    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Współczesny sprzęt audio
    Date: Tue, 3 Nov 2020 15:22:38 +0100

    W dniu 2020-11-03 o 14:56, J.F. pisze:

    > Ciekawe co tak wazy ... trafo sieciowe ?
    > Bo chyba nie radiatory ?

    Chyba trafa. Może w tym sprzęcie unikają DC/DC.

    > A moze to waga z glosnikami ?

    Nie ma powodu - to są dane ze strony:
    https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/h
    ifi_components/index.html
    Żadnych głośników na zdjęciach.

    > A tu czasy takie, ze filmy oglada sie netu ...

    Tylko ja jeszcze nie wiem, czy to oznacza, że ta skrzynka musi mieć net
    czy, że TV musi mieć net a dane o dźwięku jakimś kablem trafią do
    wzmacniacza.

    Na prawdę nie wiem czy to kino ma w sobie cały tuner i używa telewizora
    tylko jak monitora, czy to telewizor używa tego jak wzmacniacza tylko
    dźwięku.

    > A sprzet kupujesz na lat ... 30, po czym przekazesz dzieciom :-)

    To była prawda 30 lat temu. Teraz sprzęt jest ROHS i nie ma prawa tyle
    wytrzymać. Już Unia o to zadbała.
    Poza tym za 5 lat już się pewnie moralnie zestarzeje bo wszystkie
    standardy kodowania będą nowe a o tych obecnych już nikt nie będzie
    pamiętał.
    I, co też ważne, kosztuje zaledwie część średniej pensji a nie 10 pensji
    jak wtedy, a za 30 lat (jak efekt cieplarniany, czy inny wirus nie
    zmiecie ludzkości) nowy sprzęt będzie chyba relatywnie jeszcze tańszy.

    > No i pisales o uniwersalnosci ... HDMI 5 czy 4 (bo jeden "out"), ale
    > zwykle audio tylko 2 wejscia.

    Przytoczyłem ten zastaw bo mnie zdziwił opis subwoofera.
    To jest najtańszy przykład 'nic nie mający'. Zasadniczo nie biorę pod uwagę.

    > No dobra, na gramon wystarczy, zakladajac, ze prawdziwy audiofil reszte
    > ma cyfrową :-)

    Do kompletu planuję tylko odtwarzacz CD. Więc potrzebne mi są chyba 2
    wejścia. Syn z Technicsa korzysta tylko podłączając kabelkiem wyjście
    słuchawkowe telefonu więc zakładam, że być może tu też tak będzie,
    chyba, że bluetooth.
    P.G.