  • Data: 2011-06-07 18:50:23
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć wszystkim

    P.B. pisze:
    [...]
    > Nie wiem jak w innych systemach, ale autowi wątku proponuję zainteresować
    > się Pentaxem: każdy korpus mierzy światło i potwierdza ostrość z dowolnym
    > czymś co uda się przykręcić do korpusu. Powinna nawet istnieć przejściówka
    > Pentax - Nikon, ale wtedy czeka kolegę praca przy przysłonie roboczej, co
    > nawet dla doświadczonego analogowca może być przesadnie spartańskie.
    > Z tego co się zorientowałem, to duży i jasny wizjer pryzmatyczny mają K10,
    > K20, K-7, K-5, a świetne i nowoczesne matryce K-x, K-r i K-5. Ideałem jest
> [...]

    Jako posiadacz małego pentaxa muszę jednak dodać, że wybór obiektywów
    jest mały, a u nas haniebnie mały.
    Najdłuższe i najjaśniejsze tele to 300/4, i 200/2.8
    To drugie za 4000 zł.
    Nie ma jasnych, tanich stałoogniskowych 50mm, jak w innych systemach.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek