eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 31. Data: 2010-12-05 17:43:19
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:09:07 +0100, J.F. napisał(a):

    >>A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
    >>dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
    >>skomplikowane uruchamianie.
    >>Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
    >>wyjaśnij?
    >
    > A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
    > nie ma zadnych ?

    Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
    miały spełniac?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 32. Data: 2010-12-05 20:47:59
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-05 17:43, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:09:07 +0100, J.F. napisał(a):
    >
    >>> A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
    >>> dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
    >>> skomplikowane uruchamianie.
    >>> Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
    >>> wyjaśnij?
    >>
    >> A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
    >> nie ma zadnych ?
    >
    > Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
    > miały spełniac?
    >

    Nie bądź taki tajemniczy Adasiu. Powiedz nam
    komu zależy na tym aby nie spełniały tych
    norm? Wietrzę kolejny spisek.


    LOL

    --
    JK


  • 33. Data: 2010-12-05 20:51:14
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 19:42, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Mon, 22 Nov 2010 01:17:58 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
    >
    >> A co do silnika niezły pomysł,
    >> tylko jako 2 suw będzie to chodziło ?
    >
    > A dlaczego nie? Wiele silników to dwusuwy (nie mylić z dwusuwami z
    > przepłukiwaniem zwrotnym).
    >

    A jakiś przykład zastosowania w samochodzie
    osobowym? Oczywiście pomijając te z
    przepłukiwaniem zwrotnym.

    --
    Pozdrawiam
    JK


  • 34. Data: 2010-12-05 21:01:57
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:47:59 +0100, JK napisał(a):

    >> Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
    >> miały spełniac?
    >>
    >
    > Nie bądź taki tajemniczy Adasiu. Powiedz nam
    > komu zależy na tym aby nie spełniały tych
    > norm? Wietrzę kolejny spisek.

    Rzecz w tym, że wysokoprężny silnik dwusuwowy z przepłukiwaniem obcym,
    rozrządem etc. działa na takiej samej zasadzie i w tym samym cyklu pracy,
    co klasyczny czterosuw.
    Nietety, większośc ludzi kojarzy dwusuwa z paleniem oleju, smarowaniem
    mieszankowym i przelotem ładunku przez karter. Co w wypadku silników diesla
    z przewietrzaniem obcym nie występuje.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 35. Data: 2010-12-06 15:11:58
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: JAM <j...@y...com>

    On 5 Gru, 17:42, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Dnia Sun, 5 Dec 2010 03:56:05 -0800 (PST), JAM napisa (a):
    >
    > >> Te, kt re tam pracuj normy spe niaj . Dlaczeg mia yby nie spe nia ,
    > >> wyja nij?
    >
    > > Dlatego Adasiu, ze ani statki, ani lokomotywy nawet w przyblizeniu nie
    > > musza spelniac takich norm czystosci spalin jakie obowiazuja pojazdy
    > > samochodowe. Wystarczy zaledwie 15 duzych kontenerowcow pelnomorskich
    > > aby zanieczyscic atmosfere tak jak wszystkie pojazdy samochodowe
    > > calego swiata razem wziete. Opisal to brytyski Guardian.
    >
    > Mhm. Czyli podpierasz si gazet twierdz c , e te staki 'mog '.
    >
    > > Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
    > > do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
    > > lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
    > > obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
    > > silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
    > > do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
    > > czterosuwowe jednostki napedowe.
    >
    > Tak, tak. Ale powiedz, widzia e kiedy inny silnik dwusuwowy niz silnik
    > obiegu Otto z przep ukiwaniem zwrotnym i rozrz dem t okiem?
    >
    > --
    >      ___________ (R)
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
    >  _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
    > ___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
    +

    Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
    zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
    czyste. Wrecz przeciwnie.

    JAM


  • 36. Data: 2010-12-07 23:08:34
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:11:58 -0800 (PST), JAM napisał(a):

    > Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
    > zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
    > czyste. Wrecz przeciwnie.

    Zależy które statki. Dalej nie odpowiedziałeś co w dwusuwowym dieslu
    miałoby uniemożliwiać osiągnięcie czystości spalin większej od klasycznego
    czterosuwa.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 37. Data: 2010-12-08 11:43:01
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: JAM <j...@y...com>

    On 7 Gru, 23:08, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:11:58 -0800 (PST), JAM napisa (a):
    >
    > > Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
    > > zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
    > > czyste. Wrecz przeciwnie.
    >
    > Zale y kt re statki. Dalej nie odpowiedzia e co w dwusuwowym dieslu
    > mia oby uniemo liwia osi gni cie czysto ci spalin wi kszej od klasycznego
    > czterosuwa.
    >
    > --
    >      ___________ (R)
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
    >  _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
    > ___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
    +

    To chyba widac po efektach. Tam, gdzie przepisy sa szczegolnie
    wymgajace dwusuwow sie nie stosuje. Tam gdzie mozna smrodzic stosuje
    sie dwusuwy. A co powoduje to juz sam mozesz sobie znalezc pytajac o
    to konstruktorow silnikow.

    JAM


  • 38. Data: 2010-12-16 21:12:01
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 02:43:01 -0800 (PST), JAM napisał(a):

    > To chyba widac po efektach. Tam, gdzie przepisy sa szczegolnie
    > wymgajace dwusuwow sie nie stosuje. Tam gdzie mozna smrodzic stosuje
    > sie dwusuwy. A co powoduje to juz sam mozesz sobie znalezc pytajac o
    > to konstruktorow silnikow.

    No ja wiem jak są skonstruowane i wiem, że nie ma takowych przesłanek.
    Dwusuw diesla opakowany taką samą ilością elektroniki i systemów
    wspomagających nie ma większej emisji, niż czterosuw. Ba, może mieć
    mniejszą, bo może być lepiej przewietrzany.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 39. Data: 2010-12-16 23:17:41
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Gru, 12:56, JAM <j...@y...com> wrote:

    > Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
    > do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
    > lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
    > obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
    > silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
    > do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
    > czterosuwowe jednostki napedowe.

    Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
    lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
    Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
    (pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
    A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
    katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
    spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
    chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)

    WS





  • 40. Data: 2010-12-17 23:14:13
    Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 16, 5:17 pm, WS <L...@c...pl> wrote:
    > On 5 Gru, 12:56, JAM <j...@y...com> wrote:
    >
    > > Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
    > > do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
    > > lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
    > > obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
    > > silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
    > > do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
    > > czterosuwowe jednostki napedowe.
    >
    > Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
    > lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
    > Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
    > (pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
    > A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
    > katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
    > spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
    > chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)
    >
    > WS

    Wtryskiwac musisz w czyste powietrze. W powietrze zanieczyszczone
    spalinami ryzykujesz to, ze pomimo wtrysku czesc paliwa sie nie spali
    poprawnie. Fakt ze wydech i ssanie jest w dwusuwie polaczone w jeden
    suw powoduje, ze nidgy do konca dobrze nie oczyscisz komory spalania
    tak jak w dobrze skonstruowanym czterosuwie. Zaden dwusuw nie bedzie w
    stanie dorownac nowoczesnym czterosuwom. Moze najwyzej uda mu sie
    zblizyc do czterosuwow w optymalnej roboczej temperaturze i przy
    optymalnych obrotach dla ktorych zaprojektowanow ssanie i wydech tak
    aby rezonans dobrze przeplukiwal komore spalania. W innych obrotach
    lub gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany do roboczej temperatury
    szkoda marzyc.

    Katalizatory to tez nie uniwersalne panaceum. One maja skonczona
    wydajnosc. Przy duzej ilosci zanieczyszczen nie sa w stanie oczyscic
    spalin. Fakt, ze dwusuwow nie stosuje sie w samochodach wlasnie z tego
    wynika. Dwusuwy to w porownaniu do czterosuwow bardzo tanie silniki i
    stosuje sie je wszedzie tam, gdzie normy czystosci spalin pozwalaja
    aby ominac czysty ale drogi silnik. Wlasnie dlatego sa w kosiarkach.
    Honda jednakze stosuje w kosiarkach silniki czterosuwowe i reklamuje
    swoje kosiarki jako duzo czystsze od konkurencji.

    Gdyby producenci samochodow mogli dzis stosowac dwusuwy to natychmiast
    mialbys cala game pojazdow wlasnie z takim silnikiem a nie tylko w
    statkach i lokomotywach, ktorych samochodowe przepisy czystosci spalin
    wogole nie dotycza. Tak po prawdzie statki wogole nie maja zadnych
    przepisow czystosci spalin a dopiero sie powoli zaczyna o tym mowic,
    aby takowe (bardzo ograniczone) dopiero wprowadzic. Prawda jest taka
    ze zaledwie pietnascie wielkich kontenerowcow zanieczyszcza atmosfere
    bardziej niz wszystkie samochody swiata razem wziete. Wynika to
    zarowno z brudnych silnikow okretowych jak i z bardzo kiepskiego
    paliwa ale za to armatorom wychodzi tanio. To samo mialbys w
    samochodach gdyby mozna bylo stosowac dwusuwy.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: