  • Data: 2018-04-08 19:35:10
    Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-08 o 12:03, Myjk pisze:

    > ...pojemność filtra nie maleje. Mój filtr DPF po 10 latach od wyjazdu z
    > salonu, po podpięciu do kompa, pokazuje taką samą wartość jak nowy filtr po
    > paru użyciach. I żeby było ciekawiej, to od 3 lat jeżdżę odcinki po 2km
    > dziennie i mam ZERO kłopotu z tym elementem.

    Na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić czujnik różnicy ciśnień na DPF.
    Też tak miałem w swoim aucie. Zapełnienie powinno być zmienne - jeśli
    nie jest, to coś jest nie tak. Kupiłem nowy czujnik i okazało się, że
    zapełnienie wzrosło z 3% do 25%. Gdy odczyt był nieprawidłowy - non stop
    3% - to procedura wypalania włączała się rzadko, co potęgowało proces
    zapychania. 25% oznacza, że jest to granica, przy której uzdatnianie
    DPFa może się nie udać.

    U mnie udało się powrócić do 3-5% po płukaniu (po ok tygodniu). Dopowiem
    tylko, że gdy filtr jest nasączony chemią, to rośnie jego stan
    zapchania. Jeśli przekroczy zaprogramowaną krytyczną wartość (zazwyczaj
    ok 40%), to auto nie pojedzie, wejdzie w stan awaryjny. Nie będzie szans
    na załączenie się wypalania i DPF idzie na śmietnik. Warto więc
    sprawdzić co się dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek