  • 1. Data: 2010-11-18 21:35:16
    Temat: szkoda zgloszona na OC i przejscie na AC
    Od: jorgel <j...@o...pl>

    Mam problem polegajacy na tym, ze pozornie oczywista wina sprawcy nie
    zostala stwierdzona oswiadczeniem. Obu zabrala karetka, sprawca nie
    chcial rozmawiac na ten temat. Policja nie ukarala go mandatem poniewaz
    uznali, ze jest material na sprawe karna. Mi napisali, ze jechalem
    prawidlowo oraz ze jego pojazd zjechal na moj pas. Poki co jednak nadal
    postepowanie jest w sprawie, a nie przeciw niemu. Nie uzyli slowa
    sprawca, ani wina co skwapliwie wykorzystal jego ubezpieczyciel HDI
    Asekuracja. Niemniej przez dobre paredziesiat dni wodzili mnie za nos.
    Przygotowali wstepna (zanizona drastycznie) likwidacje, ktorej
    przeciwstawilem opinie rzeczoznawcy i na tym etapie przerwali wspolprace
    piszac, ze nie udalo sie ustalic odpowiedzialnosci towarzystwa HDI, bo
    "ZGODNIE Z ZAPISEM ART. 16 ust. 2 CYTOWANEJ USTAWY INFORMUJEMY, ZE
    PRZYCZYNA NIEMOZNOSCI ZASPOKOJENIA ROSZCZEN JEST BRAK SPOSOBU
    ZAKONCZENIA CZYNNOSCI WYJASNIAJACYCH PRZEZ POLICJE." Ja zostalem z duzym
    kredytem, zniszczonym przez szrocianego pirata samochodem i ...
    niewykorzystanym autocasco z cesja na bank. Co teraz powinienem zrobic ?
    Odpuscic z OC i zglosic z AC ? Jak to zrobic, zeby moj ubezpieczyciel od
    AC nie powolali sie na brak zgloszenia szkody we wlasciwym terminie
    (teoretycznie pojazd nie byl na parkingu strzezonym wiec mogl jego stan
    uledz zmianie) ? Pierwszego dnia telefonicznie odmowili mi zgloszenia,
    bo skoro wypadek spowodowal ktos inny to kazali mi isc do jego
    ubezpieczyciela ... Co teraz zrobic ? AC to na dzien dobry wklad wlasny,
    amortyzacja i pare innych niekorzystnych zapisow + utrata znizek ... A
    szrociany pirat i jego ubezpieczyciel HDI smieja mi sie w twarz ...

  • 2. Data: 2010-11-18 22:41:13
    Temat: Re: szkoda zgloszona na OC i przejscie na AC
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jorgel napisal:
    [ ciach ]

    Zacznij od jednej rzeczy: przeczytaj OD DESKI DO DESKI
    ustawę o ubezpieczeniach. Jest tam sporo rzeczy, które
    przydadzą ci się w trakcie korespondencji z HDI. Serio.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-11-19 00:31:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 21:35:16 +0100, jorgel napisał(a):

    > kredytem, zniszczonym przez szrocianego pirata samochodem i ...
    > niewykorzystanym autocasco z cesja na bank. Co teraz powinienem zrobic ?

    IŚĆ DO PRAWNIKA TUMANIE!

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2010-11-19 17:56:10
    Od: małgorzata <małgorzata_surkowicka@nospamwp.pl>

    > Przygotowali wstepna (zanizona drastycznie) likwidacje, ktorej

    po holere majonc AC zgłaszałeś to z OC?
    I tak wiandomo każdemu dziecku że do zakońćzenia sprawy w sondzie,
    ubezpieczyciel nie wypłaci NIC z OC bo to świetna wymówka.
    Zgłaszasz z AC, a towarzystwo regresuje se z OC. Po to kupiłeś AC ni bo po
    co innego?

    jk

  • 5. Data: 2010-11-19 18:11:21
    Od: "Pa_blo" <jajco|@bajco.py.ly>

    wiadomości news:c1.01.3NRJWQ$J8e@mike.oldfield.org.pl...

    > IŚĆ DO PRAWNIKA TUMANIE!

    Ale mu zal czysta...

    BTW papugi mnie zawsze irytuja... 10 min na temat a 50 o pierdolach.
    Napisaliby: 10 min - 300 a nie godzina i pozniej zaciemniaja...

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-11-20 11:22:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 18:11:21 +0100, Pa_blo napisał(a):

    > Ale mu zal czysta...
    >
    > BTW papugi mnie zawsze irytuja... 10 min na temat a 50 o pierdolach.
    > Napisaliby: 10 min - 300 a nie godzina i pozniej zaciemniaja...

    Raczej - porada - 300zł.
    Inna sprawa, że tutaj chodzi o napisanie pisma do ubezpieczalni, faktycznie
    około 300zł, ubezpieczalnia jak dostanie pismo od prawnika, to zazwyczaj
    staje na baczność...

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2010-11-21 13:07:54
    Od: jorgel <j...@o...pl>

    > IŚĆ DO PRAWNIKA TUMANIE!

    skoro mnie publicznie obrazasz to pojde.

  • 8. Data: 2010-11-21 13:20:19
    Od: jorgel <j...@o...pl>

> [...]
    > około 300zł, ubezpieczalnia jak dostanie pismo od prawnika, to zazwyczaj

    To tak nie jest. Prawnikow jest jak psow i znalezienie takiego, ktory ma
    wiedze na temat ubezpieczen samochodowych i doswiadczenie w ich
    dochodzeniu nie jest trywialne. oplaca sie to dopiero od momentu regresu
    po autocasco jesli sprawa idzie w kierunku sporu sadowego w oparciu o OC
    sprawcy. kancelarie wyspecjalizowane w temacie biora okolo kilkanascie
    procent wartosci sporu rocznie (15-18%). Czesc kancelarii bierze takich
    spraw jak najwiecej, a potem sie nie wywiazuja z pisaniny. Bardzo czesto
    daza do ugody z TU, ktora nastepuje ze strata dla poszkodowanego. Tak
    naprawde jak sam tego nie wyrobisz pismami to rzadko ktora kancelaria
    stanie na wysokosci zadania. Raczej napisze do nadzoru ubezpieczen
    skarge na HDI, ale tez pozostaje kwestia przeniesienia do mojego
    ubezpieczyciela z polisy autocasco, bo nie chce sie bujac z brakiem
    autka przez pare lat (tyle trwaja spory w sadach).

  • 9. Data: 2010-11-21 13:25:00
    Od: jorgel <j...@o...pl>

    W dniu 2010-11-19 18:11, Pa_blo pisze:
> [...]
    >
    > BTW papugi mnie zawsze irytuja... 10 min na temat a 50 o pierdolach.
    > Napisaliby: 10 min - 300 a nie godzina i pozniej zaciemniaja.

    cos w tym jest - kazda papuga twierdzi, ze sie zna i robila, ale jak
    jest naprawde to ciezko sprawdzic. wszyscy kasuja jak za zboze a uzysk z
    tego tylko czasami ... po to zeby przeniesc sprawe z ubezpieczyciela
    oc sprawcy do ubezpieczyciela ac poszkodowanego w normalnych warunkach
    chyba nie powinna byc potrzebna kancelaria ... dlatego pytam tutaj, bo
    moze ktos juz robil cos takiego ... sporo ludzi tu pisuje i zbiorowe
    doswiadczenie uzytkownikow czterech kolek czasami jest lepszym zrodlem
    wiedzy niz jakis prawniczyna po aplikacji :)

  • 10. Data: 2010-11-21 13:35:19
    Od: jorgel <j...@o...pl>

    W dniu 2010-11-19 17:56, małgorzata pisze:

> [...]
    > ubezpieczyciel nie wypłaci NIC z OC bo to świetna wymówka.
    > Zgłaszasz z AC, a towarzystwo regresuje se z OC. Po to kupiłeś AC ni bo

    dlatego, ze OC to odszkodowanie + zadoscuczynienie, a AC to
    odszkodowanie (bez zadoscuczynienia) minus amortyzacja, wklad
    wlasny oraz utrata znizek. W sadzie gosc bedzie miec pewnie
    sprawe karna a OC to odpowiedzialnosc cywilna - na jakiej
    podstawie oni wiaza te dwie sprawy ?