eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWielkopolska zamyka drogi dla TIR-ówRe: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 27 Sep 2011 11:35:45 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    In-Reply-To: <j5rttc$bka$1@news.onet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1109271128080.3760@quad>
    References: <j5iig8$h3h$1@news.onet.pl> <j5io0r$62p$1@news.onet.pl>
    <j5p6nj$et6$3@inews.gazeta.pl> <j5pt8v$sof$1@news.onet.pl>
    <j5ptdr$tci$1@news.onet.pl> <j5qa6u$dbb$1@news.onet.pl>
    <j5qkg6$krq$1@news.onet.pl> <j5r6h0$ddb$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1109270901500.2188@quad> <j5rttc$bka$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 36
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1317117100 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2495 83.15.167.123:63217
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2401358
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 27 Sep 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    >> Z dobrych przykładów (w których koszt przewiezienia *ciężarówką*
    >> rzeczywiście może dać w kość, z rozumieniu istotnego wpływu na
    >> cenę towaru) znam cały jeden: piasek.
    >
    > Jaki jest sens wożenia piasku krajówkami na nie wiadomo jakie odległości?

    To jest wniosek do rozważań nad sensownością zarzutu że "wszystko
    podrożeje". Jeśli tak, to głównie wskutek potraktowania takiej
    operacji jako pretekstu.
    To miałem na myśli :)

    >> Z drugiej strony, skoro wożenie "ciężkotowarowe" drogami JEST
    >> kosztowne (bo jest), to dlaczego nie ma bardziej trafiać do
    >> właściwszych portfeli? ;)
    >
    > Odpowiedź jest jedna - zapędy komunistyczne.
    > Ma być wszystko za darmo, płacić ma państwo (czyli podatnicy).
    > Tak żeby obiboki miały tanio, żeby dopłacali do nich bogatsi.

    Akurat ten ostatni element chyba jest mniej ważny - raczej
    idzie o to, że transport samochodowy jest na swój sposób
    "wygodny" (znaczy względnie łatwo podrzucić ładunek tym
    samym środkiem aż do celu).
    IMVHO stąd bierze się oczekiwanie że ma być *również* tanio.
    W wyniku otrzymamy środek (transportu) którego zainteresowani
    by *chcieli* :) superhipernalejpszy do wszystkiego (a nieko-
    niecznie taki, jakim jest).
    To, że "utopienie" pośrednich kosztów powoduje pozorną
    nieopłacalność tramwajów i kolei (bo torowiska trzeba utrzymać
    z odrębnych środków) już umyka uwadze.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: