    From: "EM" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
    Date: Wed, 21 Dec 2011 08:25:23 +0100

    > Jedną zasil przez rezystor( 1500 Ohm) a drugą przez rezystor (700Ohm) i diodę
    > zenera np 9V - oczywiście wpiętą zaporowo.

    Dobrze by było wiedzieć jaki ma być cel tego?
    A czy przypadkiem nie jest tak, że po odpaleniu świece są sterowane impulsowo. U
    mnie chyba tak jest. Łatwiej jest załączać, wyłączać (PWM) aniżeli zmniejszyć
    napięcie przy takiej mocy.
    Przykładowy układ sterowania
    http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/T
    ECHNICAL_LITERATURE/DATASHEET/CD00134658.pdf

    Może wystarczy zwykła kontrolka z diodą na 12V i jesli tam będzie 6 to będzie
    słabiej świecić.

    No i wracam do pierwszego pytania...

    Bo jeśli coś szwankuje to trzeba naprawić i tyle, a nie podpierać się dodatkową
    kontrolką.
    No chyba, że to ma pomóc znaleźć usterkę, np. czasem grzeje na połowę mocy,
    czasem nie. Ale od tego odpalony silnik chyba nie gaśnie. Przynajmniej nie przy
    obecnych temperaturach.

    EM