  • Data: 2016-09-26 11:44:52
    Temat: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:3ce2b0c5-db3d-4a60-a8f7-3be2f8b2c182@go
    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 24 września 2016 05:06:39 UTC+9 użytkownik Robert
    Wańkowski napisał:

    >Tylko że to jest odlew, którego nikt nie bada na obecność jam
    >odlewniczych, porowatości, niejednorodności składu przyspieszających
    >korozję itd.

    A jak ja pisze, ze sa zastosowania bardziej odpowiedzialne i mniej
    odpowiedzialne, to p* :-P

    Pamietacie jak pare lat temu pisalem o podobnej dziurce w wylewce
    (rurka koncowa).
    I fotki dawalem takich stozkowych tworow/wzerow.
    Od tego czasu wymienilem wylewke jeszcze raz, a bateria ciagle ta
    sama.

    No ale wylewka z mosiadzu ponizej 1mm ... bateria mowiac szczerze to
    nawet nie wiem, stal ?

    >Możesz jeszcze skutecznie naprawić, jeśli jesteś emocjonalnie
    >związany z tą baterią.
    >Zaimpregnuj czymś co dobrze penetruje, są do tego specjalne
    >preparaty,
    >najczęściej PVC rozpuszczone w acetonie. Aceton wpłynie w najmniejszą
    >szparę, wyparuje, a PVC zostanie i uszczelni.

    Troche watpie. Aceton w szpare wniknie, ale potem bedzie dlugo
    parowal.
    Zeby to bylo dobrze penetrujace, to musi byc rzadkie. Czyli po
    odparowaniu zostanie cienka warstwa polimeru, a wiec niekoniecznie
    szczelna.
    Uzylbym raczej jakies zywicy - epoksyd niestety kiepsko penetruje, ale
    moze nie musi, poliestrowa moze ... albo superglue.
    Dosc dobrze penetruje, a polimeryzuje "w masie"

    Oczywiscie to sztuka dla sztuki, wywalic, kupic nowa.

    >Domowym przemysłem możesz rozpuścić trochę polistyrenu (talerzyk
    >piknikowy) w rozpuszczalniku Nitro.

    No wlasnie ... PVC w acetonie to dobra kombinacja ?
    Raczej co innego do PVC uzywaja ...

    J.