  • Data: 2009-04-01 22:34:25
    Temat: Re: [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Gardeła napisał(a):
    > Niniejszym pozwolę sobie wkleić moje drewniane tłumaczenie z jakiegoś
    > angielskiego artykułu z sieci, gdzie opisana jest zasada działania
    > gaźników ogólnie, ale również gaźników CV (takich z życiorysem, Zbigi).

    Kuuurde... A mialem nadzieje, ze jednak chodzi o podcisnienie.

    > Może teraz, w oparciu
    > o teorię do czegoś dojdziemy? Albo chociaż pouprawiamy akademicką
    > dyskusję i do niczego nie dojdziemy, ale sobie przynajmniej pogadamy?
    > Liczę na wielkich teoretyków, jak Zbigi,

    Dziekuje, dziekuje, dziekuje ;)

    > No do rzeczy:

    Ale ja nie dalem rady przebrnac przez tekst :(
    Znalazlem tylko cos o zyciorysie i chcialem sie tradycyjnie przyczepic
    do niniejszego fragmentu:

    > GAŹNIKI CV (O STAŁEJ PRĘDKOŚCI)

    (Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym
    przypadku to moze byc rownoznaczne)

    > Teraz zastanówmy się jak działa taki gaźnik. [...]
    > W miarę podnoszenia się przepustnicy
    > suwakowej zwiększające się podciśnienie w zwężce porywa więcej paliwa,
    > które z kolei miesza się z większą ilością dostępnego powietrza.

    Sie mi nie podoba okreslenie, ze zwieksza sie podcisnienie i ono wysysa
    coraz wieksza ilosc paliwa.
    IMO: podcisnienie jest stale, a przy zwiekszonym otwarciu przepustnicy
    (dla zachowania tego mniej wiecej stalego podcisnienia) za zwiekszone
    dawkowanie paliwa do gardzieli odpowiada wlasnie iglica - jest ona
    elementem zaworu regulacyjnego sterowanego przez przepustnice
    "podcisnieniowa" - uklad taki zalatwia nam dwie rzeczy za jednym zamachem:
    1. Utrzymuje stale podcisnienie w gardzieli zmieniajac plynnie (i
    niezaleznie od polozenia prawej dloni kierujacego) jej przekroj.
    2. Reguluje ilosc podawanego do gardzieli paliwa - im bardziej otwarta
    przepustnica, tym wieksze zapotrzebowanie na mieszanke - tym bardziej
    wysunieta* powiazana na sztywno z przepustnica iglica i tym bardziej
    otwarty przelot zaworu regulacyjnego**
    *wsunieta, wysunieta - kwestia ukladu odniesienia ;)
    **zaworem regulacyjnym nazywam w tym przypadku zespol iglicy i jej dyszy
    w gardzieli - chodzi mi o istote dzialania tego elementu gaznika.

    A... Tak se powerteryzowalem o polnocku... ;)