eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu Re: Większy akumulator do samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <mkhpkg$h6f$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <mkhpkg$h6f$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Większy akumulator do samochodu
    Date: Mon, 1 Jun 2015 16:31:44 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <556c6cd1$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.191.190
    X-Trace: 1433169105 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2199 83.26.191.190:62735
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:681965
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    >>> przecież teraz samochody mają spore alternatory
    >>> czy to 60 Ah czy 90Ah
    >> nie tylko teraz, kiedyś tez miały 90A
    >Podobnie w Malaczach, OIDP, standardowo było tam 34 Ah, a ludkowie,
    >ze względu na zbliżone, o ile nie takie same rozmiary, dawali 45 Ah i
    >jakoś nie słyszałem, żeby się nie doładowywał, po prostu dłużej to
    >trwało.

    Przede wszystkim akumulator w samochodzie jest w zasadzie naladowany,
    rozladowuje sie troche przy rozruchu, a potem ma uzupelnic ladunek.
    I pojemnosc w zasadzie nic tu nie zmienia.
    W niektorych przypadkach bilans ladunku moze byc ujemny ... ale to tym
    bardziej wiekszy aku na dluzej starczy, moze sie trafi dluzsza trasa,
    to sie doladuje.

    I dopiero podczepienie jakiegos zestawu akumulatorow z okretu
    podwodnego mogloby spowodowac, ze ten malutki alternator nie starcza
    na uzupelnienie samowyladowania.

    >Kiedyś, mając prądnicę (Syrena 105L, wersja z prądnicą 300W), tak
    >naprawdę, jeśli tylko zadbałem o to, aby akumulator był naładowany i
    >sprawny, to nawet po nocy -20, rano odpalał prawie z dotyku. Ale
    >jeśli tylko się to zaniedbało, to pchanie niemal pewne. Inni memłali
    >i zdychali, a nasz w najgorszym razie do 3-5 sekund i chodził. A jak
    >był z domu przyniesiony, to odpalał awet poniżej sekundy. Ale, to
    >dwusuw, gdzie wał silnika dwoma palcami dało się ruszyć.

    Ba, jak mialem w dacii dobrze wyczuty gaznik, to silnik zapalal w pol
    sekundy nawet przy -20.
    Zazdrosc na parkingu budzilem.
    I wcale nie trzeba akumulatora na noc do domu zanosic - nie martwcie
    sie, producenci maja komory klimatyczne i start przy -30 czy -40
    testuja.

    Co ciekawe - aku byl stary i zuzyty, na smietnik trafil z pojemnoscia
    ~4Ah (slownie: cztery).
    Zapalal znakomicie ... ale swiatel nie wolno bylo zapomniec wylaczyc.

    J.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: