-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Date: Fri, 6 Apr 2018 23:02:47 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 45
Message-ID: <pa8n9o$r9c$1@node1.news.atman.pl>
References: <X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1523048568 27948 89.69.207.111 (6 Apr 2018 21:02:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Apr 2018 21:02:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628421
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-06 o 19:05, Budzik pisze:
> Czy wypalanie DPFu ma dwie procedury:
> - jedna, tzw dopalanie, polegajaca na tym, ze DPF jest zatkany w
> kilkudziesieciu procentach i nastepuje jego doczyszczenie, dopalenie
> - druga, kiedy DPF jest juz pełny w ponad 100%, nastepuje dłuzsze
> wypalanie i wtedy obowiazkowo nie mozna wyłączac auta?
>
> Pytam dlatego, ze w moim ducato pomimo tego ze słysze kiedy nastepuje
> wypalanie, nigdy nie ma zadnego komunikatu na desce.
> A teraz był mały problem z czujnikiem, DPF zapełnił się w ponad 100% i po
> po odpaleniu auta włączyła sie procedura wypalania ktora napisała na
> zegarach: prosze nie wyłączac auta.
>
> Pytam o ducato ale moze to jest jakas ogólna zaleznosc?
>
Mogę powiedzieć jak to jest w moim aucie. U mnie nie ma żadnej
sygnalizacji wypalania (niestety). Już się nauczyłem, że gdy czuję swąd
spalenizny po zatrzymaniu się, to trwa procedura. Zresztą końcówki rur
wydechowych, zwykle letnie, stają się wtedy gorące na tyle, że oparzyć
się można.
Zwykle wypalanie powinno włączać się głównie na przelotach, gdy jest
intensywne chłodzenie. W moim aucie tak się dzieje ale jeśli przez
dłuższy jeżdżę głównie po mieście, to i wtedy procedura potrafi
wystartować.
Gdy DPF zapełniony jest w 20% to już jest dużo. Auto wtedy może bardziej
agresywnie załączać procedurę. U kolegi w Jaguarze, przy zapełnieniu
DPFa w 35% włączał się tryb awaryjny. To było już za duże obciążenie dla
silnika. DPF w tym stanie trudny jest do uratowania. Nawet chemiczne
płukanie niewiele pomoże bo syf nie ma jak nasiąknąć preparatem. Dla
porównania: przy 20% da się zejść do np 7% w ten sposób. Przy 35% udało
się zejść zaledwie do 28%.
Piszesz, że DPF zatkał Ci się w ponad 100% :-D Bardzo ciekawe. :-D :-D
Wynika z tego, że zanieczyszczeń było w nim więcej niż pojemność filtra
wynosi :-D Masz tam czarną dziurę? Ciekawe zatem jakim cudem silnik
dawał się uruchomić? Którędy spaliny uchodziły skoro wydech był
całkowicie zatkany?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.18 05:27 Budzik
- 07.04.18 17:52 Marek S
- 07.04.18 22:32 Mateusz Bogusz
- 08.04.18 12:03 Myjk
- 08.04.18 12:57 Myjk
- 08.04.18 16:27 Mateusz Bogusz
- 08.04.18 19:35 Marek S
- 09.04.18 08:14 Myjk
- 09.04.18 08:24 Myjk
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:25 Myjk
- 09.04.18 22:09 Marek S
- 10.04.18 05:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=