  • Data: 2020-11-03 22:37:22
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-03 o 22:11, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Hm.
    > -pisalem o polskich konstrukcjach - inne gospodarki socjalistyczne
    > byly jakby mniej obciazone kryzysem,
    >
    > -a jednak ... jakos nie pamietam wzbudzajacych zachwyt konstrukcji
    > bratnich gospodarek. Nie bylo ich, czy tylko w naszych sklepach nie
    > bylo ?
    >
    > -ten nasz krajowy sprzet czesto byl eksportowany, i gdzies tam na tych
    > zachodnich polkach sie miescil. Sporo bylo produkowane na zachodnich
    > licencjach, moze eksport na troche lepszych elementach produkowany
    > ... i moze to bylo przed era upraszczania.

    Mieścił się pod inną nazwą jako tani szajs dla biedaków.
    Robił to co dzisiaj produkty chińskie.

    > -zapoznienie bylo ~10 lat, ale dzielnie gonilismy. Tylko w kluczowej
    > dekadzie spawacz zafundowal nam izolacje. A w miedzyczasie swiat
    > poszedl w cyfrowke i mikroprocesory, ktorych juz nie dalismy rady
    > dogonic.
    >
    > -czy Japonczycy naprawde byli tacy dobrzy, czy raczej tani ?

    Najpierw byli tani, dobrzy zrobili się później.

    > -a potem tani byli Koreanczycy,
    >
    > -gdyby cos sie jednak inaczej ulozylo ... moglibysmy miec spory
    > przemysl elektroniczny, bo tez mielismy tania sile robocza ... i za
    > parenascie lat ... upadek jak w Europie zachodniej ?

    Nie mogliśmy. Brakło technologii i pieniędzy.
    Jak nas otworzyli na zachód to się okazało że sprzęt audio i TV
    chcemy z pilotami. Chyba tylko jeden producent telewizorów
    dał radę wypuścić modele z pilotami. Ale w plastikowych obudowach
    już nie dał rady.