dzisiaj oddałem mevę i w drodze powrotnej się Magdalena na mnie
    pogniewała dając o tym znać odspawanym tłumikiem końcowym dzwoniącym na
    jałowych obrotach. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-04-09 22:09:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-09 o 18:00, Budzik pisze:

> [...]
    >>
    > Ale to juz było...
    > Tak jak pisałem - 130%.
    > Po wypaleniu, przejechaniu 1000km z wrazeniami opisanymi powyzej - 40%.

    No więc garnek miałeś zapełniony w 130% :-D
    Dlatego właśnie powiedziałem abyś podpiął komputer a nie sugerował się
    tymi bzdurnymi jednostkami. Gdybym ja w swoim aucie zobaczył 40%
    zatkania, to musiałbym natychmiast sprzedać wszystkie butelki po
    imprezie by 7000zł na DPF zdążyć uciułać zanim auto stanie w polu. :-D
    Taki procent zatkania to trup. Ale z pewnością tyle nie masz.

    > To wszystko prawda, mi tez raz w serwisie zrobili wypalanie serwisowe,
    > dopiero potem sie dowiedziałem, ze po tej procedurze powinno sie wymienic
    > olej...

    hahaha Super serwis :-D I tak dobrze, że w ogóle Ci o tym powiedziano.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2018-04-10 05:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > imprezie by 7000zł na DPF zdążyć uciułać zanim auto stanie w polu.
    > :-D Taki procent zatkania to trup. Ale z pewnością tyle nie masz.

    A sadzisz ze skad znam te dane? Przeciez własnie z komputera...

    > hahaha Super serwis :-D I tak dobrze, że w ogóle Ci o tym
    > powiedziano.

    Wrecz sie tym chwalili ze oni tacy dokładni...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 18. Data: 2018-04-10 19:04:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-10 o 05:00, Budzik pisze:

    > A sadzisz ze skad znam te dane? Przeciez własnie z komputera...

    Zaraz zaraz. Komputer diagnostyczny takie bzdury pokazuje? Zrozumiałem,
    że gdzieś na desce wywala tą dziwną informację bo do wyobraźni mi nie
    trafiło, że diagnostyka daje fake-odczyt. Jeśli tak, jest to pewnie jest
    jakiś błąd interpretacji wyników przez moduł dedykowany Twojemu autu lub
    ... kłopot z czujnikiem różnicy ciśnienia nadal występuje. Sam
    przyznasz, że odczyty są z kosmosu. Łatwo to zaobserwować patrząc na
    wskazania ciśnienia zamiast na procenty. Jeśli ciśnienie skacze od sasa
    do lasa to jest szansa, że np. głupie zasilanie czujnika (u mnie +5V dla
    wszystkich chyba) jest trafione lub cholera wie co.

    > Wrecz sie tym chwalili ze oni tacy dokładni...

    No bo są! Dokładnie policzyli zyski na nieoczekiwanej przez klienta
    wymianie oleju! :-) Gdyby powiedzieli na wstępie, że płukanie /
    wypalanie DPF kosztuje X + Y za olej, to kwota mogłaby przerazić klienta :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2018-04-11 22:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > procenty. Jeśli ciśnienie skacze od sasa do lasa to jest szansa, że
    > np. głupie zasilanie czujnika (u mnie +5V dla wszystkich chyba) jest

    Trudno powiedziec czy skacze od sasa do lasa.
    Na wolnych obrotah pokazuje 100mBar, jak sie go przegazuje i przytrzyma
    na obrotach to spada do około 40 a ponoc powinno być 10.

> [...]
    > wymianie oleju! :-) Gdyby powiedzieli na wstępie, że płukanie /
    > wypalanie DPF kosztuje X + Y za olej, to kwota mogłaby przerazić

    Chyba się nie rozumiemy...
    Zrobili wypalanie serwisowe i kazali jezdzic.
    Oleju nie wymienili, a ja dopiero duzo pozniej dowiedziałem sie, ze po
    tej procedurze powinno sie olej wymienic.
    Wiec de facto jezdziłem na rozrzedzonym, co biorac pod uwage juz i tak
    rzadki olej oraz długie interwały miedzy wymianami na pewno zby zdrowe
    dla silnika nie było.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 20. Data: 2018-04-11 22:52:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-11 o 22:00, Budzik pisze:

    > Trudno powiedziec czy skacze od sasa do lasa. Na wolnych obrotah
    > pokazuje 100mBar, jak sie go przegazuje i przytrzyma na obrotach to
    > spada do około 40 a ponoc powinno być 10.

    Szczerze mówiąc nie wiem jak u Ciebie powinno to wyglądać - mechanikiem
    nie jestem. Jedynie zainteresowałem kiedyś tematem głębiej gdy w
    elektronice swojego auta grzebałem. Mam komputer diagnostyczny, który
    pokazuje identycznie jak Star Diagnosis jeśli chodzi o DPF. Jeśli coś Ci
    to da, to mogę sprawdzić zachowanie DPF u siebie w funkcji temperatury
    itp. Jednakże nie będzie takich bzdur, że DPF jest zatkany w 130% albo,
    że nówka z salonu ma 40% zatkania :-D

    Komputer powinien też podpowiadać jakiego zakresu ciśnień należy się
    spodziewać, jaki jest stopień realnego zatkania w funkcji obrotów i jak
    kalkuluje sobie to ECU w Twoim aucie.

    Tak jak powiedziałem: 35-40% to zazwyczaj złom. Chodzi o to, że
    wypalanie polega na nadaniu temperatury całemu wkładowi ceramicznemu.
    Jeżeli jego połowa jest na beton zatkana, to nie dostają się do tej
    części gorące gazy oraz chemia do płukania. Nie ma jak wypalić tego
    fragmentu. Jeśli masz farta i to zatkanie rozłoży się jakoś na przemian
    z fragmentami przepuszczającymi, to może da się coś jeszcze zdziałać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek