  • 121. Data: 2016-04-23 14:51:14
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie chodzi o wywinięcie się od więzienia, tylko o szkody w pieniądzu.

    > Ależ jest, nawet w samym OC samochodowym - kierowca powoduje wypadek,
    > odpowiada karnie, za szkody opowiada ubezpieczyciel.

    Yyy, czyli nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 122. Data: 2016-04-23 15:07:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-23 o 14:51, Mateusz Bogusz pisze:

    > Yyy, czyli nie ma.

    Czego nie ma?

    --
    Liwiusz

  • 123. Data: 2016-04-23 15:50:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To z bronia wynika z doktryn poprzedniego systemu. Rzadzacy wtedy uwazali ze
    pistoletem mozna obalic system a nozem albo samochodem nie. Dlatego nie bylo, nie ma
    i nie bedzie w najblizszym czasie zgody rzadzacych na posiadanie broni palnej. I nie
    jest istotne ze tam gdzie obywatele moga posiadac bron palna od tasakow i nozy, ze z
    litosci o samochodach nie wspomne, ginie wiecel ludzi niz od kul. Doszlo w Polsce do
    sytuacji w ktorej policja nikogo nie broni i ludziom zabroniono bronienia sie
    indywidualnie.

  • 124. Data: 2016-04-23 17:43:01
    Temat: Re: Małe szanse miałbyś.
    Od: "Adamek" <g...@q...yu>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Doszlo w Polsce do sytuacji w ktorej policja nikogo nie broni
    > i ludziom zabroniono bronienia sie indywidualnie.

    Małe szanse miałbyś w starciu z uzbrojonym bandytą.

  • 125. Data: 2016-04-23 18:44:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > (ubezpieczenia). Wszystkie te rzeczy mogą wyrządzić krzywdę, ale...
    >
    > "Ustawodawca wprowadził obowiązek ubezpieczenia właścicieli wszystkich
    > pojazdów, aby osoby poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych mogły
    > uzyskać rekompensatę za poniesioną szkodę.
    >
    > Główną przesłanką do wprowadzenia obowiązku ubezpieczeń jest ilość
    > wypadków, jaka każdego dnia następuje na polskich drogach. Warto
    > podkreślić tu znaczną wysokość odszkodowania, np.: w przypadku wypadków
    > śmiertelnych - sprawca często nie byłby w stanie zapłacić rodzinie
    > poszkodowanego świadczenia i zadośćuczynienia, wynoszącego nawet

    Wszystko fajnie, tylko ustawodawca zapewne pisze o ilosci wypadków
    spowodowanyhc przez pojazdy w ruchu a nie przez te stojące na posesji i nie
    jezdzące.

  • 126. Data: 2016-04-23 18:44:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Przecież ubezpieczenie OC pojazdów, to nie jedyne obowiązkowe
    > ubezpieczenie w tym kraju. Teraz załóżmy że nie ma tego obowiązku. Już
    > widzimy jak pewny swoich umiejętności, młody kierowca BeEmWu nie
    > wykupuje swojego pierwszego OC (ze zwyżkami za wiek), bo lepiej
    > zainwestować w nowy bezpieczny komplet opon na sezon.

    Ale przeciez rozmowa jest nie o tym.
    Rozmowa jest o tym, zeby nie było obowiazkowego Oc na pojazd ktory nie
    jezdzi.

  • 127. Data: 2016-04-23 18:44:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > samochodach nie wspomne, ginie wiecel ludzi niz od kul. Doszlo w
    > Polsce do sytuacji w ktorej policja nikogo nie broni i ludziom

    Tak? Spójrz na USA i na to ile ludzi ginie od broni.

  • 128. Data: 2016-04-23 19:48:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Male szanse to wiecej niz brak szans.

  • 129. Data: 2016-04-24 15:39:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-04-23 13:00, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    >
    > Główną przesłanką do wprowadzenia obowiązku ubezpieczeń jest ilość
    > wypadków, jaka każdego dnia następuje na polskich drogach.

    tyle ze rozpatrujemy tu sytuacje kiedy sie chce posiadac samochod POZA
    drogami publicznymi

    ja na przyklad chcialbym sobie kupic jakis fajny stary amerykanski woz z
    v8 czy v12 i odrestaurowac, ale w hobbystycznym tempie zajelo by mi to
    lata wiec zaplacilbym w miedzyczasie OC pewnie dorownujace wartosci
    samochodu

    a wystarczylaby dobra wola ze strony towarzystw ubezpieczeniowych i np.
    deklaracja ze samochod nie bedzie uczestniczyl w rucu bo nie bedzie mial
    nawet przykreconych kol

    tylko dla nich to jak robienie rosolu z kury znoszacej zlote jaja

  • 130. Data: 2016-04-24 15:57:51
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-04-23 13:25, Mateusz Bogusz wrote:
    > Gdyby można było zawieszać
    > obowiązek OC, to ludzie by nie jeździli bez OC?

    dzisiaj tez jezdza, skad pomysl ze majac mozliwosc zawieszenia
    oc beda zadawali sobie dodatkowy trud zawierania i zawieszania
    umowy?

    ponadto - sa kraje gdzie ubezpiecza sie kierowca, zestaw kierowca
    plus samochod itd. - takie rozwiazania przemawiaja do mnie nieco
    bardziej niz placenie od samochodu wg pojemnosci
    (zeby to przynajmniej byl stosunek mocy do masy to bylbym w stanie
    jakos zrozumiec)