    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Wymiana procesora P4-P4HT a WinXP.
    Date: 05 Jan 2012 20:09:39 GMT

    Dnia 05.01.2012 PL(N)umber_One <p...@g...pl> napisał/a:
    > Jeszcze raz dziękuję wszyskim za porady. Nieco posdumowując temat, zaczynam sie
    > zastanawiać, czy wymiana mojego Northwooda 2,8 Ghz, FSB533, cache 512k, na
    > model z HT będzie znaczącą poprawą wydajności, czy raczej kluczowe zanczenie
    > będzie miało nie tyle samo HT, ale wymiana na model z FSB800 i 1M casche ?
    > System to Win XP.

    Tzn z autopsji wiem że cache daje kopa - to poza rejestrami najszybsza pamięć w
    komputerze - czym mniej "swapowania" cache do RAM tym lepiej - to się odczuje.
    GHz się przydają - pod warunkiem że mają na czym liczyć. Bo co Ci po szybkim
    core jak większość czasu czeka na dane? Pętla dużej aplikacji - albo ich kilka -
    i 512kB znika i co zmianę procesu trzeba czekać na ram.

    Po za tym pozostałe komponenty to jakie są w tym kompie? Często powodem wolnej
    pracy systemu jest zatykające się IO, kiepski seek dysku, fragmentacja (np
    zapchany HDD się szybko fragmentuje), grafika itd.