  • 131. Data: 2016-04-24 17:15:47
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

    > A będę? Zresztą jakie to ma znaczenie? Jeśli właściciel zakładu będzie
    > się poczuwał, to mi zapłaci z własnej kieszeni albo z ubezpieczenia. Ale
    > obowiązkowego OC chyba nie musi posiadać?

    Chodziło mi o to, że są zdarzenia przy których wyrządzone szkody są dla
    większości dużym bólem żeby je przełknąć i zapomnieć, do takich zdarzeń
    zaliczamy kolizje / wypadki samochodowe. Najwyraźniej wysoka
    częstotliwość tych zdarzeń wpłynęła, że ustawodawca uznał tak a nie inaczej.

    Przecież ubezpieczenie OC pojazdów, to nie jedyne obowiązkowe
    ubezpieczenie w tym kraju. Teraz załóżmy że nie ma tego obowiązku. Już
    widzimy jak pewny swoich umiejętności, młody kierowca BeEmWu nie
    wykupuje swojego pierwszego OC (ze zwyżkami za wiek), bo lepiej
    zainwestować w nowy bezpieczny komplet opon na sezon.
    ---
    Idealne rozwiązanie, aktywne bezpieczeństwo zamiast płacenia ubezpieczeń :-)

    Mamy wypadek - skoszony przystanek. Myślisz że 18-19 letni chłopak
    wypłaci się któremukolwiek z poszkodowanych? Gdyby można było zawieszać
    obowiązek OC, to ludzie by nie jeździli bez OC? Przecież na co dzień nie
    używa, raz w miesiącu potrzebuje tylko podjechać, nikt nie zauważy... I
    dochodzimy do niewypłacalności.
    ---
    Przecież nawet jak będzie całe życie płacił OC to nie spłaci, czyli inni
    ubezpieczeni będą za niego płacili.Chcemy tego ?

    Jeżeli będzie można zawieszać obowiązek OC, to prościej jest go po
    prostu zlikwidować.
    ---
    No i coś w tym jest.

  • 132. Data: 2016-04-24 17:16:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

    > Ustalmy czy jest OC dla broni i co by ono mogło obejmować, że jest w
    > jakikolwiek sposób analogiczny do OC samochodu.

    OC od odpowiedzialności karnej, nie ma.
    ---
    To oczywiste. Mówimy o uchylaniu się od materialnej odpowiedzialności.

  • 133. Data: 2016-04-24 17:21:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Trudno mi sie wypowiedziec czy lepiej na kierowce czy na samochód.
    > Moze po prostu powinna być dowolnosc.
    > ---
    > Jeśli odpowiedzialność cywilna (OC) to ... kierowca a nie samochód.
    > Mógłby być właściciel gdyby był do czegoś zobowiązany, ale generalnie
    > nie jest, więc nawet w firmie ubezpieczenie OC pojazdu nie ma
    > uzasadnienia.

    Mam wrazenie ze Ty mówisz o teorii a ja o praktyce.
    ---
    No przecież stoi powyżej "Moze po prostu powinna być dowolnosc".

    > Ale: bramki sa, wiec mozna je uzyc.
    > ---
    > No nie, to inwigilacja. Mamy prawo nie być śledzonymi.

    Obudz sie...
    ---
    Ty się obudź !!!

    > Czy byc powinny czy nie to jest inny temat.
    > ---
    > No nie, założenia z dupy dają wnioski z dupy.

    A to akurat prawda ale rozumiem, ze to była jakas ogólna uwaga?
    ---
    To była uwaga czy jest sens wyciągać jakiekolwiek wnioski z dupy.

  • 134. Data: 2016-04-24 19:00:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Mam wrazenie ze Ty mówisz o teorii a ja o praktyce.
    > ---
    > No przecież stoi powyżej "Moze po prostu powinna być dowolnosc".

    Ale nie dowolnosc pod tytułem "miec czy nie miec OC" tylko "miec na
    samochód czy na osobe"

    > Obudz sie...
    > ---
    > Ty się obudź !!!

    Nie, ty sie obudz :)

    > A to akurat prawda ale rozumiem, ze to była jakas ogólna uwaga?
    > ---
    > To była uwaga czy jest sens wyciągać jakiekolwiek wnioski z dupy.

    Ale ogólna uwaga...?

  • 135. Data: 2016-04-24 22:10:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Bzdura. Na zdjeciu widac tez model samochodu i inne szczegoły -
    > wyjasnie, ze to nie moj samochód i nic nie zapłace.
    > ---
    > Skąd możesz wiedzieć co będzie na zdjęciu. To wszystko dopiero okaże
    > się.

    Zaczynasz brnąc we własny absurd.
    ---
    Raczej w twój.

    Jak na zdjęciu nie widac pojazdu, marki i innych szczegolów to takie
    zdjecie do niczego sie nie nadaje.
    ---
    No to mówię, że jeszcze nie wiadomo co będzie widać.

    Poza tym jak ci ukradna tablice to zgłaszasz na policje czy do urzedu i
    jestes kryty.
    ---
    A co to za problem nalepić kartkę na tablicy z cudzym (no twoim) numerem by
    nie ponosić odpowiedzialności ? I można sobie wyszukać na forach taki sam
    samochód itp itd. Absurdalny pomysł by identyfikować na podstawie tablicy
    rejestracyjnej. Tudzież zwykłe frajerstwo.

    > Naprawde nie rozumiesz?
    > ---
    > Nie no, Ty mówisz, że czegoś nie rozumiesz a ja pytam czego.

    Piszesz "dupa" a ja sie pytam co masz na mysli.
    ---
    Piszę "Należy zlikwidować tablice rejestracyjne a nie używać je do kolejnych
    inwigilacji"

    Nie widze w tym nic
    dziwnego, ze próbuje zrozumiec Twój punkt widzenia.
    ---
    No i czego nie rozumiesz ?

    > Oczekiwałbym wyjasnienia jak wyobrazasz sobie funkcjonowanie
    > samochodów bez tablic w kotekscie np. poczucia bezkarnosci wsród
    > kierowców jakie by zapanowało.
    > ---
    > Tak jak piechtochodów. Bezkarnie przemierzamy chodniki...

    Skoro twoim zdaniem pieszy jest równie niebezpieczny jak rozpedzony
    samochód to nie dojdziemy do konsensusu.
    ---
    No tak, jest niebezpieczny. Może mi np pod koła wejść.

  • 136. Data: 2016-04-24 22:30:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > mam:
    > - 4x 3mm letnie Pirelli P6000 185/55/15 82V, czyli takie na ostatni sezon

    3mm to juz raczej na kwietnik...
    ---
    Nie mędrkuj. Są ok skoro na nich chciałem jeden sezon jeździć jeszcze, może
    3,5mm , ale jak potrzebujesz kwietnik to nie ma sprawy :-)

  • 137. Data: 2016-04-24 22:35:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > "Ustawodawca wprowadził obowiązek ubezpieczenia właścicieli wszystkich
    > pojazdów, aby osoby poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych mogły
    > uzyskać rekompensatę za poniesioną szkodę.
    >
    > Główną przesłanką do wprowadzenia obowiązku ubezpieczeń jest ilość
    > wypadków, jaka każdego dnia następuje na polskich drogach. Warto
    > podkreślić tu znaczną wysokość odszkodowania, np.: w przypadku wypadków
    > śmiertelnych - sprawca często nie byłby w stanie zapłacić rodzinie
    > poszkodowanego świadczenia i zadośćuczynienia, wynoszącego nawet
    > kilkaset tysięcy złotych.

    Wszystko fajnie, tylko ustawodawca zapewne pisze o ilosci wypadków
    spowodowanyhc przez pojazdy w ruchu a nie przez te stojące na posesji i nie
    jezdzące.
    ---

  • 138. Data: 2016-04-24 22:43:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > No przecież stoi powyżej "Moze po prostu powinna być dowolnosc".

    Ale nie dowolnosc pod tytułem "miec czy nie miec OC" tylko "miec na
    Czy ja tutaj twierdzę coś innego ?

  • 139. Data: 2016-04-25 07:58:57
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > ja na przyklad chcialbym sobie kupic jakis fajny stary amerykanski woz z
    > v8 czy v12 i odrestaurowac, ale w hobbystycznym tempie zajelo by mi to
    > lata wiec zaplacilbym w miedzyczasie OC pewnie dorownujace wartosci
    > samochodu

    To jest akurat proste, bo takie samochody możesz zarejestrować jako
    zabytkowe i Twoje marzenie się spełnia. OC płacisz przed wyjechaniem na
    drogę.

    Wiwo

  • 140. Data: 2016-04-25 08:05:40
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    wiadomości news:XnsA5F1DB5D04BE3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > No i?
    > Wypadki z nozami tez sie zdarzaja a jednak nie kupujemy na nie OC...

    Ile takich wypadków występuje w ciągu roku? Jaki jest średni koszt takiego
    zdarzenia? Ilu ludzi jest w takich wypadkach poszkodowanych?

    Ja wiem, że niektórzy potrafią tylko demagogii używać zamiast argumentów,
    ale bądźmy dorośli...

    Wiwo