-
Data: 2010-05-10 10:01:03
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pszemol pisze:
>> Do ładowania potrzebna jest infrastruktura, bo samochód to nie
>> komórka czy wkrętarka akumulatorowa. Tu potrzeba naprawdę dużo
>> energii. Nie każdy ma w domu trójfazowe przyłącze o bardzo
>> konkretnej obciążalności.
>
> Z którego palca u nogi wyssałeś takie wymagania?
> To auto ładuje się z normalnego gniazdka domowej instalacji
> którą każdy ma w swoim domu - nie trzeba trójfazówki...
Problem jest tylko taki, że prąd nie bierze się z gniazdka.
Gniazdko to tylko połączenie jednego kabla z drugim i jakoś trzeba go do
tego gniazdka dostarczyć.
Problemem jest właśnie to skąd ten prąd wziąć, bo samochód to nie
żarówka 100W, tylko urządzenie które zakupione przez rodzinę zwiększy
jej zużycie prądu kilkukrotnie.
A przepustowości i możliwości produkcyjnych w elektrowniach brakuje już
dziś.
>
>>> A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko
>>> godziny..... w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem
>>> dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to? Ciekawostka ot
>>> tyle na
>>> razie...
>>
>> I jeszcze długo będzie ciekawostką. Bo jedną z barier do
>> upowszechnienia się jest stan naszej energetyki. Prąd do
>> ładowania e-wózków nie bierze się z nikąd. Musi zostać
>> wyprodukowany, a następnie przesłany. To oznacza kolejne
>> elektrownie i rozbudowę sieci energetycznej, zwłaszcza tam,
>> gdzie do tej pory nie było aż tak dużego zapotrzebowania na
>> prąd.
>
> Zasilanie auta na prąd oznacza że możesz ten prąd wyprodukować
> w dowolny sposób. W tym - bez użycia kończących się paliw kopalnych.
Tzn. jaki jest ten "dowolny sposób", ile muszę zapłacić żeby być
zasilanym z tego źródła i ile kosztować mnie będzie 1kWh, ile kilometrów
na tym przejadę?
Bo jakoś tak "w realu" najtańsza energia jest z paliw kopalnych.
Najdroższa jest ta "darmowa" energia ze źródeł odnawialnych, nie
zapominając o wydajności tych technologii które kompletnie nie dają
szansy myśleć o zasilaniu samochodów.
Póki co nie ma żadnych szans na zapewnienie za pomocą tych technologii
dzisiejszego zapotrzebowaniu na prąd odbiorców indywidualnych, a co
dopiero mówić o kilkukrotnym wzroście zapotrzebowania?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.10 10:26 Grejon
- 10.05.10 10:43 DoQ
- 10.05.10 12:04 Jacek Osiecki
- 10.05.10 12:37 kogutek
- 10.05.10 14:58 JD
- 10.05.10 16:49 Jakub Witkowski
- 10.05.10 16:52 kogutek
- 10.05.10 17:13 Jakub Witkowski
- 10.05.10 17:20 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:21 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:21 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:22 Robert Rędziak
- 10.05.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 10.05.10 17:35 Adam Płaszczyca
- 10.05.10 19:44 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=