  • 21. Data: 2010-02-18 08:12:36
    Temat: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    pawell32 rzecze:

    > chyba sam nie wierzysz w to co piszesz

    Ale przecież ma rację. To samo można by napisać o szalbierstwie.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 22. Data: 2010-02-18 08:22:13
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > A nieprawda? Nie da się i już. Z przyczyn, podobnie jak DRM, biznesowych.

    Aha. Czyli zmieniamy linię obrony z "nie da się" na "nie opłaca się".

    > Ty? Przecie JA pisałem o nagrywaniu całej transmisji telewizyjnej. Więc
    > chyba ważne jest co JA miałem na myśli i co chciałem przekazać. Więc
    > skoro nieprecyzyjnie ująłem, to doprecyzowałem, a ty się nadal czepiasz.

    Wybacz, ale to Ty napisałeś, co ja niby zrozumiałem i dlaczego.

    > I nagrywa z JEDNEGO wybranego kanału, a nie z całej transmisji
    > wszystkich możliwych rzeczy, o czym pisałem i co było klu rozmowy.

    Ależ oczywiście. Bez kozery napisz "wszystkich kanałów we wszystkich
    telewizjach na świecie".

    > rzeczy? Przypomnę, że narzekałeś iż DRM nie pozwala ci na wieczność
    > zarchiwizować nagrania i do tego się odniosłem wtedy.

    Gdzie? MSGID?

    Ja tylko odniosłem się do Twojego nadętego twierdzenia, że nikt
    zdrowy psychicznie nie nagrywa "całej transmisji". Całej transmisji
    "wszystkiego" się nie da nagrywać (choćby ze względu na definicję słowa
    "wszystko"), więc nierozsądnie ;-) podałem przykład nagrywania
    całej transmisji aktualnie oglądanej- nie tylko wybranych
    pozycji programowych.

    Najpierw wmawiałeś mi, że mam na myśli "transmisję meczu",
    kiedy okazało się, że nie dam sobie dziecka w brzuch wmówić
    gładko zdryfowałeś na transmisję "wszystkiego".

    > Napisałem to już ze 12 razy. Ale się skupiałeś wtedy na szydzeniu ze
    > sformułowania pół jakości Pal.

    To jest pytanie retoryczne. Wiem, trudne słowo.
    Zupełnie jak "abstrahować".

    > I takie jest MZ zamierzenie.

    Utrudnia życie legalnemu użytkownikowi, nie utrudnia życia "piratowi".
    W praktyce, i jak twierdzisz, w założeniu takoż :-)

    > No więc właśnie. A ty mu zarzucasz, że DRMem chroni swoje dobra.

    Ja nikomu nic nie zarzucam. Ja twierdzę tylko (i aż), że DRM nie chroni
    przed "piractwem", a jest upierdliwy dla legalnego użytkownika.
    Nie żądam, żeby zabronić stosowania DRM. Uważam jeno, że DRM
    jest głupie, upierdliwe i nie chroni przed "piractwem".
    I ja go nie lubię. Nie wolno mi?

    > Ale łapiesz, że dowolny to nie aktualnie ustawiony jeden, a wszystko jak
    > leci to nie kawałek w pętelce umożliwiającej drobne przesuniecie czasowe?

    Łapię. Nagrywanie _wszystkiego_ jest cokolwiek trudne.
    Napisałem wyżej.

    > Więc je zastosuj wobec siebie. Bo nie jest głupcem ten, kto czegoś nie
    > wie, ale ten, co mu się wydaje, że wszystkie rozumy pozjadał i tylko
    > czeka na to, żeby pokazać jaki to on nie jest mondry.

    I to nie Ty czasem? :-)
    Jakbyś napisał "nie znam szczegółów technicznych, ale wydaje mi
    się, że VHS ma bardzo niską jakość"...

    > Nie. Okulistę Ci zasugerowałem wtedy, gdy napisałeś, że nie widzisz
    > różnicy czy jakoś tak. Możliwe, że źle zrozumiałem.

    Poproszę MSGID. Albo odszczekanie.

    > Po prostu jakość VHS mnie drażniła już na 21" telewizorze CRT.

    Jak oglądałeś piątą kopię RAMBO z wypożyczalni to nie dziwota...

  • 23. Data: 2010-02-18 08:33:04
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Dominik & Co pisze:
    > pawell32 rzecze:

    > Ale przecież ma rację. To samo można by napisać o szalbierstwie.

    przepraszam, ale w czym ma racje?
    uważasz, że większość materiałów jest legalnie skopiowana i udostepniana?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 24. Data: 2010-02-18 10:37:08
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    pawell32 rzecze:

    > przepraszam, ale w czym ma racje?

    W tym, że nie większość treści nie pochodzi z kradzieży.
    Prawdopodobnie nie pochodzi również z szalbierstwa, ani nie
    jest wynikiem wymuszenia rozbójniczego.

    > uważasz, że większość materiałów jest legalnie skopiowana i udostepniana?

    Uważam, że znaczna część może być udostępniana z naruszeniem prawa.
    To nie implikuje ich pochodzenia z kradzieży (ani wymuszenia rozbójniczego).

  • 25. Data: 2010-02-18 10:58:42
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Krzysztof Halasa rzecze:

    > cokolwiek na VHS. BTW przeplot to nie jest po prostu 2x wieksza liczba
    > linii, to takze ma swoje wady (i jakies tam zalety pewnie tez).

    Przeplot to dwa razy więcej linii, wyświetlanych na przemian.
    Ma tą tę zaletę, że można "zmieścić" więcej linii w obrazie
    przy założonych parametrach (aby mieć 625 linii 50 razy na sekundę
    bez przeplotu częstotliwość odchylania poziomego musiałaby wynosić
    31,2 kHz zamiast 15,6 kHz). Niestety efektywnie każda linia jest
    wyświetlana 25 razy na sekundę, co powoduje przy dużych różnicach
    między sąsiednimi liniami trzęsionkę na ekranie :-)
    Doskonale znają to zjawisko byli posiadacze komputerów Amiga.
    Mogą też potwierdzić, że obraz 320x512 (interlace) HAM jest jednak
    lepszej jakości przy wyświetlaniu np. zdjęć niż 320x256 HAM.

  • 26. Data: 2010-02-18 11:00:34
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Dominik & Co pisze:
> [...]
    >
    > Uważam, że znaczna część może być udostępniana z naruszeniem prawa.
    > To nie implikuje ich pochodzenia z kradzieży (ani wymuszenia

    jeżeli o to chodzi to zgoda.
    na prawie się nie znam, więc nie wiem pod jaki paragraf podciagać

  • 27. Data: 2010-02-18 12:07:57
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 09:33:04 +0100, pawell32 napisał(a):

    > przepraszam, ale w czym ma racje?
    > uważasz, że większość materiałów jest legalnie skopiowana i
    > udostepniana?

    Może jeszcze napisz, że z gwałtu pochodzą. Zorientuj się w końcu, że nie
    jest tak, że jest jedno przestępstwo ale więcej różnych. Kodeks karny
    poczytaj.
    --
    Smok Eustachy
    http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy

  • 28. Data: 2010-02-18 13:48:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Smok Eustachy pisze:

    > Może jeszcze napisz, że z gwałtu pochodzą. Zorientuj się w końcu, że nie
    > jest tak, że jest jedno przestępstwo ale więcej różnych. Kodeks karny
    > poczytaj.

    podważam tylko to, że jakby na to nie patrzeć - udostępnianie nie swoich
    (stworzonych przez siebie) materiałów nie jest zgodne z prawem.

  • 29. Data: 2010-02-18 18:02:26
    Od: Dominik & Monika <m...@n...mujciewp.pl>

    pawell32 pisze:

    > podważam tylko to, że jakby na to nie patrzeć - udostępnianie nie swoich
    > (stworzonych przez siebie) materiałów nie jest zgodne z prawem.

    Takie uogólnienie jest zwyczajnie nieprawdziwe. Są treści, które możesz
    legalnie rozpowszechniać, a do których nie masz praw autorskich
    (osobistych ani majątkowych). Chociażby na licencjach CC
    (http://creativecommons.pl/)

    --
    Dominik & Co (z domku)

  • 30. Data: 2010-02-18 19:06:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-18 08:43, Dominik & Co pisze:
    > Tych wszystkich linii jest generowanych 625,
    > z tym że tylko część jest widoczna, po połowie na
    > każdy półobraz (312,5 linii) nadawany z częstotliwością 50 Hz.
    > Linie drugiego półobrazu leżą między liniami pierwszego
    > (tzw. interlace- wybieranie międzyliniowe, przeplot).
    > Widocznych linii jest 575,5.
    > Są też systemy z inną liczbą linii.

    No i jeśli jest ich połowa, to nie oznacza to o połowę mniejszą
    rozdzielczość?

    > Przepraszam, ale wkurzyłem się Twoimi sugestiami okulistycznymi.

    Przepraszam, to miało być wyrażenie głębokiego zdziwienia, że jakość tak
    niska, jaką daje VHS, nie jest przez Ciebie zauważana na 42" plazmy.

> [...]
    > od kontekstu może to być albo dowolny system telewizyjny o definicji 625
    > linii i 50 półobrazów na sekundę (również wtedy, gdy kolor w źródle w
    > ogóle nie jest w żaden sposób kodowany, np. na dyskach DVD i w grach na
    > konsole), albo ,,zachodni" standard telewizji B/G/H. Określenie to jest
    > jednak nieprawidłowe technicznie. Standard systemu PAL nie określa
    > liczby linii, częstotliwości odświeżania, szerokości pasma wizji,
    > odstępu fonii ani żadnych innych parametrów nie związanych bezpośrednio
    > z transmisją informacji o kolorze."
    > To właśnie z wikipedii (i mają rację! :-)

    No i? Wiele rzeczy w potocznym języku nieco odbiega od ich strikte
    naukowych definicji, a jednak wszyscy rozumieją. Już Ci to Krzysiek
    napisał.

    > Dlatego czepiłem się sformułowania "połowa PAL", bo jest ono bez sensu.
    > Przepraszam, ale czepiam się też, gdy ktoś świetlówkę nazywa żarówką.

    No to masz naprawdę problem. Ja tam się wkurzam, jak mi wmuszają
    świetlówki, bo to strasznie szkodliwe rozwiązanie. Właśnie zastanawiam
    się, skąd wziąć kasę na montaż u siebie lamp na żarówki, oraz na ile
    żarówki halogenowe są równie chujowe, jak świetlówki.

> [...]
    > wprowadzić w błąd.
    > Tu nie jest mowa o liniach generowanego obrazu TV, a o efektywnej
    > rozdzielczości
    > poziomej. Gdybyś narysował sobie 250 pionowych (ech... teraz to się robi
    > skomplikowane)
    > linii, to przy odtwarzaniu z VHS będą widoczne wszystkie osobno. Jakby
    > było więcej,
    > będą się zlewać. Linii poziomych będzie widać maks. 575- każda w osobnej
    > linii
    > generowanej w sygnale TV. Zatem efektywna rozdzielczość _pionowa_ (uwaga

    Cholera, za tępy jestem. Wszystko mi się miesza. Linie, piksele,
    rozdzielczość. Chyba nie masz talentu do nauczania. Obraz dla mnie ma
    określoną rozdzielczość, czyli liczbę linii, a każda linia składa się z
    ,,kolumn'' czy jak to nazwać.

    > Napisałem wyżej. Pomijając już, że jakość to nie tylko rozdzielczość-
    > wspomniane VideoCD wiele osób uzna za lepsze od VHS.

    No a niedawno mówiłeś co innego.

    > Pogarsza. Tak samo pogarsza VCD

    A ja mówiłem, że nie pogarsza?

    > Ja jednak uważam tę jakość (przy jednokrotnym nagrywaniu, na dobrym
    > magnetowidzie i dobrej kasecie- nagrywanie nocnych pozycji TV do
    > jednokrotnego obejrzenia) za wystarczającą.

    No OK.

    > Ktoś, kto zna jakość VHS
    > na podstawie piątej kopii RAMBO z wypożyczalni na pewno będzie miał
    > na ten temat inne zdanie.

    No akurat używałem taśmociągów za czasów 4 programów w TV, a mało co z
    wypożyczalni. Wtedy nie chcieli mnie zapisać, bo byłem ze wsi. Parę lat
    później już chcieli, ale wtedy już było za późno i wypożyczalnie upadły.

    > Nie powyrzucam też odcinków Sondy,
    > też pochodzących z (często nie najlepszych) kaset VHS.

    A jaką to ma wartość? Bo chyba dość niską po tylu latach.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek