  • Data: 2011-06-07 20:31:11
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: "m0w" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czego oczekuje od cyfry?
    > -kultury, mianowicie pokręteł, a nie przycisków, przynajmniej do czasów
    > migawki, dobrego wizjera optycznego, ogólnie rzecz biorąc, bezbolesnego
    > użytkowania
    > -jakości obrazu, co bym nie był bardzo zawiedziony po kliszy (używane były
    > głównie kolorowe Ektachrome-like i wysokoczułe cz.-b.)
    > -byłoby miło, gdybym mógł coś zrobić z obecnymi obiektywami, ale nie jest
    > to konieczność
    > -solidnej konstrukcji
    > -niepowalającej na kolana ceny - najlepiej, jakby był dostępny sprzęt
> [...]

    Nie ma lustrzanki cyfrowej w takiej cenie i tak małej jak FM2N.
    Jeśli chcesz mieć porównywalny wizjer to musisz kupić aparat pełnoklatkowy.
    W tym wypadku; by pasowały szkła; co najmniej D700.
    Tyle, że cena jakieś 3 razy wyższa niż dałeś za swój.
    Aparat jest ze dwa razy większy i prawie dwa razy cieższy.
    Kultura pracy migawki dużo niższa niż w analogowym FM2 (między innymi
    dlatego nie kupiłem
    D700 - migawka się tłucze). Na pocieszenie masz dużą ilość wodotrysków do
    których musisz się przyzwyczaić.
    Z zalet szybki AF, ale musisz wtedy dokupić obiektywy.
    Z niebagatelnych zalet to, że dostaniesz dużo lepszy obraz niż skanując
    analogowe materiały barwne.
    Możesz robić na większych czułościach niż w analogu, a ziarno będzie
    mniejsze.

    Jeśli zrezygnujesz z ostrzenia manualnego na rzecz AF to możesz pomyśleć nad
    formatem APS-C
    (na APS-C nie da ostrzyć się tak dobrze ręcznie jak na pełnej klatce - obraz
    w wizjerze gorszej jakości)..
    Wtedy do rozważenia dowolne body APS-C

    Najlepiej pożycz od kogoś lustrzankę cyfrową i porób zdjęcia. Zobaczysz czy
    to ci odpowiada.