    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 09 Apr 2018 16:00:18 GMT

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Domyślam się, że to nie Twoja bezmyślność lecz twórców
    > oprogramowania. Stworzyli bezużyteczną informację z czegoś, co jest
    > proste do pomierzenia (różnica ciśnień na wlocie i wylocie DPF minus
    > opory własne czystego DPF).

    Tak, mowie o tym ,co wskazuje komputer.
    Tak, rozumiem, ze nie mozna zapełnic garnka woda w wiecej niz 100% :)

    > Zapewne abyś dowiedział się jaki jest
    > procent zapchania DPFa to i tak diagnostyka komputerowa Cię czeka...
    > Warto o to zadbać by potężnych kosztów potem nie ponosić.

    Ale to juz było...
    Tak jak pisałem - 130%.
    Po wypaleniu, przejechaniu 1000km z wrazeniami opisanymi powyzej - 40%.

    > A wracając do wątku, to reasumując - procedura wypalania jest jedna
    > ale nie jest ona jak drzwi w lodówce: włączone/wyłączone. Jest w tym
    > jakaś logika, jak napisałem. Wszystko zależy od "fantazji"
    > programistów. Inaczej to działać wypalanie może w różnych warunkach
    > eksploatacji i procentu bieżącego zapchania. To normalne.
    >
    > Uzupełnię jeszcze jako ciekawostkę, że wypalanie można zazwyczaj
    > odpalić w trybie serwisowym. Firmy zajmujące się chemicznym
    > oczyszczaniem DPFów tak czynią. Biorą auto na podnośnik, uruchamiają
    > dopalenie, dozują chemię (obniżającą temperaturę sadzy) i chłodzą
> [...]
    To wszystko prawda, mi tez raz w serwisie zrobili wypalanie serwisowe,
    dopiero potem sie dowiedziałem, ze po tej procedurze powinno sie wymienic
    olej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie