eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWypalanie DPFu - dwie procedury? › Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Date: Fri, 6 Apr 2018 23:02:47 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <pa8n9o$r9c$1@node1.news.atman.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1523048568 27948 89.69.207.111 (6 Apr 2018 21:02:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Apr 2018 21:02:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628421
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-06 o 19:05, Budzik pisze:

    > Czy wypalanie DPFu ma dwie procedury:
    > - jedna, tzw dopalanie, polegajaca na tym, ze DPF jest zatkany w
    > kilkudziesieciu procentach i nastepuje jego doczyszczenie, dopalenie
    > - druga, kiedy DPF jest juz pełny w ponad 100%, nastepuje dłuzsze
    > wypalanie i wtedy obowiazkowo nie mozna wyłączac auta?
    >
    > Pytam dlatego, ze w moim ducato pomimo tego ze słysze kiedy nastepuje
    > wypalanie, nigdy nie ma zadnego komunikatu na desce.
    > A teraz był mały problem z czujnikiem, DPF zapełnił się w ponad 100% i po
    > po odpaleniu auta włączyła sie procedura wypalania ktora napisała na
    > zegarach: prosze nie wyłączac auta.
    >
    > Pytam o ducato ale moze to jest jakas ogólna zaleznosc?
    >

    Mogę powiedzieć jak to jest w moim aucie. U mnie nie ma żadnej
    sygnalizacji wypalania (niestety). Już się nauczyłem, że gdy czuję swąd
    spalenizny po zatrzymaniu się, to trwa procedura. Zresztą końcówki rur
    wydechowych, zwykle letnie, stają się wtedy gorące na tyle, że oparzyć
    się można.

    Zwykle wypalanie powinno włączać się głównie na przelotach, gdy jest
    intensywne chłodzenie. W moim aucie tak się dzieje ale jeśli przez
    dłuższy jeżdżę głównie po mieście, to i wtedy procedura potrafi
    wystartować.

    Gdy DPF zapełniony jest w 20% to już jest dużo. Auto wtedy może bardziej
    agresywnie załączać procedurę. U kolegi w Jaguarze, przy zapełnieniu
    DPFa w 35% włączał się tryb awaryjny. To było już za duże obciążenie dla
    silnika. DPF w tym stanie trudny jest do uratowania. Nawet chemiczne
    płukanie niewiele pomoże bo syf nie ma jak nasiąknąć preparatem. Dla
    porównania: przy 20% da się zejść do np 7% w ten sposób. Przy 35% udało
    się zejść zaledwie do 28%.

    Piszesz, że DPF zatkał Ci się w ponad 100% :-D Bardzo ciekawe. :-D :-D
    Wynika z tego, że zanieczyszczeń było w nim więcej niż pojemność filtra
    wynosi :-D Masz tam czarną dziurę? Ciekawe zatem jakim cudem silnik
    dawał się uruchomić? Którędy spaliny uchodziły skoro wydech był
    całkowicie zatkany?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: