  • Data: 2016-09-28 02:01:15
    Temat: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 27 września 2016 19:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > P.S. Temat sie doczekal powaznych badan :-)
    >
    > http://link.springer.com/article/10.1361/15477020523
    518

    > "The mechanism of failure involves localized corrosion of the
    > stainless steel wire braid,
    > a condition arising from the presence of water exterior to the hose."
    >
    > I jakos nikt sie nie dziwi, ze stainless steel skorodowal, a przeciez
    > nie mial prawa :-)

    Nie, nikt się nie dziwi, bo jest co najmniej tuzin różnych mechanizmów korozji stali
    nierdzewnych. W większości języków nazwa tych stali nawet nie udaje odporności na
    korozję. Ty być może sugerujesz się polskim słowem "nierdzewne" i rozumiesz je tak
    jak "nieśmiertelne" albo "niezniszczalne".

    PS poszedłem do koreańskiego sklepu, zapytałem o wężyki. Powiedzieli mi że do zimnej
    wody nie stosuje się oplotu metalowego, tylko plastikowe, z wtopionym oplotem
    nylonowym albo z włókna szklanego. To tylko sprzedawca, więc nie wiedział dlaczego, a
    może nie potrafił wytłumaczyć po angielsku. Może z powodu wyższej odporności
    stalowego oplotu na ciśnienie w podwyższonej temperaturze, a może dlatego że na
    zimnych skrapla się wilgoć od zewnątrz i metal koroduje. W jednej tylko fabryce
    widziałem elastyczny wężyk z hydroformowanego peszla metalowego, z zimną wodą od
    baterii umywalkowej do podgrzewacza. Ale szedł po ścianie na widoku, jak zardzewieje
    to ktoś zauważy.