  • Data: 2020-11-03 19:06:07
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-03 o 15:51, J.F. pisze:

    > Hm, sprzet domowy, mrozy razczej nie groza ...

    Chyba nie tylko mrozy szkodzą lutowaniu bezołowiowemu, ale nie mam
    zamiaru się spierać.

    > Dla siebie ?
    >
    > Bo do kina domowego to przydaloby sie chyba jakies DVD/BR, a one CD
    > czytaja :-)

    Takie było założenie, gdy nie brałem pod uwagę kina domowego. Nie miałem
    czasu wrócić do tego tematu.

    Ja myślałem, że te skrzynki z 5 głośnikami to zajmują się tylko
    dźwiękiem. Czyli że jakiś odtwarzacz DVD łączy się do TV i tamto zajmuje
    się obrazem. A dźwięk w jakimś standardzie cyfrowym trafia do tego
    ustrojstwa zwanego amplitunerem kina domowego.

    Na razie to nie wiem na czym stanę. Zastanawiam się czy nie będzie
    profanacją kupienie kina domowego + tylko 2 kolumn, za to w miarę
    przyzwoitych.
    Cały czas nie jestem pewien, czy kino ma jakieś funkcje, których by mi
    brakowało gdybym wybrał jednak stereo (poza dźwiękiem surround, na
    którym mi nie tak bardzo zależy).

    > BT to chyba gdzies na granicy HiFi.
    > Bylo mu "glosnik BT" kupic :-)

    Kiedyś, za chyba 180zł kupiłem w miarę duże głośniki komputerowe (niby
    drewniane skrzynki, pilot, nie BT). Według opisu miały chyba 2x25W.
    Chodziło o to, aby podgłośnić pianino elektroniczne, które ma 2x6W. Jak
    zajrzałem do środka to się zdziwiłem, bo transformator wyglądał mi na 20W.
    Zastąpiłem głośniki rezystorami i wyszło mi, że sinusoidę zaczyna
    obcinać, gdy moc jest 2x9W. Dołożyłem drugi transformator uzyskując
    większe napięcie zasilania. Wymieniłem scalaki (taka sama aplikacja, ale
    większa moc i napięcie). wstawiłem jakoś radiator wyciągnięty z
    komputera i uzyskałem mniej więcej te 2x25W. Bywają używane do dziś.
    P.G.