eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 01 Sep 2011 16:14:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 20
    Message-ID: <j3o3tp$58m$6@node2.news.atman.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl>
    <4e5f47d7$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host942310250.microchip.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1314886393 5398 94.231.0.250 (1 Sep 2011 14:13:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 14:13:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.1) Gecko/20110830 Thunderbird/6.0.1
    In-Reply-To: <4e5f47d7$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395288
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-01 10:52, to pisze:
    > begin RoMan Mandziejewicz
    >
    >> Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic do
    >> rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
    >> mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.
    >> Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
    >> przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
    >> wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.
    >
    > Przede wszystkim skoro dyskusja toczy się o silnikach, to zakładamy, że
    > auta są takie same i mają optymalnie pod względem osiągów zestopniowane
    > skrzynie biegów, bo inaczej dyskusja nie ma sensu. A wtedy taka różnica
    > mocy nie daje żadnych wątpliwości. Wątpliwości mogłyby być, gdyby różnica
    > mocy wynosiła np. kilka procent, a "słabsze" auto miało lepszy przebieg
    > momentu w górnym zakresie obrotów.
    >
    Co to znaczy optymalnie zestopniowane? CVT?
    A co z przebiegiem mocy i momentu?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: