eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego
    przypadku ludzkiego :)
    Date: Wed, 15 May 2013 21:24:39 -0500

    On Wed, 15 May 2013 11:08:41 -0700 (PDT), boryspower
    <b...@g...com> wrote:

    >Witam,
    >
    >"Programuję" (raczej bawię się) od około 15 lat w różnych językach, lecz wciąż nie
    mogę się odnaleźć... Tak wiem - głupie to strasznie... Chciałbym w końcu zakorzenić
    się przy jednej technologii i zacząć realizować moje pomysły, których mam wiele. Mam
    nadzieję, iż z Waszym doświadczeniem moglibyście mi coś poradzić - pchnąć w
    odpowiednim kierunku.

    >Zaczynałem od BASICa na Spectrumie, później Pascal, Turbo Pascal, C, C++, assembler,
    Java, Delphi, VHDL, HTML, PHP, Ruby, Free Pascal, Python, C#, ostatnio znów trochę
    Java... i różne języki skryptowe.
    >Do tej pory nic znaczącego nie napisałem, prócz paru aplikacji na studiach i "for
    fun". W każdym języku mi czegoś brakuje... Naprawdę nie mogę się pozbierać by przy
    którymś zaczepić się na dłużej.... Pomóżcie....

    Jezeli nie programujwsz zawodowo, to co za roznica?....

    Masz za to lusus robic wszystko na co masz ochote. Wiec proponuje abys
    wyszedl poza krag jezykow ktore wziely swoj poczatek w Pascalu i
    Simuli i rozpatrzyl jezyki reprezentuajce inne paradygmaty (Prolog dla
    programowania w logice czy Scala, Clojure i F# dla programowania
    funkcyjnego. Czy wieloparadygmatowy system Mozart-OZ)

    Proponuje tez wrocic dp "korzeni" i poparzec na Smalltalk. Obecnei
    rozwijana wersja, calkiem otwarta, to Squeak.

    Proponuje tez zapoznac sie z jezykiem Ada aby zobaczyc jak wyglada
    PORZADNIE zaprojektowany jezyk

    A.L.