    From: "Bla" <n...@a...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ustawianie ostrosci PO zrobieniu zdjecia ?
    Date: Fri, 1 Oct 2010 10:52:26 +0200

    > Dochodzą jeszcze dodatkowe możliwości - dysponując takim materiałem
    > wyjściowym można z niego modyfikując nieznacznie algorytm obliczeń uzyskać
    > zdjęcia wynikowe o różnej głębi ostrości - np. przy makrofotografii głębię
    > ostrosci zdecydowanie większą od uzyskiwalnej konwencjonalnymi metodami.
    > To może byc niekiedy dużą zaletą.

    Ale czy napewno? Przecież według opisu przed tym specjalnym obiektywem musi
    być umieszczony obiektyw klasyczny.
    Co za tym idzie najprawdopodobniej jedyne czym możemy się bawić to
    zmniejszanie głębi ostrości zdjęcia wraz z ewentualnym przesunięciem punktu
    ostrości w przód lub tył ale tylko w zakresie głębi ostrości ustawionej na
    obiektywie klasycznym.
    W związku z tym myślę że ta metoda sprawdzi się przede wszystkim w
    kompaktach gdzie dysponujemy bardzo dużą głębią ostrości. Dzięki temu
    dodatkowemu obiektywowi i oprogramowaniu możliwe będzie uzyskiwanie zdjęć z
    małą głębią ostrości i z ostrością ustawioną na dowolny punkt.
    Mam nadzieję że wyraziłęm się jasno.