  • Data: 2020-11-03 17:45:37
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020.11.03 o 14:22, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > 1799. Ile taki zestaw głośniczków może kosztować? Wygląda, że sam HTR-2071 może
    > być tańszy od tego R-S202D.
    > Czyli kino wychodzi taniej, ma też cyfrowe wejścia (optyczne i coaxial), a ten
    > stereo nie ma. Nie wiem dokładnie do czego te wejścia.
    >
    > Nieco lepsze:
    > stereo: R-N303D - 1749zł (ma cyfrowe wejścia, ethernet, Wifi, DAB).
    >         R-N402D - 1819zł (70zł za dołożenie gniazdka USB)
    > kino: RX-V385 - 1399zł (bez ethernetu, wifi)
    >       RX-V485 - 1799zł (wszystko ma tylko bez DAB)
    >       RX-D485 - 1999zł (200zł za dołożenie DAB).

    Co do wzmacniaczy to się nie wypowiem, wybrałem w końcu kd...
    Z wymienionych kd nie brał bym żadnego, bo to są prawie wyłącznie switche do
    hdmi. Szukał bym raczej większej dywersyfikacji złącz. W końcu po analogu
    najprościej coś podpiąć jak zajdzie potrzeba, niektóre urządzenia mają optyczne
    złącza, a po hdmi niema żadnych źródeł poza odtwarzaczem dvd, może tuner
    cyfrowy. Te amplitunery kd są tak skonstruowane zeby być w centrum całęgo
    systemu i wszytko przełączać. Być może nawet mają menu ekranowe wysyłane na tv
    po hdmi out. Niestety założenie jest takie, że masz jeden ekran podpięty do
    tego. Mi to nie odpowiadało, bo mam co najmniej 2 używane ekrany (tv, rzutnik) i
    nie można ich przełączać takim amplitunerem. Poza tym tv z własną anteną zaburza
    system, bo staje się wejściem do wzmacniacza, a nie wyjściem jak w przypadku
    dvd. A jeśli to jakoś działa, to czy da się oglądać tv na głośnikach tv bez
    odpalania wzmacniacza? Mim zdaniem jako 'rozszerzony' wzmacniacz stereo się w
    każdym razie nie nadają, bo są zbyt skoncentrowane na video.
    Poza tym olał bym chyba wszystko poza bt i ewentualnie dab-em jak dużo słuchasz
    radia. Bt jest fajny, bo można puścić coś z tableta albo komórki bez kablologii,
    ale jakość dźwięku jest taka sobie, więc to raczej jako ostateczność. Powiedzmy,
    że starczy do śmiesznych filmików z yutuba, ale nie do muzyki.
    Nie wiem co robi eth i wifi, ale zapewne są to serwery do streamowania audio, i
    mogą być problemy z kompatybilnością konkretnego urządzenia które ma 'nadawać',
    więc możesz mieć i nie mieć równocześnie.
    A jeśli kd potrafi odtwarzać z dysku sieciowego, to weź pod uwagę, że jakoś
    będzies zmusiał utwór wybrać, i zapewne potrzebny jest włączony tv do tego.

> [...]
    >
    > No i wydaje mi się, że:
    > DAB mi na razie zbędny - liczę, że parę lat jeszcze UKF będzie działał.
    > Co do interenetu to nie mam pojęcia co to daje. Coś podejrzewam, że niewiele
    > więcej niż bluetooth + komórka.
    > Czy w ogóle będzie mi się chciało podłączać to ustrojstwo do sieci.
    >
    > Cały czas nie wiem dlaczego w opisach kin pojawiają się jakieś informacje o np.
    > obrazie 3D. Przecież to jest system do dźwięku a nie obrazu.
    > Zaczynam podejrzewać, że kino korzysta z ekranu TV na którym być może wyświetla
    > jakieś menu ustawień. To chyba byłaby dla mnie zaleta względem stereo.

    Dobrze podejrzewasz :) ale zależy od konkretnego modelu.
    3D jest przez to, że hdmi mają różne standardy 1.3,1.4 itp, a że wmacniacz
    przełącza wejścia hdmi na jedno wyjście, to to tylko mówi, że wspiera
    odpowiednia dla obrazu 3d wersję hdmi.

> [...]
    >
    > Ogólnie kina mają więcej gniazdek niż stereo więc są chyba bardziej uniwersalne.

    > Tak mi się wydawało, bo w specyfikacji wszystkich kin było:
    > Preout: Subwoofer.
    > A w jednym z linków 'do poczytania' które ktoś mi tu przysłał było coś o
    > rozwiązaniu, że łączy się kino ze stereo korzystając z wyjść preout dla głównych
    > kolumn (przepuszcza się je przez stereo) i wtedy ma się i kino i stereo dobrej
    > jakości bez dodatkowych kolumn lub ich przełączania. Stąd wiedziałem, że preout
    > to nie wyjście bezpośrednio na głośniki.

    preout się używa, jak się ma osobną końcówkę mocy, np wyjście na aktywny
    subwoofer to jest taki jeden kanł preout. Czyli sterujesz dźwiękiem z
    amplitunera, a wzmacniacz końcowy jest 'zewnętrzny', przykładowo masz świetny
    stary wzmacniacz bez pilota, bt i wifi, i dokładasz takiego rx-d485 który robi
    zay przełącznik źródeł, korektor barwy itp.

    > Zdziwiło mnie za to, że tu:
    >
    > https://www.euro.com.pl/zestawy-kina-domowego1/yamah
    a-yht-1840-htr-2071-ns-py40.bhtml?from=ceneo&p=1799.
    00&cr=0&t=20201103-1241&utm_source=ceneo&utm_medium=
    referral#opis

    > w parametrach Subwoofera piszą, że jest pasywny i że 44Hz - 20kHz.
    > Sądziłem, że subwoofery powinny mieć raczej jeszcze niższe pasmo - ale ok. to
    > może być kiepski. Ale też, że nie mają pasma aż tak daleko do góry - dziwne.
    > No i dlaczego pasywny?
    > P.G.

    Dobrze piszą, bo ten wzmacniacz ma wyjście subwoofera wzmacniane (zobacz na
    złącza z tyłu) i można podpiąć pasywnego. Aczkolwiek jak widzę suba podpinanego
    na szybkozłączkach a nie na śrubach, to mi to cienizną zalatuje (jak również te
    kolumienki wielkości głośniczków komputerowych).

    Pozdrawiam Krzysiek