  • Data: 2011-06-10 06:04:33
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/06/2011 06:45, XX YY wrote:
    > dlatego ze dla wiekszej matrycy ta sama energia wejscia swiatla
    > zostaje skupiona przez obiektyw na wiekszej powierzchni czynnaej
    > matrycy , tzn kazda z pojedynczych cela jest teraz mniej obciazona,
    > trudniej o przepelnienie ( czyli przepal) , dynamika rosnie.

    nie zgadzam się z tym. Ilość światła jest regulowana światłem przesłony,
    które zmienia się (światło, nie przesłona) proporcjonalnie ze zmianą
    rozmiaru matrycy. Chyba że widziałeś gdzieś kompakt z obiektywem
    jaśniejszym niż f/1 ?

    Ponadto dynamika matrycy nie może być wieksza niż różnica potencjału
    najmniej naświetlonej i najbardziej naświetlonej fotoceli, a ta różnica
    dyktowana jest pojemnością *pojedynczej* fotoceli.

    B.