eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWiecej o nowym typie silnika spalinowego.Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!postnews.goog
    le.com!i18g2000yqn.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Date: Fri, 17 Dec 2010 14:14:13 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 57
    Message-ID: <d...@i...googlegroups.com>
    References: <c...@k...googlegroups.com>
    <9...@j...googlegroups.com>
    <c1.01.3NTdwP$JC9@mike.oldfield.org.pl>
    <f...@p...googlegroups.com>
    <c1.01.3NVMm2$JDU@mike.oldfield.org.pl>
    <b...@f...googlegroups.com>
    <c1.01.3NWXzl$JEj@mike.oldfield.org.pl>
    <0...@p...googlegroups.com>
    <c1.01.3NbwJX$JFJ@mike.oldfield.org.pl>
    <9...@k...googlegroups.com>
    <c1.01.3NcrYF$JHL@mike.oldfield.org.pl>
    <3...@p...googlegroups.com>
    <c1.01.3Nd9bw$JHi@mike.oldfield.org.pl>
    <b...@p...googlegroups.com>
    <6...@o...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 71.238.74.149
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1292624053 17672 127.0.0.1 (17 Dec 2010 22:14:13 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 22:14:13 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: i18g2000yqn.googlegroups.com; posting-host=71.238.74.149;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.10
    (KHTML, like Gecko) Chrome/8.0.552.224 Safari/534.10,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335539
    [ ukryj nagłówki ]

    On Dec 16, 5:17 pm, WS <L...@c...pl> wrote:
    > On 5 Gru, 12:56, JAM <j...@y...com> wrote:
    >
    > > Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
    > > do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
    > > lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
    > > obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
    > > silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
    > > do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
    > > czterosuwowe jednostki napedowe.
    >
    > Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
    > lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
    > Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
    > (pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
    > A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
    > katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
    > spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
    > chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)
    >
    > WS

    Wtryskiwac musisz w czyste powietrze. W powietrze zanieczyszczone
    spalinami ryzykujesz to, ze pomimo wtrysku czesc paliwa sie nie spali
    poprawnie. Fakt ze wydech i ssanie jest w dwusuwie polaczone w jeden
    suw powoduje, ze nidgy do konca dobrze nie oczyscisz komory spalania
    tak jak w dobrze skonstruowanym czterosuwie. Zaden dwusuw nie bedzie w
    stanie dorownac nowoczesnym czterosuwom. Moze najwyzej uda mu sie
    zblizyc do czterosuwow w optymalnej roboczej temperaturze i przy
    optymalnych obrotach dla ktorych zaprojektowanow ssanie i wydech tak
    aby rezonans dobrze przeplukiwal komore spalania. W innych obrotach
    lub gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany do roboczej temperatury
    szkoda marzyc.

    Katalizatory to tez nie uniwersalne panaceum. One maja skonczona
    wydajnosc. Przy duzej ilosci zanieczyszczen nie sa w stanie oczyscic
    spalin. Fakt, ze dwusuwow nie stosuje sie w samochodach wlasnie z tego
    wynika. Dwusuwy to w porownaniu do czterosuwow bardzo tanie silniki i
    stosuje sie je wszedzie tam, gdzie normy czystosci spalin pozwalaja
    aby ominac czysty ale drogi silnik. Wlasnie dlatego sa w kosiarkach.
    Honda jednakze stosuje w kosiarkach silniki czterosuwowe i reklamuje
    swoje kosiarki jako duzo czystsze od konkurencji.

    Gdyby producenci samochodow mogli dzis stosowac dwusuwy to natychmiast
    mialbys cala game pojazdow wlasnie z takim silnikiem a nie tylko w
    statkach i lokomotywach, ktorych samochodowe przepisy czystosci spalin
    wogole nie dotycza. Tak po prawdzie statki wogole nie maja zadnych
    przepisow czystosci spalin a dopiero sie powoli zaczyna o tym mowic,
    aby takowe (bardzo ograniczone) dopiero wprowadzic. Prawda jest taka
    ze zaledwie pietnascie wielkich kontenerowcow zanieczyszcza atmosfere
    bardziej niz wszystkie samochody swiata razem wziete. Wynika to
    zarowno z brudnych silnikow okretowych jak i z bardzo kiepskiego
    paliwa ale za to armatorom wychodzi tanio. To samo mialbys w
    samochodach gdyby mozna bylo stosowac dwusuwy.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.12.10 23:39 J.F.
  • 18.12.10 01:01 JAM
  • 18.12.10 12:22 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: