    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
    Date: Mon, 30 Mar 2009 21:35:18 +0200

    "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> wrote in message
    news:gqqi4h$aud$1@inews.gazeta.pl...

    > Very technicznie.
    > inny moduł... to jest dużo trudniejsze, muszę znaleźć Deauville z 1998
    > roku, nowsza IMHO nie podejdzie, bo ma już immobiliser podłączony do
    > modułu, a więc jak moduł nie dostanie sygnału z immobilisera to nie da
    > napięcia na cewki, zgadza się? Starsza też nie może być, bo moduł ma inną
    > wtyczkę, musi być dokładnie z 98 roku. Do tego musi być właściciel, który
    > nie będzie się bał pozyczyć modułu. Trudne.

    A jeszcze: wszystkie v-twiny 600 i 650 hondy są tak konstrukcyjnie podobne,
    że wcale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że moduł pomimo
    (ewentualnych) wizualnych różnic jest elektrycznie taki sam. W razie czego
    służę elektrycznymi danymi serwisowymi od transalpa/afryki. Jeśli nie
    chcesz/nie możesz skombinować oryginalnego modułu to trzebaby popatrzeć na
    analogi, to że może są różne wtyczki nie musi niczego komplikować, poza
    koniecznością użycia lutownicy, ważne aby ilość kabli się zgadzała, bo tam
    bywa tak, że jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem
    trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój. Okej, może
    daje iskrę w minimalnie innym momencie, może bedzie przez to troche inaczej
    jeżdziło, chodzi o to tylko, zeby podłączyc na chwilę i sprawdzić czy
    opisywane zjawisko występuje, czy nie.

    A sprawdzałeś czy nie masz peknietego tego plastika (intake manifold - nie
    wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami? Tam się czasem te
    dziwne podoczepiane dzyndzle odłamują, pekają, tych pęknięć czasem nie widać
    bo się plastiki "schodzą" trzeba to pooglądać dokładnie: może dostaje "lewe"
    powietrze? Albowiem jeśli już chodzi o skład mieszanki to ja bym tu raczej
    obstawiał mieszankę za ubogą a nie za bogatą. Przy tych obrotach za bogata
    mieszanka przy przyspieszaniu to by nawet silnikowi "pomagała" we wchodzeniu
    na obroty.

    Jeszcze jedna rzecz, tylko nie wiem czy ją masz: czujnik położenia
    przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do modułu
    jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł daje różne
    wyprzedzenie zapłonu: jak odkręcasz na maksa to silnik dostaje więcej paliwa
    i chce mieć więcej czasu na spalenie jego więc moduł ustawia zaplon chwilę
    wcześniej. Obejrzyj, sprawdź, chociaż to raczej niepsuwalne urzadzenie...
    Tylko powtarzam, nie wiem czy w devillce 98 ono jest. To jest taki wystający
    z prawej strony nad gaźnikami (miedzy gaźnikami) dzyndzel plastikowy, z
    ktorego zielony kabelek wychodzi i do modułu idzie.

    Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara stawiam
    przy najbliższej okazji :-)

    pozdro

    greg