eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWskażnik LED: 6 i 12VRe: Wskażnik LED: 6 i 12V
  • Data: 2011-12-21 09:44:21
    Temat: Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-12-21 08:25, EM pisze:
    >> Jedną zasil przez rezystor( 1500 Ohm) a drugą przez rezystor (700Ohm)
    >> i diodę zenera np 9V - oczywiście wpiętą zaporowo.
    >>
    >
    > Dobrze by było wiedzieć jaki ma być cel tego?
    > A czy przypadkiem nie jest tak, że po odpaleniu świece są sterowane
    > impulsowo. U mnie chyba tak jest. Łatwiej jest załączać, wyłączać (PWM)
    > aniżeli zmniejszyć napięcie przy takiej mocy.
    > Przykładowy układ sterowania
    > http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/T
    ECHNICAL_LITERATURE/DATASHEET/CD00134658.pdf
    >
    >
    > Może wystarczy zwykła kontrolka z diodą na 12V i jesli tam będzie 6 to
    > będzie słabiej świecić.
    >
    > No i wracam do pierwszego pytania...
    >
    > Bo jeśli coś szwankuje to trzeba naprawić i tyle, a nie podpierać się
    > dodatkową kontrolką.
    > No chyba, że to ma pomóc znaleźć usterkę, np. czasem grzeje na połowę
    > mocy, czasem nie. Ale od tego odpalony silnik chyba nie gaśnie.
    > Przynajmniej nie przy obecnych temperaturach.
    >

    Odpowiedź dla Ciebie i przy okazji dla Jarka:

    Autko to stary Mitsubishi Pajero II (rok 1999) z silnikiem 4M40, czyli
    turbodiesel 2,8L. Jest to o ile się nie mylę "klasyczny" diesel, z pompą
    wtryskową i wtryskiem pośrednim.

    Auto jeszcze nie ma (na szczęście) tzw. "komputera" jak nowsze Mitsu,
    Land- czy Range-Rovery, Nissany, itd.

    Ale za to ma kilkanaście "sterowników", z których każdy robi jedną rzecz
    (centralny zamek, szyby, tempomat, poduszki powietrzne, itd, itp).

    Było kilka wersji z różnorakim sterowaniem świecami żarowymi, jeszcze
    nie wiem, jak jest w opisywanym egzemplarzu. Ale jest jedna rzecz, która
    się może nie podobać: sterownik świec żarowych gasi kontrolkę na desce
    rozdzielczej (na mrozie) po kilku sekundach, pomimo, że świece grzeją
    (na 12V) dalej. Trzeba wsłuchiwać się w przekaźnik lub wypatrywać
    rozjaśnienia kontrolek (skok napięcia przy wyłączeniu świec).

    Dlatego pomyślałem o dodatkowej kontroli.

    Świece nie są sterowane impulsowo (tak stosuje się w nowszych silnikach
    typu CR czy pompowtryski, ze szybkimi świecami lub "płytkami").
    Sterowanie idzie normalnie, "jak Bozia przykazała" na zwykły przekaźnik.

    Dla dociekliwych - troszkę jest tutaj:
    http://www.e-elektron.pl/work/manuals/PajeroMontero9
    396E.htm

    Muszę sprawdzić - być może w opisywanym Miśku nie ma dogrzewania na 6V,
    ale temat może się przydać komuś innemu.

    Jeszcze jedno: lubię prostotę, więc najbardziej widzi mi się odwrotne
    podpięcie Zenera.
    Wersja z jedną diodą świecącą słabiej czy silniej nie jest odporna na
    "blondynkę" za kierownicą ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: