    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Virgin Mobile
    Date: Tue, 27 May 2014 03:47:16 +0200
    <llr8im$oml$2@node2.news.atman.pl>
    <5381951b$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>

    "Trybun" 5381951b$0$2240$6...@n...neostrada.pl

    >> Dlatego, że Rosja jest przeciwnikiem
    >> NATO a Polska jest członkiem NATO. :)

    > Ale czy to jest nam

    To zależy od definicji 'my'.

    http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/donieck-pol
    ski-student-wspiera-rosyjskich-separatystow/x603q

    Donieck: polski student wspiera rosyjskich separatystów

    > po drodze, robić sobie przeciwnika z bratniego narodu
    > rosyjskiego w imię solidarności z klubem imperialnym,
    > sterowanym z Waszyngtonu?

    Prorządowe wojska ukraińskie ostrzelały cywilów.
    Rzekomo nie uwzględniono wiatru -- zamiast do
    czołgu, strzelano ciężką bronią (artylerią) do domów.

    -=-

    Dla mnie wszystko jest aż nazbyt jasne -- nie jest to żadna
    nowość, ale zwyczajna, odwieczna wojna o Chrystusa. Zachód
    modli się z lewej na prawą, a Wschód -- odwrotnie, czyli
    z prawej na lewą. I właśnie w walce o ten kierunek
    modlitewny giną dziesiątki milionów ludzi.

    Wojna rozpoczęta niby razem ze schizmą wschodnią (w 1054 roku)
    tak zwaną, ale IMO znacznie wcześniej. :) Śladem rozpadu Cesarstwa
    Rzymskiego (na Rzym i Bizancjum) rozpadło się tysiąc lat temu
    Chrześcijaństwo.

    Z powodu innego zwrotu (kierunek ten sam) modlitewnego (inaczej
    kreślonego krzyża) rozpoczęła się I wojna święta (której rozpoczęcia
    mamy setną rocznicę w lipcu br.) w której Rosja poparła serbskie
    prawosławie. W wojnie tej rżnęły się 3 religie -- muzułmańska,
    prawosławna i rzymskokatolicka. II wojna święta była dogrywką.
    Kolejnej wojny miało nie być po tym, jak Rosjanie zdetonowali
    termojądrową bombę (,,Małego Cara'', czy jakoś tak) o ,,mocy''
    **zredukowanej** do około 50 megaton. (z chyba 150 megaton)

    Po tej bombie stało się jasne, że nie warto kruszyć kopii w ten
    sposób, gdyż łatwiej o wyparowanie Ziemi jako planety, niż
    o rozstrzygniecie ,,na polu chwały''. KRK rozpoczął w rok
    później Sobór watykański II i przeszedł do innego typu wojny,
    którą mieli prowadzić papieże o imionach Jan Paweł. Niestety
    JPII nawalił na całej linii.. Kolejna wojna znów nie została
    wygrana przez Zachód.

    Sobór ten rozpoczął Jan XXII a skończył Paweł VI.

    JPII miał podporządkować sobie wszystkie religie monoteistyczne,
    zaczynając od scalania krajów dawnej Rzeczypospolitej Obojga Narodw.

    -=-

    Chyba w ubroku Putin wręczył prowokacyjny upominek papieżowi -- ikonę,
    symbolizującą przegraną Jana Pawła II w wojnie prowadzonej przeciwko
    Rosji, która po upadku Konstantynopola (pokonanego przez Turków) stała
    się główną (choć nieoficjalną -- Kościoły prawosławne są autokefaliczne)
    siedzibą prawosławia.

    Patrzyłem na Putina z uwagą -- w TV oczywiście.
    Był jakby przestraszony swoim czynem, ale nie wahał się.

    Warto dodać, że w czasie gdy Konstantynopol opierał się Turkom,
    ówczesny papież miał masę żołnierzy (rycerzy zakonnych) pod ręką
    (nie prowadził wówczas krucjat) których nie wysłał na pomoc, choć
    droga (morska) do Konstantynopola była otwarta. Papież wysłał
    jedynie to, co (chyba jeszcze przed wojną) obiecał -- ochłapy,
    które zmarnował. :) Osamotniony Konstantynopol padał, ale nie
    walczyli Grecy, lecz... ,,Rzymianie''. :) Grecy mieli nadzieję
    na ugodę -- w efekcie zostali wyniesienie przez zdobywcę. :)

    Konstantynopol, choć na Wschodzie, był jednak kulturowo całkiem
    zachodni i przeciwko Turkom walczyli Rycerze Zachodu, nie Wschodu.

    Wschodnie władze pokłoniły się zwycięskim Turkom, za co miały
    zostać wyniesione w górę. Turcy dotrzymali słowa i wynieśli
    głowy greckich władców pod niebiosa -- na wysokich tyczkach,
    po odcięciu tychże głów od tułowi. ;)

    -=-

    Niedawna wojna bałkańska także miała charakter religijny.
    Ostatnim epizodem tej wojny była Srebrenica (źle wspomniana
    w filmie, którego link tutaj rzuciłem niedawno) gdzie Serbowie
    wymordowali muzułmanów po tym, jak holenderscy żołnierze
    uciekli w strachu/popłochu przed Serbami.

    Po Srebrenicy inicjatywę przejęli Amerykanie -- kończąc
    tę wojnę jednym rajdem swoich myśliwców. Mogli znacznie
    wcześniej ale wyszło inaczej.

    Masa filmów pokazuje zupełną obojętność międzynarodowych
    wojsk wobec czystek etnicznych.

    Holendrzy przed paru laty zostali uznani winnymi
    (śmierci tysięcy muzułmanów) w tej sprawie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'