eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUrząd skarbowy, zakup samochodu i podatek według książeczki skarbowegoRe: Urząd skarbowy, zakup samochodu i podatek według książeczki skarbowego
  • Data: 2011-12-03 00:02:06
    Temat: Re: Urząd skarbowy, zakup samochodu i podatek według książeczki skarbowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Dec 2011, MarcinJM wrote:

    > A czy wartosc rynkowa, to nie wartosc, na ktora sprzedajacy i kupujacy sie
    > zgodzili?

    Było - definicje podatkowe są lekko rozbieżne i nie dotyczą transakcji
    obejmującej *ten* samochód, lecz transakcji obejmujących *takie*
    samochody.
    Różne czynniki, które powodują że konkretna cena może być wyższa lub
    niższa *nie* są brane pod uwagę.
    To akurat nie z tego przepisu (bo o "podmiotach powiązanych"), ale
    z grubsza oddaje ideę: "taką cenę, jaką wynegocjowałyby nie powiązane
    ze sobą podmiotu w warunkach wolnego rynku".
    Jak chcesz np. sprzedać *dziś* (bo jutro wyjeżdżasz), to inny
    czynnik (Twój brak czasu) powoduje że cena nie jest "taka jakby
    inni sprzedawali".

    > A, ze ktos chce za podobny pojazd 6000zl to trudno, chciec sobie moze, tylko
    > jeszcze ktos musi to chciec kupic za ta kwote,

    A tu masz oczywistą rację, bazowanie na danych dotyczących ofert
    lub tylko pewnych kategorii transakcji narusza zasadę "wyceny
    rynkowej", również tej podatkowej.

    > Poza tym ksiazeczka nie uwzglednia stanu pojazdu, a ten moze byc rozny.

    Ale to Ci wolno uwzględnić, już ktoś pisał, że jak masz "twarde"
    dowody na ów stan to US "odpuszcza".

    > Ja troopera kupilem za 3000zl, a jego wartosc oceniono na 7000. W umowie
    > stalo, ze silnik nie pracuje i auto do naprawy blacharskiej.
    > Mimo to w US zakwestionowano to i chciali mnie wyslac do specjalistycznego
    > (?) warsztatu, zeby stwierdzic, ze silnik nie pracuje a auto jest do naprawy
    > blacharskiej.

    Ale tu US usiłował podważyć *dowody*, a nie wycenę :)
    Na zasadzie "dobra, jeśli auto jest niesprawne to kwoty nie podważamy,
    ale my Panu nie do końca wierzymy że ono jest niesprawne".
    To co innego niż "ale my wg cennika chcemu Panu policzyć za sprawne auto
    choć wiemy że jest niesprawne".

    > Odmowilem zlozenia PCC innego niz rzeczywiste dane.

    ...i odpuścili?
    (no to masz odpowiedź - po prostu wybrali najtańszą wersję
    sprawdzania, czy podatnik sam wierzy w to co mówi ;))

    pzdr, Gotfryd