-
31. Data: 2010-12-05 17:43:19
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:09:07 +0100, J.F. napisał(a):
>>A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
>>dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
>>skomplikowane uruchamianie.
>>Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
>>wyjaśnij?
>
> A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
> nie ma zadnych ?
Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
miały spełniac?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
32. Data: 2010-12-05 20:47:59
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: JK <s...@p...onet.pl>
W dniu 2010-12-05 17:43, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:09:07 +0100, J.F. napisał(a):
>
>>> A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
>>> dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
>>> skomplikowane uruchamianie.
>>> Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
>>> wyjaśnij?
>>
>> A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
>> nie ma zadnych ?
>
> Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
> miały spełniac?
>
Nie bądź taki tajemniczy Adasiu. Powiedz nam
komu zależy na tym aby nie spełniały tych
norm? Wietrzę kolejny spisek.
LOL
--
JK
-
33. Data: 2010-12-05 20:51:14
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: JK <s...@p...onet.pl>
W dniu 2010-11-22 19:42, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Mon, 22 Nov 2010 01:17:58 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
>
>> A co do silnika niezły pomysł,
>> tylko jako 2 suw będzie to chodziło ?
>
> A dlaczego nie? Wiele silników to dwusuwy (nie mylić z dwusuwami z
> przepłukiwaniem zwrotnym).
>
A jakiś przykład zastosowania w samochodzie
osobowym? Oczywiście pomijając te z
przepłukiwaniem zwrotnym.
--
Pozdrawiam
JK
-
34. Data: 2010-12-05 21:01:57
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:47:59 +0100, JK napisał(a):
>> Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
>> miały spełniac?
>>
>
> Nie bądź taki tajemniczy Adasiu. Powiedz nam
> komu zależy na tym aby nie spełniały tych
> norm? Wietrzę kolejny spisek.
Rzecz w tym, że wysokoprężny silnik dwusuwowy z przepłukiwaniem obcym,
rozrządem etc. działa na takiej samej zasadzie i w tym samym cyklu pracy,
co klasyczny czterosuw.
Nietety, większośc ludzi kojarzy dwusuwa z paleniem oleju, smarowaniem
mieszankowym i przelotem ładunku przez karter. Co w wypadku silników diesla
z przewietrzaniem obcym nie występuje.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
35. Data: 2010-12-06 15:11:58
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: JAM <j...@y...com>
On 5 Gru, 17:42, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
> Dnia Sun, 5 Dec 2010 03:56:05 -0800 (PST), JAM napisa (a):
>
> >> Te, kt re tam pracuj normy spe niaj . Dlaczeg mia yby nie spe nia ,
> >> wyja nij?
>
> > Dlatego Adasiu, ze ani statki, ani lokomotywy nawet w przyblizeniu nie
> > musza spelniac takich norm czystosci spalin jakie obowiazuja pojazdy
> > samochodowe. Wystarczy zaledwie 15 duzych kontenerowcow pelnomorskich
> > aby zanieczyscic atmosfere tak jak wszystkie pojazdy samochodowe
> > calego swiata razem wziete. Opisal to brytyski Guardian.
>
> Mhm. Czyli podpierasz si gazet twierdz c , e te staki 'mog '.
>
> > Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
> > do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
> > lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
> > obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
> > silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
> > do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
> > czterosuwowe jednostki napedowe.
>
> Tak, tak. Ale powiedz, widzia e kiedy inny silnik dwusuwowy niz silnik
> obiegu Otto z przep ukiwaniem zwrotnym i rozrz dem t okiem?
>
> --
> ___________ (R)
> /_ _______ Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
> ___/ /_ ___ K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
> _______/ /_ Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
> ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
+
Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
czyste. Wrecz przeciwnie.
JAM
-
36. Data: 2010-12-07 23:08:34
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:11:58 -0800 (PST), JAM napisał(a):
> Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
> zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
> czyste. Wrecz przeciwnie.
Zależy które statki. Dalej nie odpowiedziałeś co w dwusuwowym dieslu
miałoby uniemożliwiać osiągnięcie czystości spalin większej od klasycznego
czterosuwa.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
37. Data: 2010-12-08 11:43:01
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: JAM <j...@y...com>
On 7 Gru, 23:08, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
> Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:11:58 -0800 (PST), JAM napisa (a):
>
> > Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
> > zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
> > czyste. Wrecz przeciwnie.
>
> Zale y kt re statki. Dalej nie odpowiedzia e co w dwusuwowym dieslu
> mia oby uniemo liwia osi gni cie czysto ci spalin wi kszej od klasycznego
> czterosuwa.
>
> --
> ___________ (R)
> /_ _______ Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
> ___/ /_ ___ K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
> _______/ /_ Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
> ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
+
To chyba widac po efektach. Tam, gdzie przepisy sa szczegolnie
wymgajace dwusuwow sie nie stosuje. Tam gdzie mozna smrodzic stosuje
sie dwusuwy. A co powoduje to juz sam mozesz sobie znalezc pytajac o
to konstruktorow silnikow.
JAM
-
38. Data: 2010-12-16 21:12:01
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 8 Dec 2010 02:43:01 -0800 (PST), JAM napisał(a):
> To chyba widac po efektach. Tam, gdzie przepisy sa szczegolnie
> wymgajace dwusuwow sie nie stosuje. Tam gdzie mozna smrodzic stosuje
> sie dwusuwy. A co powoduje to juz sam mozesz sobie znalezc pytajac o
> to konstruktorow silnikow.
No ja wiem jak są skonstruowane i wiem, że nie ma takowych przesłanek.
Dwusuw diesla opakowany taką samą ilością elektroniki i systemów
wspomagających nie ma większej emisji, niż czterosuw. Ba, może mieć
mniejszą, bo może być lepiej przewietrzany.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
39. Data: 2010-12-16 23:17:41
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: WS <L...@c...pl>
On 5 Gru, 12:56, JAM <j...@y...com> wrote:
> Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
> do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
> lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
> obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
> silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
> do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
> czterosuwowe jednostki napedowe.
Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
(pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)
WS
-
40. Data: 2010-12-17 23:14:13
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 16, 5:17 pm, WS <L...@c...pl> wrote:
> On 5 Gru, 12:56, JAM <j...@y...com> wrote:
>
> > Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
> > do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
> > lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
> > obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
> > silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
> > do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
> > czterosuwowe jednostki napedowe.
>
> Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
> lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
> Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
> (pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
> A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
> katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
> spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
> chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)
>
> WS
Wtryskiwac musisz w czyste powietrze. W powietrze zanieczyszczone
spalinami ryzykujesz to, ze pomimo wtrysku czesc paliwa sie nie spali
poprawnie. Fakt ze wydech i ssanie jest w dwusuwie polaczone w jeden
suw powoduje, ze nidgy do konca dobrze nie oczyscisz komory spalania
tak jak w dobrze skonstruowanym czterosuwie. Zaden dwusuw nie bedzie w
stanie dorownac nowoczesnym czterosuwom. Moze najwyzej uda mu sie
zblizyc do czterosuwow w optymalnej roboczej temperaturze i przy
optymalnych obrotach dla ktorych zaprojektowanow ssanie i wydech tak
aby rezonans dobrze przeplukiwal komore spalania. W innych obrotach
lub gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany do roboczej temperatury
szkoda marzyc.
Katalizatory to tez nie uniwersalne panaceum. One maja skonczona
wydajnosc. Przy duzej ilosci zanieczyszczen nie sa w stanie oczyscic
spalin. Fakt, ze dwusuwow nie stosuje sie w samochodach wlasnie z tego
wynika. Dwusuwy to w porownaniu do czterosuwow bardzo tanie silniki i
stosuje sie je wszedzie tam, gdzie normy czystosci spalin pozwalaja
aby ominac czysty ale drogi silnik. Wlasnie dlatego sa w kosiarkach.
Honda jednakze stosuje w kosiarkach silniki czterosuwowe i reklamuje
swoje kosiarki jako duzo czystsze od konkurencji.
Gdyby producenci samochodow mogli dzis stosowac dwusuwy to natychmiast
mialbys cala game pojazdow wlasnie z takim silnikiem a nie tylko w
statkach i lokomotywach, ktorych samochodowe przepisy czystosci spalin
wogole nie dotycza. Tak po prawdzie statki wogole nie maja zadnych
przepisow czystosci spalin a dopiero sie powoli zaczyna o tym mowic,
aby takowe (bardzo ograniczone) dopiero wprowadzic. Prawda jest taka
ze zaledwie pietnascie wielkich kontenerowcow zanieczyszcza atmosfere
bardziej niz wszystkie samochody swiata razem wziete. Wynika to
zarowno z brudnych silnikow okretowych jak i z bardzo kiepskiego
paliwa ale za to armatorom wychodzi tanio. To samo mialbys w
samochodach gdyby mozna bylo stosowac dwusuwy.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/