  • 1. Data: 2009-03-15 15:30:03
    Temat: Varta Ready2use
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    Wtiam.
    Jakieś doświadczenia złe/dobre ktoś ma z tymi akumulatorami?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-15 16:08:37
    Temat: Re: Varta Ready2use
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    JA napisal:
    > Jakieś doświadczenia złe/dobre ktoś ma z tymi akumulatorami?

    Mam. Niezbyt dobre. Kupilem dwa komplety (2 x 4 szt.) Eneloopow
    do SB-600. Na wyjazd potrzebowalem jeszcze 4 szt. Eneloopow nie bylo,
    wiec nabylem Varte. Niestety okazalo sie, ze maja o wiele szybsze
    samorozladowanie w stosunku do Sanyo. Z czego to wynika nie wiem,
    ale nastepnych egzemplarzy Varty nie zamierzam juz kupowac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-03-15 16:31:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał:

> [...]
    >samorozladowanie w stosunku do Sanyo. Z czego to wynika nie wiem,
    >ale nastepnych egzemplarzy Varty nie zamierzam juz kupowac.

    A ja kupiłem używam i... nie widze żadnej różnicy między Eneloopami a
    Ready2Use (mam po 8 szt jednych i drugich). Fakt, że dokłądnych testów nie
    robiłem - po prostu używam.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2009-03-15 18:22:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jacek_P wrote:
    > Niestety okazalo sie, ze maja o wiele szybsze
    > samorozladowanie w stosunku do Sanyo.

    W moich eneloopach po roku użytkowania dostrzegalny zaczyna być problem
    samorozładowywania. Po paru tygodniach nieużywania aparat pokazuje na
    początku ~połowę ładunku, jednak da się z niego korzystać dłużej, niż
    sugeruje wskaźnik naładowania.

    k,

  • 5. Data: 2009-03-15 19:08:09
    Od: "M_X" <r...@p...onet.lp>

    Ponad rok częstego używaia - (głównie siedzą w lampie 430EX) jak na razie
    żadnych problemów, osobiście mogę polecić. Aha, ładowane zwykłą MW8168GS.

    POZDRAV
    M_X

  • 6. Data: 2009-03-15 21:02:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JA wrote:

    > Jakieś doświadczenia złe/dobre ktoś ma z tymi akumulatorami?

    Zdecydowanie dobre.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-03-15 21:04:03
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    KILu wrote:

> [...]
    > pokazuje na początku ~połowę ładunku, jednak da się z niego korzystać
    > dłużej, niż sugeruje wskaźnik naładowania.

    Moze Twoja ladowarka je zabija powoli?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-03-15 21:50:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    Dzięki wszystkim za info.
    Jakiś pogląd mam.

    Ale nie precyzyjnie zadałem pytanie. Wydawało mi się, że jak piszę o
    akku w nowej technologii, to będziecie mieć to na uwadze.
    Sprecyzuję.
    Jest sobie urządzenie, które bierze mało prądu, ale działać powinno
    maksymalnie długo. Coś jak zegar kwarcowy (ale nie zegar).
    I zdecydowanie najważniejszym parametrem jest właśnie czas samo
    rozładowania akumulatora. Dwie dobrej jakości baterie alkaliczne
    utrzymują je w stanie działania przez 1/2-3/4 roku.
    Nadadzą się te Varty?

  • 9. Data: 2009-03-15 22:43:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

> [...]
    > rozładowania akumulatora. Dwie dobrej jakości baterie alkaliczne
    > utrzymują je w stanie działania przez 1/2-3/4 roku.

    Jeżeli podstawowym kryterium jest czas działania to przymierzyłbym się nie
    do akumulatorów NiMH a do jednorazowych baterii litowych. Efek
    samorozłądowania jest w nich na tyle mały, ze okresy trwałości to długie
    lata. Mam np. kilka litowych Energizerów typu 223 kupowanych w 2003 roku w
    hipermarkecie na wyprzedaży (a więc juz zapewne wtedy nie pochodziły prosto
    od producenta) z nadrukowanym terminem ważności do roku 2011. Pojedyńcze
    ogniwo litowe ma napięcie ok. 3V - jeśli zasilasz swóje urządzenei 2
    bateriami alkalicznymi, to nie będzie to stanowiło problemu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-03-16 05:58:06
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > Moze Twoja ladowarka je zabija powoli?

    BC-700. :) Zreszta laduje je raz na ruski rok - predzej uwierze, ze mi
    wskaznik w Pentaksie swiruje (zreszta od poczatku dziwnie sie zachowywal).
    Co by mnie nie zdziwilo - zdarzalo mi sie focic przy minus kilkunastu
    stopniach i w takiej temperaturze wozic aparat na rowerze.

    k,