  • 31. Data: 2010-01-24 11:13:01
    Temat: Re: Walka z kretynstwem
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Od dwudziestu lat nie zmienilo sie nic poza gebami.
    >
    > Tak dziala ten mechanizm - wydaje Ci sie, ze masz na cos wplyw,
    > a tak naprawde nie masz wplywu na nic.
    >
    > Nie jest mozliwy dobry wybor, w drodze wyborow demokratycznych.
    > Mechanizm tego nie przewiduje.

    Prawda.
    Demokracja nie służy poprawie świata, służy jedynie rozładowywaniu
    napięć społecznych przy nieuchronnych zmianach. Służy zabezpieczeniu
    prywatnej własności i władzy. Ewolucja zamiast rewolucji. A że na
    zmianach korzystają zawsze najsprytniejsze jednostki? A niby jak miałoby
    być?

    --
    Mirek

  • 32. Data: 2010-01-24 11:25:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > napięć społecznych przy nieuchronnych zmianach. Służy zabezpieczeniu
    > prywatnej własności i władzy. Ewolucja zamiast rewolucji.

    Prywatnej wlasnosci? W demokracji? :)

    > A że na
    > zmianach korzystają zawsze najsprytniejsze jednostki? A niby jak miałoby
    > być?

    Wg. tego co piszesz, zeby skorzystac trzeba sprytnie sie zeszmacic.

    Dziekuje, postoje.

  • 33. Data: 2010-01-24 11:36:04
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał
    > Takie przypadki były rzadkie, ale się zdarzały.

    Nie. Nigdy. Na siłę nikt nie był w ZOMO.
    Mnie w stanie wojennym chcieli wcielić do ROMO. Ale się nie zgodziłem, w WKU
    powiedziałem, żeby od razu mnie wsadzili do więzienia, bo do ROMO na pewno
    nie pójdę. W efekcie tylko na tydzień wylądowałem na poligonie.

    > Sam znam takiego byłego
    > zomowca z przymusu, ktory żalił mi się (i to raczej szczerze - bo
    > jeszcze w pierwszej połowie lat 80-tych), że najbardziej mu było głupio
    > iść podczas stanu wojennego na przepustki do domu - musiał tam isć w
    > mundurze, a było mu autentycznie wstyd

    Że było mu wstyd, można uwierzyć. Ale nie w to, że na siłę został zomowcem.
    To niemożliwe.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 34. Data: 2010-01-24 11:41:24
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Sun, 24 Jan 2010 11:18:32 +0100, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> pisal(a):

    >autentycznie wstyd - nie wszyscy sąsiedzi wiedzieli, że on do ZOMO wcale nie
    >chciał.

    Stąd wzięło się w owym czasie ogłoszenie:

    "Zamienię syna zomowca na córkę. Może być k."

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 35. Data: 2010-01-24 11:43:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Zawsze bylo tak samo - jedni sie z biszopem fotografowali, drudzy nie.
    > Zmienily sie tylko proporcje jednych i drugich.

    No i właśnie o to mi chodzi, żeby się nie fotografowali z czymś tam, a
    szczególnie z antybinladenami. Np. niech będą winni jacyś tam masoni czy
    inne misie uszatki, byle można było normalnie do samolotu wsiąść z
    własną oranżadą. Albo przynajmniej pić ją na ulicy bez podejrzeń, że
    wybuchnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 36. Data: 2010-01-24 11:46:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Prywatnej wlasnosci? W demokracji? :)

    W poprzednim ustroju ta własność była jeszcze mniej prywatna. Teraz masz
    prawo własności, ale dysponowanie nią masz bardzo ograniczone. Dobrze to
    i niedobrze.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 37. Data: 2010-01-24 12:28:46
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjhbvl$1nk$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Akarm nabazgrał:
> [...]
    > nie pójdę. W efekcie tylko na tydzień wylądowałem na poligonie.

    > Że było mu wstyd, można uwierzyć. Ale nie w to, że na siłę został zomowcem.

    Z tego co się nasłuchałem o tamtych czasach*, to wcale jeden przypadek nie
    wyklucza drugiego. Pewnie pan kapitan z WKU dostawał z góry, że ma dostarczyć
    w tym miesiącu 20 ochotników. Więc im bliżej końca miesiąca, przy niwyrobionej
    normie, tym bardziej robił się przekonywujący do ochotnictwa.

    * - ekstrapoluję z innych sytuacji, rekrutacja do ZOMO akruat nikomu o kim wiem
    się nie przytrafiła

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    A Wy narzekacie na rejestr stron zakazanych...

  • 38. Data: 2010-01-24 12:29:21
    Od: l...@l...localdomain

> [...]

    wyklucza drugiego. Pewnie pan kapitan z WKU dostawał z góry, że ma dostarczyć
    w tym miesiącu 20 ochotników. Więc im bliżej końca miesiąca, przy niewyrobionej

  • 39. Data: 2010-01-24 12:44:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Prywatnej wlasnosci? W demokracji? :)

    Masz rację, grube niedopowiedzenie z mojej strony.
    Własności i władzy tych co mają najwięcej.
    Miałem na myśli, że ten kto ją wprowadził zrobił to dla zabezpieczenia
    swoich własnych interesów. W sposób łagodniejszy (i przez to pewniejszy)
    niż poprzez tyranię. Nie po to, aby wszystkim było lepiej, ale po to aby
    nie dostać noża w plecy z zaskoczenia, tylko żeby usłyszeć wcześniej
    jego świst i móc zareagować. Opozycja jawna jest mniej kłopotliwa niż tajna.

    --
    Mirek

  • 40. Data: 2010-01-24 12:46:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
> [...]
    > a tak naprawde nie masz wplywu na nic.
    >
    > Nie jest mozliwy dobry wybor, w drodze wyborow demokratycznych.

    ale podejrzewam ze nie chcielibyście mieszkać w Iranie czy w Innej Korei?
    albo choćby w Chinach.

    Bardzo was lubię ale to co gadacie to bzdety. Mniej więcej to co gadali tacy
    różni gdy chcieli obalać demokrację liberalna na zachodzie europy aby
    wprowadzić raj komunizmu (zwykle nawet nei wiedzieli że robią to za forsę od
    KGB czy NKWD).