eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWypalanie DPFu - dwie procedury? › Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <X...@1...0.0.1>
    <pa8n9o$r9c$1@node1.news.atman.pl> <pab9t7$c72$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <padjsg$krm$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 9 Apr 2018 08:24:42 +0200
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 83.31.147.139
    X-Trace: 1523255082 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 988 83.31.147.139:12748
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628602
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 8 Apr 2018 19:35:10 +0200, Marek S

    > Na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić czujnik różnicy ciśnień na DPF.
    > Też tak miałem w swoim aucie. Zapełnienie powinno być zmienne

    Gdzieś napisałem że nie jest zmienne? Jest. Napisałem że DPF (tuż po
    wypaleniu naturalnie) ma parametry takie jak auto salonowe po paru kursach.
    I to mimo jeżdżenia na małych dystansach. Może to dzięki temu, że grzeję
    auto webastem i praktycznie nie jeżdżę na zimnym silniku -- z drugiej
    strony nie robię tego dla silnika, tylko dla komfortu własnego tyłka.

    > - jeśli nie jest, to coś jest nie tak. Kupiłem nowy czujnik i okazało się, że
    > zapełnienie wzrosło z 3% do 25%. Gdy odczyt był nieprawidłowy - non stop
    > 3% - to procedura wypalania włączała się rzadko, co potęgowało proces
    > zapychania. 25% oznacza, że jest to granica, przy której uzdatnianie
    > DPFa może się nie udać.
    > U mnie udało się powrócić do 3-5% po płukaniu (po ok tygodniu). Dopowiem
    > tylko, że gdy filtr jest nasączony chemią, to rośnie jego stan
    > zapchania. Jeśli przekroczy zaprogramowaną krytyczną wartość (zazwyczaj
    > ok 40%), to auto nie pojedzie, wejdzie w stan awaryjny. Nie będzie szans
    > na załączenie się wypalania i DPF idzie na śmietnik. Warto więc
    > sprawdzić co się dzieje.

    U mnie wszystko działa jak należy. Nic się nie zapycha, nie ma wzmożonego
    spalania, nie ma ponadprzeciętnego przybywania ON w oleju. Acz znajomy z
    Poznania, który kupił takie same auto w tym samym czasie co ja, parę lat
    temu już wspomniany czujnik wymieniał. Jedyna sytuacja w której "DPF mi
    nawalił" to było gdy EGR się zaciął w pozycji otwartej (zapomniałem
    wyczyścić przy 120tkm tak jak instrukcja nakazywała i przy 140tkm dał
    dupy), oraz ze dwa razy postraszyło kontrolką jak mi się "zapomniało"
    kontroli olejowej skasować. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: