  • 41. Data: 2014-05-25 12:30:55
    Temat: Re: Virgin Mobile
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-25 10:55, J.F. pisze:
    > Popatrz na wydatki, moze ci sie wydaje ze nic z tego nie mamy.
    >
    > Emeryture i renty mamy (ale czy na dlugo ?), sluzbe zdrowia (no, z
    > kolejkami na 2 lata), szkoly, wojsko, policje, drogi, mosty ... a
    > ostatnio to waly przeciwpowodziowe i zbiorniki retencyjne - tego nie
    > widac ze mamy, poki nas nie zaleje :-)
    >
    > J.

    Wydatki faktycznie są, ale to jest wyrzucanie kasy w błoto a nie
    korzyści dla ogółu mieszkańców, co komu po chłopcach i ich kosztownych
    zabawkach noszących mundury skoro nie prowadzimy wojny ani nikogo w
    najbliższym czasie nie zamierzamy napadać, więcej - ile byśmy na tą
    armię nie wydali to i tak przed prawdziwymi wrogami ona nas nie obroni.
    A więc po co nam - obywatelom tego kraju ten kosztowny pic na wodę?
    To samo dotyczy policji. Po co nam ona w formie państwowej. Dany okręg
    wybiera kogoś na kształt jankeskiego szeryfa, i na pewno długo nie
    popracuje taki szeryf gdy w mieście będą ulice zakorkowane na amen a pan
    szeryf stanie sobie w podmiejskim lasku i będzie zaczepiał bogu ducha
    winnych kierowców, jak to robią obecnie nasi państwowi stróże porządku.
    Emerytury i w dużej części renty to sprawy indywidualne, sam
    ubezpieczony się na nie składa.
    Służba Zdrowia( jaka służba?, nawiasem mówiąc) - jedyny wyjątek z
    którego faktycznie obywatele coś mają z płaconych codziennie haraczy na
    rzecz Państwa..

  • 42. Data: 2014-05-25 12:58:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 May 2014 12:30:55 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > zabawkach noszących mundury skoro nie prowadzimy wojny ani nikogo w
    > najbliższym czasie nie zamierzamy napadać,

    Rok temu moglbys tak napisac, ale w tym roku wypadaloby sobie
    przypomniec Ukraine. Tez nie zamierzali na nikogo napadac ani napasci
    sie nie spodziewali..

    > więcej - ile byśmy na tą
    > armię nie wydali to i tak przed prawdziwymi wrogami ona nas nie obroni.

    Czyli ? Za malo wydajemy :-)

> [...]
    > szeryf stanie sobie w podmiejskim lasku i będzie zaczepiał bogu ducha
    > winnych kierowców, jak to robią obecnie nasi państwowi stróże porządku.

    W USA sa nie tylko szeryfowie, ale tez straz miejska z funkcja i pod
    nazwa policji. I myslisz ze w NY nie ma korkow ani napadow ?
    W NY akurat Gulliani pogonil policje do roboty w specyficzny sposob.
    Wdzieczni mieszkancy wybrali go na druga kadencje ... ale jakos zaden
    inny polityk nie propagowal "zero tolerance" w innym miescie.

    Ale nawet wybieralnemu szeryfowi trzeba zaplacic.

    > Emerytury i w dużej części renty to sprawy indywidualne, sam
    > ubezpieczony się na nie składa.

    W chwili obecnej to raczej jest dodatkowy podatek na utrzymanie
    rodzicow i dziadkow, w zamian za nadzieje utrzymywania przez dzieci i
    wnuki :-)

    > Służba Zdrowia( jaka służba?, nawiasem mówiąc) - jedyny wyjątek z
    > którego faktycznie obywatele coś mają z płaconych codziennie haraczy na
    > rzecz Państwa..

    Drog nie liczysz, szkol nie liczysz, tramwajow, autobusow i metra nie
    liczysz. Satysfakcji jak Malysz wygra nie liczysz.

    No dobra - podatku w paliwach tyle ze starcza na drogi i jeszcze na
    emerytow troche zostaje ...

    J.

  • 43. Data: 2014-05-25 16:07:52
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    >Dlatego, że Rosja jest przeciwnikiem
    >NATO a Polska jest członkiem NATO. :)

    Wyjaśnij mi wielki expercie od wszystkiego od kiedy to Rosja jest
    przeciwnikiem NATO? Nie zauważyłem, żeby NATO traktowało Rosję
    jako przeciwnika ani odwrotnie.
    Może ci się Rosja z ZSRR pomerdała?

    Do schizofrnii jeszcze ci paranoja (paranja?) dołączyła.

    JS

  • 44. Data: 2014-05-25 18:42:37
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-25 12:58, J.F. pisze:
    > Rok temu moglbys tak napisac, ale w tym roku wypadaloby sobie
    > przypomniec Ukraine. Tez nie zamierzali na nikogo napadac ani napasci
    > sie nie spodziewali..

    Bez pomocy Rosji i tak by się nie obronili przed ekspansjonizmem krajów
    zachodnich z USA na czele. I tak ogólnie z tą armią ukraińską nie jest
    źle, posiada ona na swoim wyposażeniu choćby system obrony
    przeciwlotniczej "Kolczuga", na sam zamiar sprzedaży go do Iraku USA
    gwałtownie protestowały - system potrafi osiągać cele powyżej
    10000metrów. Polska i inne kraje trzeciego świata o takim systemie
    obrony przeciwlotniczej mogą tylko pomarzyć.

    > Czyli ? Za malo wydajemy :-)

    Jak na operetkę pt. Polskie Wojsko to stanowczo za dużo. Operetkę bo
    nasza armia przypomina armię choćby Libańską. My obce wojska wpuszczamy
    na terwen kraju bez wystrzału i oni chowaja się do koszar gdy Izrael
    najeżdża ich państwo i ostrzega że gdy wojsko na ten czas nie będzie w
    koszarach to izraelska armia będzie strzelać.

> [...]
    > inny polityk nie propagowal "zero tolerance" w innym miescie.
    >
    > Ale nawet wybieralnemu szeryfowi trzeba zaplacic.

    USA to specyficzny kraj (cała masa emigrantów, prowadzone w całym
    świecie wojny itd), u nas okręgowi szeryfowie wybierani w wyborach
    bezpośrednich w zupełności by wystarczyli. Tak żeby policjant był dla
    ludzi a nie odwrotnie - ludzie dla pana policjanta.

    > W chwili obecnej to raczej jest dodatkowy podatek na utrzymanie
    > rodzicow i dziadkow, w zamian za nadzieje utrzymywania przez dzieci i
    > wnuki :-)

    No i dobrze, nie ma nic pewniejszego niż taki system zabezpieczeń. To że
    sporo z tych składek jest przeżerane przez sam ZUS nie świadczy że to
    jest zły system. Tu tylko trzeba usprawnić jego pracę, i ograniczyć
    swobodę w wydawaniu pieniędzy na swoje potrzeby. Te pałacyki stawiane za
    grube miliony naprawdę nie są potrzebne do poprawnego funkcjonowania tej
    instytucji.

> [...]
    > liczysz. Satysfakcji jak Malysz wygra nie liczysz.
    >
    > No dobra - podatku w paliwach tyle ze starcza na drogi i jeszcze na

    Szkoły w takiej formie to jakieś nieporozumienie. Podstawa - nauka
    pisania-czytania przez 4-5 lat, ogólne zasady matematyki, prawo jazdy,
    karta pływacka.. i fora ze dwora z państwowych szkół. Po jaką ciężką
    cholerę wpaja się do pustych łbów różne bzdety które uczeń jednym uchem
    wpuszcza drugim wypuszcza. Dla chętnych i mających zdolności w danych
    kierunkach państwowe stypendia, oczywiście cała ponadpodstawowa nauka
    tylko w szkołach prywatnych.
    Zupełnie nie satysfakcjonuje mnie sport w którym ktoś kupuje najemników
    z zagranicy aby ci grali w naszych barwach.

  • 45. Data: 2014-05-25 21:23:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 May 2014 18:42:37 +0200, Trybun napisał(a):
    > Bez pomocy Rosji i tak by się nie obronili przed ekspansjonizmem krajów
    > zachodnich z USA na czele.

    Ba, ci z Majdanu to nawet chcieli ten ekspansjonizm przyspieszyc.

    > I tak ogólnie z tą armią ukraińską nie jest
    > źle, posiada ona na swoim wyposażeniu choćby system obrony
    > przeciwlotniczej "Kolczuga",

    Jakos nie pomogl.

    > na sam zamiar sprzedaży go do Iraku USA gwałtownie protestowały
    > - system potrafi osiągać cele powyżej 10000metrów.

    Wdziecznosc USA nie ma granic.

    > Polska i inne kraje trzeciego świata o takim systemie
    > obrony przeciwlotniczej mogą tylko pomarzyć.

    Albo kupic. Albo zaczac samemu budowac ... tylko na to wszystko
    potrzebne sa pieniadze.

    Tak czy inaczej - jak sie nie chce placic na wojsko, to mozna sie
    kiedys obudzic pod nowymi rzadami ... i z nowymi podatkami :-)

> [...]
    > bezpośrednich w zupełności by wystarczyli. Tak żeby policjant był dla
    > ludzi a nie odwrotnie - ludzie dla pana policjanta.

    Nie mowie nie, ale jak pisalem - nie w calych USA tak wyglada.
    Mnie sie brdziej wybory prokuratorow podobaja.

    > No i dobrze, nie ma nic pewniejszego niż taki system zabezpieczeń.

    Osobiscie wole cos bardziej namacalnego.

> [...]
    > swobodę w wydawaniu pieniędzy na swoje potrzeby. Te pałacyki stawiane za
    > grube miliony naprawdę nie są potrzebne do poprawnego funkcjonowania tej

    Te palacyki bedzie mozna kiedys sprzedac i choc promil od ZUS
    odzyskac. Niestety - za malo w palacyki inwestuja i odzyska sie malo
    :-)

> [...]
    > wpuszcza drugim wypuszcza. Dla chętnych i mających zdolności w danych
    > kierunkach państwowe stypendia, oczywiście cała ponadpodstawowa nauka

    A te panstwowe stypendia to z czego ?

    > Zupełnie nie satysfakcjonuje mnie sport w którym ktoś kupuje najemników
    > z zagranicy aby ci grali w naszych barwach.

    Oj, tam kto bedzie pamietal kto gral, wazne ze MY wygralismy :-)

    J.

  • 46. Data: 2014-05-26 09:46:17
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-25 21:23, J.F. pisze:
    > Ba, ci z Majdanu to nawet chcieli ten ekspansjonizm przyspieszyc.

    Wola tych z Majdanu była w takim samym stopniu Ukraińców jak bratnich
    narodów Jugosławii, gdy to zatruci jankeskim jadem zaczęli się wzajemnie
    wyżynać. Metoda stosowna od czasów wydzierania plemionom Indian
    kontynentu Północnoamerykańskiego. Napuszczanie jednych na drugich.

    > Jakos nie pomogl.

    Nikt ich militarnie nie zaatakował. Krym wrócił do Rosji, a Kijów
    najprawdopodobniej już pod panowaniem imperialistów z zachodu, wszystko
    bez jednego wystrzału.

    > Wdziecznosc USA nie ma granic.

    W nagrodę czeka Ukraińców soja modyfikowana i technologia przemysłowego
    tuczu zwierząt rzeźnych. Czerwony dywan na Kapitolu i płatne odczyty na
    uczelniach dla przywódców.

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - jak sie nie chce placic na wojsko, to mozna sie
    > kiedys obudzic pod nowymi rzadami ... i z nowymi podatkami :-)

    Żeby zbudować to trzeba by mieć swój przemysł. A kupić to tylko od Korei
    Płn. , ale niestety - jankes nie da nam zgody na taka transakcję,
    oczywiście sam też nam nie sprzeda czegoś czym potencjalnie moglibyśmy w
    przyszłości zagrozić jego samolotom gdy będą bombardować Warszawę.

    > Nie mowie nie, ale jak pisalem - nie w calych USA tak wyglada.
    > Mnie sie brdziej wybory prokuratorow podobaja.

    Prokuratorzy oczywiście też wybierani w okręgach przez obywateli a nie
    mianowani przez polityków.

    > Osobiscie wole cos bardziej namacalnego.

    Czyli? Coś takiego że powierzasz komuś swoje składki, a ta
    kapitalistyczna świnia ogłasza sobie upadłość, a ty kierujesz swoje
    żądania odszkodowawcze do Państwa, które ma zabezpieczać interesy Twoje
    i tego złodzieja kosztem innych obywateli?

    > Te palacyki bedzie mozna kiedys sprzedac i choc promil od ZUS
    > odzyskac. Niestety - za malo w palacyki inwestuja i odzyska sie malo
    > :-)

    ZUS nie jest od inwestowania. I to jakby nie patrzeć jest jego
    największym plusem.

    > A te panstwowe stypendia to z czego ?

    Ze samych struktur Państwa. Jeżeli jesteśmy zrzeszeni w jakieś
    stowarzyszenie to finanse muszą być prowadzone. Mała uwaga co do tych
    stypendiów - absolwent ma być zobowiązany do odpracowania kosztów
    swojego kształcenia na rzecz kraju.
    Takie coś jak słyszałem niedawno na ulicy w rozmowie dwu osób jest
    niedopuszczalne:
    "I co Heniek, kiedy wyjeżdżasz?, - tylko skończę studia i już mnie nie
    ma w tym popieprzonym kraju"..

    > Oj, tam kto bedzie pamietal kto gral, wazne ze MY wygralismy :-)
    >
    > J.

    We mnie takie (nawet) zwycięstwa wzbudzają tylko niesmak.

  • 47. Data: 2014-05-27 02:44:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53819826$0$2147$6...@n...neostrada.pl

    > Tak samo roślinożerne.

    Ale mięsożerne czyszczą z biegającego mięsa. ;)

    -=-

    BTW -- real rzuca Wypasione po 1.88 pln za litr, ale
    trzeba kupić 6 litrów naraz i nie więcej niż 20 litrów
    na paragon.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2014-05-27 03:06:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ianus" 5381f93e$0$2360$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > jako przeciwnika ani odwrotnie.
    > Może ci się Rosja z ZSRR pomerdała?

    > Do schizofrnii jeszcze ci paranoja (paranja?) dołączyła.

    Wyjaśnię Ci, że nawet niedawne manewry nie były grą pomiędzy
    ,,niebieskimi'' i ,,czerwonymi'', ale pomiędzy NATO i Rosją.
    Jeśli zechcesz, poszukasz w necie informacji o przechwyceniu
    rosyjskiego nieuzbrojonego samolotu, który został zmuszony do
    lądowania przez polskie ;) Migi. ;)

    Pierwszy lepszy link:

    http://www.wprost.pl/ar/448875/Rosyjski-mysliwiec-wt
    argnal-na-polskie-niebo-Zostal-zmuszony-do-ladowania
    -cwiczenia-RenegadeKaper/

    -=-

    Błąkasz się w chmurach -- nie stąpasz po ziemi.
    Putin wprost oskarża Polskę (i Litwę) o destabilizację na Ukrainie.

    -=-

    I ?oczywiście? sankcje -- USA i UE narzuciły 2 ,,tury'' sankcji
    na Rosję, a 3 ,,tura'' (sektorowa -- najpoważniejsza, wymierzona
    w gospodarkę) czeka w kolejce.

    -=-

    Niejedna poważna osoba mówi wprost o ponownej/kolejnej zimnej wojnie pomiędzy USA i
    Rosją.

    -=-

    Albo przespałeś ostatnie pól roku, albo masz jakieś ukryte zamiary w prowokowaniu
    mnie.

    -=-

    O 90 miliardach na zbrojenia chyba pisałem.
    O wysłużonych Leopardach (zakupionych pod koniec
    ubroku od Niemców) chyba także napisałem tutaj.

    -=-

    Od kilkunastu lat systematycznie i wytrwale Putin (jako premier
    lub jako prezydent) dąży do odbudowania potężnej Rosji -- chętnie
    w granicach ZSRR. ;) Rok 2013 to rozlokowanie rosyjskich wojsk na
    terenie Białorusi i rozchwianie (IMO przez USA) Ukrainy, która
    zamierzała wejść do Unii EuroAzjatyckiej.

    Wojsko rosyjskie stacjonuje nie gdzieś daleko stąd, ale dosłownie
    obok nas -- W Kaliningradzie i na Białorusi a niewiele brakowało,
    aby stacjonowało na Ukrainie. Niewykluczone, że po wakacjach będzie
    stacjonowało nie tylko na Ukrainie, ale znacznie bliżej Warszawy,
    a budowanie tarczy antyrakietowej w Polsce czy na Litwie nie dojdzie
    do skutku...

    BTW -- taka ona tarcza jak z karabinu patelnia. ;)

    -=-

    I jeszcze coś. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że Topol wystrzelona
    z samobieżnej wyrzutni potrafi w kilkanaście minut przelecieć kilka
    tysięcy kilometrów po spłaszczonej trajektorii, osiagając (wraz
    z głowicą termojądrową) cele nie tylko w Polsce, ale w całej
    Europie Zachodniej, USA, Kanadzie czy gdziekolwiek na świecie?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RS-12M1_Topol-M

    Taka głowica może ,,siłę rażenia'' rzędu pół megatony.

    Takich rakiet w ciągu kilku ostatnich miesięcy Rosjanie
    wystrzelili 3 -- oczywiście bez głowic termojądrowych.
    Wszystkie trafiły w cel po przebyciu tysięcy kilometrów.
    Ostatnią wystrzelono przed kilkoma dniami.

    Do Topli dołącz Szkawły. :)
    Wiesz, gdzie te torpedo-rakiety budowano? Na Ukrainie właśnie.
    I to ponoć z powodu Szwkałów zatonął Kursk -- storpedowany
    profilaktycznie ;) przez okręt USA.

    Do wszystkiego dorzuć niezadowolenie (z polityki USA) Korei
    Północnej oraz niechęć (do USA) Chin i znacznej części świata
    arabskiego z Al-Kaidą na czele oraz makabryczne zadłużenie USA.

    Chiny budują wprost -- niszczyciele amerykańskich lotniskowców.
    Obama wyśmiał te niszczyciele, ale nieoczekiwanie USA chcą swoje
    lotniskowce zastąpić nowymi, niemal 3 razy droższymi od obecnych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2014-05-27 03:47:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5381951b$0$2240$6...@n...neostrada.pl

    > Ale czy to jest nam

    To zależy od definicji 'my'.

    http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/donieck-pol
    ski-student-wspiera-rosyjskich-separatystow/x603q

    Donieck: polski student wspiera rosyjskich separatystów

    > po drodze, robić sobie przeciwnika z bratniego narodu
    > rosyjskiego w imię solidarności z klubem imperialnym,
    > sterowanym z Waszyngtonu?

    Prorządowe wojska ukraińskie ostrzelały cywilów.
    Rzekomo nie uwzględniono wiatru -- zamiast do
    czołgu, strzelano ciężką bronią (artylerią) do domów.

    -=-

    Dla mnie wszystko jest aż nazbyt jasne -- nie jest to żadna
    nowość, ale zwyczajna, odwieczna wojna o Chrystusa. Zachód
    modli się z lewej na prawą, a Wschód -- odwrotnie, czyli
    z prawej na lewą. I właśnie w walce o ten kierunek
    modlitewny giną dziesiątki milionów ludzi.

    Wojna rozpoczęta niby razem ze schizmą wschodnią (w 1054 roku)
    tak zwaną, ale IMO znacznie wcześniej. :) Śladem rozpadu Cesarstwa
    Rzymskiego (na Rzym i Bizancjum) rozpadło się tysiąc lat temu
    Chrześcijaństwo.

    Z powodu innego zwrotu (kierunek ten sam) modlitewnego (inaczej
    kreślonego krzyża) rozpoczęła się I wojna święta (której rozpoczęcia
    mamy setną rocznicę w lipcu br.) w której Rosja poparła serbskie
    prawosławie. W wojnie tej rżnęły się 3 religie -- muzułmańska,
    prawosławna i rzymskokatolicka. II wojna święta była dogrywką.
    Kolejnej wojny miało nie być po tym, jak Rosjanie zdetonowali
    termojądrową bombę (,,Małego Cara'', czy jakoś tak) o ,,mocy''
    **zredukowanej** do około 50 megaton. (z chyba 150 megaton)

    Po tej bombie stało się jasne, że nie warto kruszyć kopii w ten
    sposób, gdyż łatwiej o wyparowanie Ziemi jako planety, niż
    o rozstrzygniecie ,,na polu chwały''. KRK rozpoczął w rok
    później Sobór watykański II i przeszedł do innego typu wojny,
    którą mieli prowadzić papieże o imionach Jan Paweł. Niestety
    JPII nawalił na całej linii.. Kolejna wojna znów nie została
    wygrana przez Zachód.

    Sobór ten rozpoczął Jan XXII a skończył Paweł VI.

    JPII miał podporządkować sobie wszystkie religie monoteistyczne,
    zaczynając od scalania krajów dawnej Rzeczypospolitej Obojga Narodw.

    -=-

    Chyba w ubroku Putin wręczył prowokacyjny upominek papieżowi -- ikonę,
    symbolizującą przegraną Jana Pawła II w wojnie prowadzonej przeciwko
    Rosji, która po upadku Konstantynopola (pokonanego przez Turków) stała
    się główną (choć nieoficjalną -- Kościoły prawosławne są autokefaliczne)
    siedzibą prawosławia.

    Patrzyłem na Putina z uwagą -- w TV oczywiście.
    Był jakby przestraszony swoim czynem, ale nie wahał się.

    Warto dodać, że w czasie gdy Konstantynopol opierał się Turkom,
    ówczesny papież miał masę żołnierzy (rycerzy zakonnych) pod ręką
    (nie prowadził wówczas krucjat) których nie wysłał na pomoc, choć
    droga (morska) do Konstantynopola była otwarta. Papież wysłał
    jedynie to, co (chyba jeszcze przed wojną) obiecał -- ochłapy,
    które zmarnował. :) Osamotniony Konstantynopol padał, ale nie
    walczyli Grecy, lecz... ,,Rzymianie''. :) Grecy mieli nadzieję
    na ugodę -- w efekcie zostali wyniesienie przez zdobywcę. :)

    Konstantynopol, choć na Wschodzie, był jednak kulturowo całkiem
    zachodni i przeciwko Turkom walczyli Rycerze Zachodu, nie Wschodu.

    Wschodnie władze pokłoniły się zwycięskim Turkom, za co miały
    zostać wyniesione w górę. Turcy dotrzymali słowa i wynieśli
    głowy greckich władców pod niebiosa -- na wysokich tyczkach,
    po odcięciu tychże głów od tułowi. ;)

    -=-

    Niedawna wojna bałkańska także miała charakter religijny.
    Ostatnim epizodem tej wojny była Srebrenica (źle wspomniana
    w filmie, którego link tutaj rzuciłem niedawno) gdzie Serbowie
    wymordowali muzułmanów po tym, jak holenderscy żołnierze
    uciekli w strachu/popłochu przed Serbami.

    Po Srebrenicy inicjatywę przejęli Amerykanie -- kończąc
    tę wojnę jednym rajdem swoich myśliwców. Mogli znacznie
    wcześniej ale wyszło inaczej.

    Masa filmów pokazuje zupełną obojętność międzynarodowych
    wojsk wobec czystek etnicznych.

    Holendrzy przed paru laty zostali uznani winnymi
    (śmierci tysięcy muzułmanów) w tej sprawie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2014-05-30 03:30:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53819812$0$2147$6...@n...neostrada.pl

    > Jedyne czego nam trzeba to opuszczenie w trybie natychmiastowym

    Ameryce są potrzebne pieniądze, dlatego niechętnie nam pozwoli
    na takie opuszczenie.

    > zbrojnego ramienia imperialistów - NATO. Swoim służalstwem
    > wobec tego towarzystwa nasze władze sprowadzają na Polskę
    > poważne niebezpieczeństwo.

    > Po drugie - tarcza tak, ale nie antyrakietowa i mająca
    > służyć ochronie terenu USA, a przeciwlotnicza
    > i ukierunkowana tylko i wyłącznie obronę terytorialnej kraju.

    Tarcza to tarcza -- ważne, aby USA dostały za nią zapłatę od Plaków.

    GF mówi już o potrzebie nie 2%, ale 5%-6% polskiego PKB. :)

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,George-Friedm
    an-USA-nie-moga-dopuscic-do-odrodzenia-sojuszu-Berli
    na-z-Moskwa,wid,16639377,wiadomosc.html?ticaid=112d0

    Waszyngton nie może dopuścić do odrodzenia sojuszu Berlina z Moskwą - przekonuje
    w "Rzeczpospolitej" politolog George Friedman. - W przypadku ewentualnego
    zagrożenia Polska musi być w stanie samodzielnie się bronić, przynajmniej
    dwa, trzy miesiące, dopóki nie przyjdzie pomoc. A na to potrzeba nie 2, ale
    5-6 proc. PKB wydatków na obronę - podkreślił Friedman.

    Rosja tymczasem ostrzega, że zamierza najechać sąsiednie kraje
    (w tym także Polskę) za pomocą swych turystów, nie żołnierzy.

    http://www.wprost.pl/ar/448843/Wiceminister-obrony-R
    osji-Zamierzamy-najechac-Polske/

    Wiceminister obrony Rosji Anatolij Antonow stwierdził na antenie BBC,
    że jego kraj zamierza najechać na kilka krajów m.in. na Polskę za
    pomocą... turystów - podaje TVN24.

    Ale z punktu widzenia USA warto straszyć Polskę Rosją i wciągać
    ją w konflikty zbrojne, bo to daje pieniądze i zbyt Zachodowi.
    Co więcej -- zamiast szukać zbytu Leopardom lub płacić za ich
    recykling, można je sprzedać Polsce. :) Można też destabilizować
    sytuację na Ukrainie i wciągać Polskę w wojnę domową, w której
    postacią główną może być nieśmiertelny Stepan. ;)

    > Żadnych śmigłowców, dronów czy okrętów.., Co niby te okręty miałyby

    W tak zwanym przededniu II wojny świętej RP odesłała swoje 3 najlepsze
    niszczyciele do Wielkiej Brytanii. Jeden z nich zatonął trafiony wiązką
    bomb zrzuconych z samolotu lecącego płaskim lotem na wysokości 6 kilometrów,
    w czasie walk o Norwegię. Brytyjczycy wycofali się z Norwegii, choć byli
    stroną wygrywającą ten konflikt, w którym stracili ,,połowę'' swojej floty.
    (mam na swej myśli nie dokładnie bitwę o Norwegię, ale całą kampanię,
    w skład której weszła walka o Norwegię)

    > ochraniać - po PŻO, i po Polskiej Flocie Połowów Dalekomorskich
    > nie ma już śladu. A więc po co nam jakieś okręty wojenne..?

    Do blokowania kanału Świny, do ,,lądowego'' połączenia Rewy z półwyspem...
    (zasypania Zatoki Puckiej)

    > Jedyna telewizja którą oglądam ze względu na wiadomości to RT i BBC News.

    A ja ciągle zapominam o tym, że dociągnąłem sobie drut z DVB-T, dzięki
    czemu mogę oglądać (chyba codziennie) Krzyżaków Sienkiewicza czy (nieco
    rzadziej, ale też często) film o Apollo 13. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'