-
Data: 2010-05-10 12:37:42
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
> news:3461.0000255e.4be729b5@newsgate.onet.pl...
> > poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w
> > Ameryce w
> > tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy
> > energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej
> > produkcji
> > samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może wzrosnąć i 10 razy w
> > przeciągu 10 lat.
>
> Czy możesz przytoczyć tu obliczenia jakie Cię do tych wniosków doprowadziły?
>
> > Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić
> > wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie zrobią
> > bo
> > popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów.
>
> Skąd te dane? Czy sam na to wpadłeś?
>
> > Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię
> > termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na
> > ulicach.
>
> Samochody elektryczne będą już w tym roku widoczne na ulicach...
>
Jak by się kto pytał to są widoczne na ulicach od bardzo dawna. W Polsce z trzy
sztuki. To nie ten rząd wielkości. Widoczne to znaczy że co 10 będzie
elektryczny. Na prądzie znam się bardzo dobrze. Ale nie mam zielonego pojęcia
ile go jest na przykład w Polsce i jakie są rezerwy w jego produkcji. Skoro
bronisz swojego zdania to masz na pewno te dane. Przedstaw je. Jeśli mnie
przekonają to przyznam Ci rację. Żebyś nie miał wrażenia że stosuję spychologię
i chcę się wykpić to napiszę skąd wziąłem dane. Z obserwacji tego co się dzieje
za oknem. W Ameryce na przykład energetyka uskuteczniła śliczny pad bo ludzie
włączyli klimatyzatory. W Europie wycofali zwykłe żarówki i promują takie co
pobierają 1/4 mocy starych. Pan Telewizor twierdził że jak wszystkie
gospodarstwa domowe w Europie przejdą na nowe żarówki to w rezerwie zostanie moc
jaką wytwarza energetyka w Bułgarii. Kiedy używa się światła w domu? Wieczorem i
w nocy. Czyli wtedy kiedy niby istnieją duże rezerwy mocy. Jeśli by były to w
życiu nikt normalny nie wprowadzał by administracyjnie ograniczania jej poboru.
Bo budżety państw i przedsiębiorstwa produkujące prąd mniej zarabiają.
Elektryczny samochód to nie lodówka ani nawet klimatyzator. W litrze paliwa jest
jakieś 10kWh. Jak masz auto co pali 8 litrów i codziennie robisz 20 kilometrów
to potrzebujesz z 20kWh z paliwa, albo z 10kWh z prądu. Rozkładając to na 10
godzin ładowania wyjdzie że wprowadzisz dodatkowe obciążenie 1kW. Niby niewiele
ale i podany przebieg też jest z dolnej półki. Co z takimi co robią 50 albo 100
kilometrów dziennie. Oni potrzebują odpowiednio 40 kWh z paliwa lub 20kWh z
prądu i 80kWh z paliwa i 40kWh z prądu. Nie ma żadnej gwarancji że ładowanie
będzie tylko w nocy. Ładować będą wtedy kiedy będą potrzebowali. Chyba że
powstanie specjalna super niska taryfa, obciążona oczywiście super wysoką
akcyzą, przeznaczona do ładowania akumulatorów w określonych godzinach. Co i tak
nie zabezpieczy przed ładowaniem w innych godzinach bo różnica w cenie prądu
wyjdzie niewielka. Nie twierdzę że prądu już brakuje. Komputer mi działa,
lodówka się przed chwilą włączyła. Według mnie prądu jest na styku. Jeszcze
jest. Popatrz co się działo jak wyszły kwiatki z gazem. W kilku europejskich
państwach systemy energetyczne praktycznie odmówiły współpracy bo było zimno i
ludzie w domach grzali grzejnikami elektrycznymi zamiast gazem. Czy w takiej
sytuacji wyjechały by na ulice elektryczne samochody? Wszyscy wiedzą że warto
mieć elektryczny samochód. Jak by cały transport miejski przeszedł na prąd to
proporcjonalnie zużycie paliw by spadło o połowę. Opłacało by się to wszystkim z
wyjątkiem szejków. To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma. Według
mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu. Jak wiesz to napisz jaka jest moc
wszystkich elektrowni w Polsce. Jakie jest zużycie między godz 6 a 16 a jakie
między 16 a 6. Z tego da się oszacować dla ilu samochodów wystarczy prądu. Jeśli
mnie przekonasz to nie będę pisał że brakuje prądu. Dla mnie to żaden wstyd
przyznać komuś rację jeśli ją ma.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.10 14:58 JD
- 10.05.10 16:49 Jakub Witkowski
- 10.05.10 16:52 kogutek
- 10.05.10 17:13 Jakub Witkowski
- 10.05.10 17:20 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:21 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:21 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:22 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 10.05.10 17:35 Adam Płaszczyca
- 10.05.10 19:44 Jaroslaw Berezowski
- 10.05.10 20:00 Jaroslaw Berezowski
- 10.05.10 21:52 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 10.05.10 21:55 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 10.05.10 22:11 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=