  • Data: 2010-02-19 18:42:51
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po głębokim namyśle Smok Eustachy napisał w piątek, 19 lutego 2010
    01:09:

    > Powinno być tak jak zawsze:
    > Nie muszą udostępniać klientów ale linuxiarze mogą se robić własne i
    > bez łachy.

    Ale najwyraźniej nie robią. :(

    > Wyobraźmy sobie, że Tristan kupuje licencję na samochód - bo:
    > 1. Samochodu nie można kupić, bo nikt nie sprzeda.
    > 2. Na podstawie tej licencji musi płacić producentowi za każdy
    > przejechany kilometr zróżnicowaną stawką w zależności od tego czy do
    > teściowej czy do pracy i ile osób wiezie.
    > 3. Jak nie ma garażu ze sobą to znaczy że ukradł auto i idzie
    > siedzieć.
    > 4. Koszty rosną bo żeby kontrolować to wszystko potrzebny jest
    > rozbudowany aparat represji.

    5. Samochodu nie można używać dłużej, niż 3 godziny w ciągu doby.

    Dla zwolenników to jest proste: wyprodukowałem samochód, mój Ci on i
    mogę go sprzedawać, jak chcę. Co nawet ma ręce i nogi - ale tylko pod
    warunkiem, że producenci samochodów nie są w zmowie.

    > 2. Ja nie mam nic przeciwko DRM pod warunkiem, że można łamać.

    To po co DRM wtedy?

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze
    wszystkimi kolejnymi literami.