  • Data: 2011-12-21 09:47:14
    Temat: Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości
    Adam wrote:
    > W autku świece żarowe (silnik Diesla) są najpierw zasilane napięciem
    > 12V
    > (grzanie "główne"), odpala się silnik, po czym jeszcze przez
    > kilkadziesiąt sekund jest dogrzewanie świec napięciem zmniejszonym
    > do 6V.

    Uwazaj z tymi 6V - moze i wstawili jakis rezystor zeby zmniejszych,
    ale wielkiej mocy musialby on byc.

    I osobiscie to nie wiem - dalbym ten rezystor i dwa przekazniki,
    byloby prosto, tanio i w miare niezawodnie, czy kombinowal z PWM, albo
    przelaczaniem rownolegle/szeregowo.

    >Prosto, czy dokładnie? Prosto, to dzielnik napięcia 9V i dioda
    >dwukolorowa
    >bipolarna do tego podłączona ;-). Ino będzie świecić, jak napięcie =
    >0V.

    Kilka diod szeregowo i rezystor - musi byc przekroczone napiecie
    progowe zeby zaswiecily :-)

    A z prostych rozwiazan to jeszcze TL431 - niby stabilizator, ale tez
    taki ambitniejszy "tranzystor" - jak napiecie na wejsciu pomiarowym
    przekracza bodajze 1.4V, to sie otwiera i moze diode zalaczyc.

    J.