  • 1. Data: 2012-01-03 19:38:09
    Temat: Wymiana procesora P4-P4HT a WinXP.
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Dla praktyków pytanie zapewne banlne, nie miej - czy po wymianie procesora,
    (obecnie P4 2.8 GHz FSB 533 cache 512k) na P4 3.0 GHz HT FSB 800 cache 1M, Win
    XP będzie pracowało, w miarę normalnie. Piszę w miarę, bo i tak decelowo, po
    modernizacji, będzie reinstalacja z formatowaniem całego dysku.
    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2012-01-04 08:10:14
    Temat: Re: Wymiana procesora P4-P4HT a WinXP.
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po
    > modernizacji, będzie reinstalacja z formatowaniem całego dysku.

    Jeżeli tylko wymienisz procesor i nic nie zmienisz w systemie to będzie, i
    co najgorsze nie zauważysz zmiany.
    Musisz w menadzerze zmienic typ komputera na wieloprocesorowy i wtedy
    dopiero sie pokaże drugi "wątek"
    Ja robiłem taką zmianę procesora i nie wiedziałem że trzeba wymusisć zmianę
    w systemie na wieloprocesorowy.
    Wszystko było dobrze do czasu reinstalacji systemu, wtedy zaczęły sie
    problemy z karta telewizyjną i sterownikami do niej. Sporo czasu mi zajęło
    zanim się dokopałem że winne jest wykorzystywanie HT w procku. Po wyłączeniu
    problemy się skończyły. Także możesz się spodziewać różnych "zongów" z licho
    napisanymi sterownikami.

    Pozdr.
    Gejzero

  • 3. Data: 2012-01-04 11:26:36
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.01.2012 Gejzero SQ3OGX <g...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > problemy się skończyły. Także możesz się spodziewać różnych "zongów" z licho

    A XP w ogóle obsłuży 2core x 2ht?
    I obawiam się że nawet jak nie obsłuży to 2x tyle cahce będzie odczuwalne,
    512kB to bardzo mało i na 1MB to jest spory przeskok.

  • 4. Data: 2012-01-04 12:14:28
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    W dniu 04.01.2012 12:26, Sergiusz Rozanski pisze:
    > A XP w ogóle obsłuży 2core x 2ht?

    Tak: XP Pro radzi sobie z 2 "fizycznymi" CPU (mogą mieć HT),
    XP Home - tylko 1 CPU.

    BTW tutaj jest single core -> single core z HT.

    > I obawiam się że nawet jak nie obsłuży to 2x tyle cahce będzie odczuwalne,
    > 512kB to bardzo mało i na 1MB to jest spory przeskok.

    Ten megabajt cache nie tyle dawał przewagę Prescottowi, co raczej
    ratował go przed totalnym blamażem względem Northwooda.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 5. Data: 2012-01-04 12:38:11
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl> napisał(a):

    > Ten megabajt cache nie tyle dawał przewagę Prescottowi, co raczej
    > ratował go przed totalnym blamażem względem Northwooda.

    A właśnie. Ponieważ nowego P4 - na zamianę, jeszcze nie nabyłem, ale coś
    niecoś czytałem o gorszych i lepszych (bardziej udanych, stabilnych) seriach P4
    z HT, który będzie zatem najlepszy ? Płyta Intela D865GBF, według danych Intela
    obsługuje wszyskie z rodziny P4.
    PP

  • 6. Data: 2012-01-04 13:12:41
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    W dniu 04.01.2012 13:38, PL(N)umber_One pisze:
    /.../
> [...]
    > z HT, który będzie zatem najlepszy ? Płyta Intela D865GBF, według danych Intela

    Napisz za ile bo może się:
    1. Nie opłaca.
    2. Pójdzie jakiś dwurdzeniowiec.

  • 7. Data: 2012-01-04 14:22:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...
    > A XP w ogóle obsłuży 2core x 2ht?

    To zależy:
    Home Edition obsłuży tylko 1 procesor, a professional 2 procesory.

  • 8. Data: 2012-01-04 14:26:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " napisał w wiadomości grup
    > Płyta Intela D865GBF, według danych Intela obsługuje wszyskie z rodziny P4.

    Nie obsługuje. Nie sprawdzisz dokładnie, a piszesz...

  • 9. Data: 2012-01-04 14:37:55
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Napisz za ile bo może się:
    > 1. Nie opłaca.
    > 2. Pójdzie jakiś dwurdzeniowiec.

    To zdaje sie jest socket 478, czyli IIRC dwurdzeniowca nie uswiadczysz.
    Pozostaje wiec opcja nr 1 ;)

    Sama przesiadka Northwood 2.8 -> Prescott 3.0 da SSE3
    i kilka stopni wiecej w pokoju w zimowe wieczory.

    Pozostaje jeszcze kwestia HT... Jesli nie korzystasz z oprogramowania
    potrafiacego wykorzystac wielowatkowosc, to z obiecywanych przez
    Intela 30% wzrostu wydajnosci niewiele zostanie.

    Aha - na wiodacym portalu aukcyjnym koszt tego Prescott'a
    to okolo 40-50 PLN.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2012-01-04 15:06:25
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-04 15:22, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

    > To zależy:
    > Home Edition obsłuży tylko 1 procesor, a professional 2 procesory.

    "A łyzka na to:niemozliwe !"

    U mnie obsluguje bez problemu, aha no moze mam podrabianego windowsa !