-
Data: 2018-04-06 23:02:47
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-04-06 o 19:05, Budzik pisze:
> Czy wypalanie DPFu ma dwie procedury:
> - jedna, tzw dopalanie, polegajaca na tym, ze DPF jest zatkany w
> kilkudziesieciu procentach i nastepuje jego doczyszczenie, dopalenie
> - druga, kiedy DPF jest juz pełny w ponad 100%, nastepuje dłuzsze
> wypalanie i wtedy obowiazkowo nie mozna wyłączac auta?
>
> Pytam dlatego, ze w moim ducato pomimo tego ze słysze kiedy nastepuje
> wypalanie, nigdy nie ma zadnego komunikatu na desce.
> A teraz był mały problem z czujnikiem, DPF zapełnił się w ponad 100% i po
> po odpaleniu auta włączyła sie procedura wypalania ktora napisała na
> zegarach: prosze nie wyłączac auta.
>
> Pytam o ducato ale moze to jest jakas ogólna zaleznosc?
>
Mogę powiedzieć jak to jest w moim aucie. U mnie nie ma żadnej
sygnalizacji wypalania (niestety). Już się nauczyłem, że gdy czuję swąd
spalenizny po zatrzymaniu się, to trwa procedura. Zresztą końcówki rur
wydechowych, zwykle letnie, stają się wtedy gorące na tyle, że oparzyć
się można.
Zwykle wypalanie powinno włączać się głównie na przelotach, gdy jest
intensywne chłodzenie. W moim aucie tak się dzieje ale jeśli przez
dłuższy jeżdżę głównie po mieście, to i wtedy procedura potrafi
wystartować.
Gdy DPF zapełniony jest w 20% to już jest dużo. Auto wtedy może bardziej
agresywnie załączać procedurę. U kolegi w Jaguarze, przy zapełnieniu
DPFa w 35% włączał się tryb awaryjny. To było już za duże obciążenie dla
silnika. DPF w tym stanie trudny jest do uratowania. Nawet chemiczne
płukanie niewiele pomoże bo syf nie ma jak nasiąknąć preparatem. Dla
porównania: przy 20% da się zejść do np 7% w ten sposób. Przy 35% udało
się zejść zaledwie do 28%.
Piszesz, że DPF zatkał Ci się w ponad 100% :-D Bardzo ciekawe. :-D :-D
Wynika z tego, że zanieczyszczeń było w nim więcej niż pojemność filtra
wynosi :-D Masz tam czarną dziurę? Ciekawe zatem jakim cudem silnik
dawał się uruchomić? Którędy spaliny uchodziły skoro wydech był
całkowicie zatkany?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.18 05:27 Budzik
- 07.04.18 17:52 Marek S
- 07.04.18 22:32 Mateusz Bogusz
- 08.04.18 12:03 Myjk
- 08.04.18 12:57 Myjk
- 08.04.18 16:27 Mateusz Bogusz
- 08.04.18 19:35 Marek S
- 09.04.18 08:14 Myjk
- 09.04.18 08:24 Myjk
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:25 Myjk
- 09.04.18 22:09 Marek S
- 10.04.18 05:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=