  • Data: 2020-11-03 22:11:19
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03 Nov 2020 15:02:24 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):
> [...]
    pl...
    [...]
    > Oczywiście miałem na myśli konkurencję między producentami działającymi
    > w ramach rynków drugiego obszaru płatniczego, a nie z produktami
    > przodujących państw RWPG. A trop z Peweksem również wydaje mi się
    > właściwy.

    Trop z Pewexem jest bardzo dobry, bo jak bysmy mieli porownac te
    wyroby z drugiego obszaru ?

    > Pomiary pomiarami, ale są jeszcze subiektywne odczucia. Jeśli ludziska
    > kupują np. lampowy sprzęt audio za niemałą kasę, to przecież nie dlatego
    > żeby miał jak najmniejsze zniekształcenia, a jakby wręcz przeciwnie.

    Ale czy to subiektywne wrazenie dzwieku ... czy snobizmu ?

    > Zgadza się. Przecież pogrążające się w kryzysie gospodarki
    > socjalistyczne nie miały możliwości konkurować z zachodem w tak szybko
    > rozwijającej się dziedzinie, jak elektronika użytkowa. Zresztą
    > w okresie, o którym mowa, prym wiodła już Japonia - skutecznie
    > zagarniając inne rynki.

    Hm.
    -pisalem o polskich konstrukcjach - inne gospodarki socjalistyczne
    byly jakby mniej obciazone kryzysem,

    -a jednak ... jakos nie pamietam wzbudzajacych zachwyt konstrukcji
    bratnich gospodarek. Nie bylo ich, czy tylko w naszych sklepach nie
    bylo ?

    -ten nasz krajowy sprzet czesto byl eksportowany, i gdzies tam na tych
    zachodnich polkach sie miescil. Sporo bylo produkowane na zachodnich
    licencjach, moze eksport na troche lepszych elementach produkowany
    ... i moze to bylo przed era upraszczania.

    -zapoznienie bylo ~10 lat, ale dzielnie gonilismy. Tylko w kluczowej
    dekadzie spawacz zafundowal nam izolacje. A w miedzyczasie swiat
    poszedl w cyfrowke i mikroprocesory, ktorych juz nie dalismy rady
    dogonic.

    -czy Japonczycy naprawde byli tacy dobrzy, czy raczej tani ?

    -a potem tani byli Koreanczycy,

    -gdyby cos sie jednak inaczej ulozylo ... moglibysmy miec spory
    przemysl elektroniczny, bo tez mielismy tania sile robocza ... i za
    parenascie lat ... upadek jak w Europie zachodniej ?

    J.